Εγώ, ο Εαυτός μου και η Μαμά

2,5

Διασκευή ενός εξομολογητικού αυτοβιογραφικού θεατρικού, σαν γλυκόπικρη αλμοδοβαρική κωμωδία ενηλικίωσης. Συμμετοχή στο Φεστιβάλ Κανών και μεγάλη εμπορική επιτυχία στη Γαλλία.

Εγώ, ο Εαυτός μου και η Μαμά

Ο Γκιγιόμ, γόνος ευκατάστατης μεγαλοαστικής οικογένειας, μεγαλώνει σαν κορίτσι, καθώς έτσι πιστεύει πως θα ευχαριστήσει περισσότερο τη μητέρα του. Διασκευή ενός εξομολογητικού αυτοβιογραφικού θεατρικού, σαν γλυκόπικρη αλμοδοβαρική κωμωδία ενηλικίωσης. Συμμετοχή στο Φεστιβάλ Κανών και μεγάλη εμπορική επιτυχία στη Γαλλία.

Εγώ, ο Εαυτός μου και η Μαμά - εικόνα 1

O 42χρονος Γκιγιόμ Γκαλιέν είναι ένας αξιοσέβαστος πρωταγωνιστής της Comedie-Francaise με παράλληλη κινηματογραφική καριέρα σε δεύτερους και κυρίως κωμικούς ρόλους, από το «Ο Αστερίξ και ο Οβελίξ στη Βρετανία» μέχρι τη «Μαρία Αντουανέτα» της Κόπολα. Το 2008 γνώρισε μια προσωπική επιτυχία επί σκηνής ανεβάζοντας τον αυτοβιογραφικό μονόλογο «Αγόρια και Γκιγιόμ στο τραπέζι!» στον οποίο διακωμωδούσε με πρωτότυπο τρόπο την «επώδυνη» ενηλικίωσή του. Έπειτα από μία πενταετία μετέφερε το θεατρικό του στην οθόνη με ακόμη μεγαλύτερο σουξέ, καθώς το βραβευμένο ντεμπούτο του στο Φεστιβάλ Κανών συνοδεύτηκε από μια συγκομιδή 2,5 εκατομμυρίων θεατών στο εμπορικό κύκλωμα.
Η πρωτότυπη σεναριακή ιδέα στηρίζεται στο ότι ο Γκιγιόμ, γόνος ευκατάστατης μεγαλοαστικής οικογένειας, μεγαλώνει σαν κορίτσι, καθώς έτσι πιστεύει πως θα ευχαριστήσει περισσότερο τη μητέρα του. Το παράλογο εύρημα παραδόξως λειτουργεί, διότι ο Γκαλιέν φροντίζει να δώσει εξαρχής μια σουρεαλιστική νότα στα όσα συμβαίνουν (ο ίδιος υποδύεται μάλιστα την κυνική και σνομπ μάνα του), να αναμείξει σοβαρά υπαρξιακά ερωτήματα με φαρσικές παρεξηγήσεις και να πει εξομολογητικές αλήθειες με μια θεατρική υπερβολή (και ταυτόχρονα αποστασιοποίηση) που υποσκάπτει τη σοβαροφάνεια. Ο Γκιγιόμ του είναι ένα αγόρι που νομίζει πως είναι κορίτσι, ανακαλύπτει πως είναι ομοφυλόφιλος, ερωτεύεται όμως μια γυναίκα!
Η φιλοσοφία αλλά και η αισθητική του Πέδρο Αλμοδόβαρ δηλώνουν παρούσες σχεδόν σε κάθε πλάνο, ευτυχώς όμως ο Γκαλιέν αντιγράφει με στιλ και δεν μιμείται ανέμπνευστα. Παλεύει με το κιτς, ενθουσιάζεται με τα γκαγκ του σλάπστικ, το παρακάνει με τα έτοιμα «αδερφίστικα» αστεία και ακόμη κι αν παρασύρεται συχνά, δεν χάνει ποτέ εντελώς τον έλεγχο. Είναι η δική του ιστορία και ο ίδιος (ως σκηνοθέτης, σεναριογράφος και κυρίως ως ερμηνευτής) την πιστεύει απόλυτα, δίνοντας σάρκα και οστά σε έναν κινηματογραφικό ήρωα που διαπιστώνει πως η ζωή δεν είναι παρά μια ατελείωτη σειρά από αληθινούς και ψεύτικους, καλογραμμένους και κακοπαιγμένους ρόλους. Κάποια στιγμή θα βρούμε και αυτόν που οδηγεί στο δικό μας... Όσκαρ.

Γαλλία. 2013. Διάρκεια: 85΄. Διανομή: ODEON.

Περισσότερες πληροφορίες

Εγώ, ο Εαυτός μου και η Μαμά

Les Garcons et Guillaume, a Table!
2,5
  • Κωμωδία
  • 2013
  • Διάρκεια: 85 '
  • Γκιγιόμ Γκαγιέν

Ο Γκιγιόμ, γόνος ευκατάστατης μεγαλοαστικής οικογένειας, μεγαλώνει σαν κορίτσι, καθώς έτσι πιστεύει πως θα ευχαριστήσει περισσότερο τη μητέρα του.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Έρχονται κλασικά ιαπωνικά αριστουργήματα στα θερινά σινεμά

Ακίρα Κουροσάβα, Μίκιο Ναρούσε, Σοσέι Ιμαμούρα, Κένζι Μιζογκούτσι, Γιασουχίρο Όζου, Κον Ιτσικάουα, Κιγιόσι Κουροσάουα, Τακάσι Μίικε, Τεϊνοσουκε Κινουγκάσα, Χιρόσι Τετσιγκαχάρα & Μασάκι Κομπαγιάσι, σε ένα αφιέρωμα στους Ιαπωνικούς κινηματογραφικούς θησαυρούς.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
17/05/2024

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (15-22/5)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Στο φεστιβάλ Αγών το σινεμά συναντά την αρχαιολογία

Ανακαλύψτε το πρόγραμμα της διοργάνωσης όπου η ιστορία εμπνέει τον κινηματογράφο.

77ο Φεστιβάλ Καννών: Το Megalo (χαμένο) στοίχημα του Φράνσις Κόπολα

Διπλά βραβευμένος με Χρυσό Φοίνικα, ο σκηνοθέτης του "Νονού" παρουσιάσε στις Κάννες το κινηματογραφικό σχέδιο στο οποίο επένδυσε σαράντα χρόνια από τη ζωή του. Το "Megalopolis", όμως, αποδείχτηκε δυστυχώς μια εκκωφαντική αποτυχία.

Το "Λώξη" δεν είναι μόνο ένα ντοκιμαντέρ για την πρώτη ηθοποιό με σύνδρομο Down

Οι σκηνοθέτες της ταινίας για την Λωξάνδρα Λούκας που έγραψε ιστορία παίζοντας στο Εθνικό Θέατρο, μιλούν στο "α" για το πολύτιμο φιλμ τους.

Ο Ρένος Χαραλαμπίδης για τα "Φτηνά Τσιγάρα"

"Έκλαιγα μόνος μου έξω από τις αίθουσες, εγκατέλειψα τα σχέδια μου" σχολίασε ο σκηνοθέτης και ηθοποιός.

Η Βίκυ Καγιά και η Σοφία Κόκκαλη είναι μητέρα και κόρη στο "Πολύδροσο" του The Boy

Οι συμπρωταγωνίστριες της νέας ταινίας του Αλέξανδρου Βούλγαρη μιλούν στο "α" για τη συμμετοχή τους στο ατμοσφαιρικό δράμα που ψηλαφεί τις έννοιες της μητρότητας και της απώλειας.