Για Πάντα

2

Η αστική αλλοτρίωση προσεγγίζεται με αντονιονικό, χαμηλότονο τρόπο και μια (υπερβολικά) μινιμαλιστικής πλοκής ιστορία από την ευαίσθητη δημιουργό της «Χρυσόσκονης».

Για Πάντα

Η αστική αλλοτρίωση προσεγγίζεται με αντονιονικό, χαμηλότονο τρόπο και μια (υπερβολικά) μινιμαλιστικής πλοκής ιστορία από την ευαίσθητη δημιουργό της «Χρυσόσκονης».

Για Πάντα - εικόνα 1

Ένας άντρας, μια γυναίκα, μια μεγαλούπολη. Η Μαργαρίτα Μαντά (βοηθός του Θ. Αγγελόπουλου και σκηνοθέτις της «Χρυσόσκονης») επιχειρεί να μας διηγηθεί μια σύγχρονη ιστορία αλλοτρίωσης, μοναξιάς αλλά κι ερωτικής υπόσχεσης με τα βασικά δραματικά υλικά. Τον Κώστα, έναν 50άρη οδηγό στον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο, και την Άννα, μια πωλήτρια ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, την οποία εκείνος βλέπει κάθε πρωί στο τρένο. Ελάχιστοι διά­λογοι και μια (υπερβολικά) μινιμαλιστική πλοκή τούς συνοδεύουν καθώς περιφέρονται σε μια «αποχρωματισμένη», κατοικημένη θαρρείς από φαντάσματα Αθήνα, την οποία τεμαχίζουν οι ατελείωτες σιδηροδρομικές γραμμές (χτισμένες στην κοίτη αρχαίων ποταμών). Με λιτά πλάνα κι εκφραστικά βλέμματα η Μαντά περιγράφει με σαφήνεια ένα απάνθρωπο αστικό τοπίο. Φυτεύει μέσα του την ελπίδα και αφήνει τα πράγματα να πάρουν το δρόμο τους με μια αντονιονική αποστασιοποίηση κι έναν αγγελοπουλικό συμβολισμό (τα τρένα, η θάλασσα, η συννεφιά, η σιωπή) που «αντανακλούν» την ψυχολογία των ηρώων και τη σχέση τους με την πόλη και την ιστορία της. Υλικό το οποίο θα δικαιολογούσε μια στιλάτη μικρού μήκους ταινία, όχι όμως κι ένα μυθοπλαστικά ισχνό, γι’ αυτό και κινηματογραφικά φλύαρο δράμα διάρκειας μιάμισης ώρας.

Ελλάδα. 2014. Διάρκεια: 87΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Για Πάντα

2
  • Δραματική
  • 2014
  • Διάρκεια: 87 '
  • Μαργαρίτα Μαντά

Ο Κώστας, ένας μοναχικός 50άρης οδηγός στον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο, βλέπει κάθε πρωί στο τρένο την Άννα, μια πωλήτρια ακτοπλοϊκών εισιτηρίων. Όταν ένα γεγονός θα ανατρέψει τη ρουτινιάρικη καθημερινότητά του, θα αποφασίσει να την προσεγγίσει και να της μιλήσει.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Έρχονται κλασικά ιαπωνικά αριστουργήματα στα θερινά σινεμά

Ακίρα Κουροσάβα, Μίκιο Ναρούσε, Σοσέι Ιμαμούρα, Κένζι Μιζογκούτσι, Γιασουχίρο Όζου, Κον Ιτσικάουα, Κιγιόσι Κουροσάουα, Τακάσι Μίικε, Τεϊνοσουκε Κινουγκάσα, Χιρόσι Τετσιγκαχάρα & Μασάκι Κομπαγιάσι, σε ένα αφιέρωμα στους Ιαπωνικούς κινηματογραφικούς θησαυρούς.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
17/05/2024

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (15-22/5)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Στο φεστιβάλ Αγών το σινεμά συναντά την αρχαιολογία

Ανακαλύψτε το πρόγραμμα της διοργάνωσης όπου η ιστορία εμπνέει τον κινηματογράφο.

77ο Φεστιβάλ Καννών: Το Megalo (χαμένο) στοίχημα του Φράνσις Κόπολα

Διπλά βραβευμένος με Χρυσό Φοίνικα, ο σκηνοθέτης του "Νονού" παρουσιάσε στις Κάννες το κινηματογραφικό σχέδιο στο οποίο επένδυσε σαράντα χρόνια από τη ζωή του. Το "Megalopolis", όμως, αποδείχτηκε δυστυχώς μια εκκωφαντική αποτυχία.

Το "Λώξη" δεν είναι μόνο ένα ντοκιμαντέρ για την πρώτη ηθοποιό με σύνδρομο Down

Οι σκηνοθέτες της ταινίας για την Λωξάνδρα Λούκας που έγραψε ιστορία παίζοντας στο Εθνικό Θέατρο, μιλούν στο "α" για το πολύτιμο φιλμ τους.

Ο Ρένος Χαραλαμπίδης για τα "Φτηνά Τσιγάρα"

"Έκλαιγα μόνος μου έξω από τις αίθουσες, εγκατέλειψα τα σχέδια μου" σχολίασε ο σκηνοθέτης και ηθοποιός.

Η Βίκυ Καγιά και η Σοφία Κόκκαλη είναι μητέρα και κόρη στο "Πολύδροσο" του The Boy

Οι συμπρωταγωνίστριες της νέας ταινίας του Αλέξανδρου Βούλγαρη μιλούν στο "α" για τη συμμετοχή τους στο ατμοσφαιρικό δράμα που ψηλαφεί τις έννοιες της μητρότητας και της απώλειας.