Μέχρι το Τέλος

3,5

Μελαγχολικό και σκληρό, αν και γεμάτο χιούμορ αντισυμβατικό γουέστερν, δεύτερη σκηνοθετική απόπειρα του Τόμι Λι Τζόουνς μετά τις «Τρεις Ταφές του Μελκιάδες Εστράδα».

Μέχρι το Τέλος

Στη Νεμπράσκα της δεκαετίας του 1850 μια μοναχική, αλλά δυναμική γυναίκα κι ένας αναξιόπιστος λιποτάκτης επιχειρούν να μεταφέρουν στην Άιοβα τρεις γυναίκες που έχουν χάσει τα λογικά τους. Μελαγχολικό και σκληρό, αν και γεμάτο χιούμορ αντισυμβατικό γουέστερν, δεύτερη σκηνοθετική απόπειρα του Τόμι Λι Τζόουνς μετά τις «Τρεις Ταφές του Μελκιάδες Εστράδα».

Μέχρι το Τέλος - εικόνα 1

Εννέα χρόνια μετά το διπλά­ βραβευμένο στις Κάνες σκηνοθετικό του ντεμπούτο «Οι Τρεις Ταφές του Μελκιάδες Εστράδα», ο πολύς Τόμι Λι Τζόουνς επιστρέφει πίσω από την κάμερα για ακόμη ένα κινηματογραφικό ταξίδι στην Άγρια Δύση. Αυτήν τη φορά την αυθεντική (ο «…Εστράδα» εξελισσόταν στο παρόν και στα μεξικανικά σύνορα), όπως την περιγράφει με εντελώς αντιηρωικό τρόπο ο Γκλέντον Σουόρδαουτ –συγγραφέας του «The shootist», της τελευταίας ταινίας του Τζον Γουέιν– στο μυθιστόρημά του «The homesman». Πρόκειται για ένα βιβλίο που προσπάθησε επανειλημμένα να μεταφέρει στο σινεμά ο Πολ Νιούμαν, τελικά όμως διασκεύασε σεναριακά ο ίδιος ο Τόμι Λι Τζόουνς, ο οποίος ανέλαβε επίσης την παραγωγή, τη σκηνοθεσία και, φυσικά, τον πρωταγωνιστικό ρόλο δίπλα στη Χίλαρι Σουόνκ. Η κάτοχος δύο Όσκαρ «million dollar baby» βρίσκει εδώ ύστερα από καιρό έναν αντάξιο του ταλέντου της ρόλο, υποδυόμενη τη Μέρι Μπι Κάντι, μια πεισματάρα, τίμια και αξιοπρεπή γυναίκα που φροντίζει μόνη­ της μια μικρή φάρμα χαμένη στις απέραντες πεδιάδες της Νεμπράσκα.
Έχοντας μείνει ανύπαντρη, δοκιμάζει ανεπιτυχώς (σε μια πικρά χιουμοριστική σκηνή) να αντιμετωπίσει το γάμο σαν εμπορική συναλλαγή. Απογοητευμένη, αλλά ασυμβίβαστη και αναζητώντας κάτι που θα δώσει νόημα στην εγκλωβισμένη καθημερινότητά της, αποφασίζει να μεταφέρει σε ένα εκκλησιαστικό ίδρυμα της Άιοβα τρεις γυναίκες της περιοχής τις οποίες ο σκληρός τρόπος ζωής έχει οδηγήσει στην παράνοια. Για την κοπιαστική και ριψοκίνδυνη αποστολή όμως χρειάζεται έναν σκληροτράχηλο συνεταίρο, τον οποίο βρίσκει… στην άκρη της κρεμάλας. Σώζοντας από απαγχονισμό τον Τζορτζ Μπριγκς, έναν ανάξιο εμπιστοσύνης περιπλανώμενο τυχοδιώκτη, τον αναγκάζει να τη συνοδεύσει μέχρι τη γειτονική πολιτεία μέσα από μία από τις πιο αφιλόξενες περιοχές της Μεσοδυτικής Αμερικής.

Μέχρι το Τέλος - εικόνα 2

Με μια παρόμοια, διπλή οδύσσεια με αυτήν του «…Εστράδα» (ένα εξωτερικά περιπετειώδες κι ένα υπαρξιακά αποκαλυπτικό ταξίδι), ο Τόμι Λι Τζόουνς διασχίζει «από την ανάποδη» (από τα δυτικά προς τα ανατολικά) μια παραδομένη στη βία, την απληστία και τη ματαιοδοξία χώρα. Επιθέσεις ινδιάνων, χιονοθύελλες, αδίστακτοι ληστές αλλά και μια «πολιτισμένη» πραγματικότητα, όπως εκείνη του πολυτελούς ξενοδοχείου, η οποία αποδεικνύεται ακόμη πιο απειλητική και άσπλαχνη. Δίνοντας τον πρώτο ρόλο στη γυναικεία ματιά πάνω στην Άγρια Δύση και τυλίγοντας με μαύρο χιούμορ (φυσικές και ψυχολογικές) συγκρούσεις που εξελίσσονται απολύτως δραματικά, ο βετεράνος σταρ προσεγγί­ζει με πρωτότυπο –τόσο ρεαλιστικό­ όσο και αντισυμβατικό– τρόπο το κλασικό γουέστερν, εντυπωσιάζει με τη γλυκόπικρη αναβίωση του απάνθρωπα ηρωικού κόσμου του και μας χαρίζει δύο ολοζώντανους, συμπληρωματικούς κινηματογραφικούς χαρακτήρες που συγκινούν χαμένοι μέσα στις κωμικοτραγικές αντιφάσεις τους.
ΗΠΑ, Γαλλία 2014. Διάρκεια: 122΄. Διανομή: WEIRD WAVE.

Περισσότερες πληροφορίες

Μέχρι το Τέλος

The Homesman
3,5
  • Γουέστερν
  • 2014
  • Διάρκεια: 122 '
  • Τόμι Λι Τζόουνς

Στη Νεμπράσκα της δεκαετίας του 1850 μια μοναχική, αλλά δυναμική γυναίκα σώζει έναν αναξιόπιστο λιποτάκτη από την αγχόνη, αναγκάζοντάς τον να τη συνοδεύσει σε ένα εκκλησιαστικό ίδρυμα της Άιοβα, όπου θέλει να μεταφέρει τρεις γυναίκες που έχουν χάσει τα λογικά τους.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Arkadiko Film Festival: Στο "Any Day Now" του Χαμί Ραμεζάν το Βραβείο Κοινού

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία το online φεστιβάλ που διοργάνωσε το Cinobo μαζί με τα Filmin και MyMovies, ενώνοντας το παρελθόν με το παρόν του ευρωπαϊκού σινεμά.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
09/05/2024

Τζέσικα Χάουσνερ: "Υπάρχει μια κοινωνικά υστερική εμμονή για ομορφιά"

Η Αυστριακή σκηνοθέτρια του "Club Zero" μιλάει για τη στιλάτη και διεισδυτική σάτιρά της με πρωταγωνίστρια τη Μία Γουασικόφσκα, η οποία έκανε πρεμιέρα στο περσινό Φεστιβάλ Καννών.

Το Βασίλειο του Πλανήτη των Πιθήκων

Σίκουελ με ποιότητες ικανές να διατηρήσουν το ικανοποιητικό επίπεδο του αναβιωτικού franchise, το οποίο όμως αποδυναμώνεται από την ανοικονόμητη σκηνοθεσία και το άνισο γράψιμό του.

Club Zero

Κοινωνική σάτιρα με έντονα σαρδόνιο χιούμορ και weird σκηνοθετικό στιλιζάρισμα. Αν και θεματικά ενδιαφέρουσα, η ψυχρότητά της μοιάζει εκβιαστική και η πικρή ειρωνεία της επιτηδευμένη.

Επιστροφή στην Εποχή των Δεινοσαύρων

Ανήλικη σε όλα της περιπέτεια φαντασίας, στην οποία κανείς θεατής άνω των οκτώ χρονών δεν γελά, δεν αγωνιά και δεν εντυπωσιάζεται.

Detective Conan: Το Μαύρο Υποβρύχιο

Γνωριμία με ένα εξαιρετικά πετυχημένο στην Ιαπωνία franchise anime, το οποίο έχει αισίως φτάσει στην 27η ταινία του και έχει πλέον βάλει μπροστά τον αυτόματο πιλότο.

Sobibor

Μια συναρπαστική αληθινή ιστορία, η οποία αποτυπώνεται στην οθόνη με σκηνοθετική αρτιότητα, αλλά και παλιομοδίτικη μελοδραματική υπερβολή.