Το 2020 εκτός από μια ανεπανάληπτη χρονιά για τον κόσμο, ήταν επίσης ένα έτος – τομή στην ιστορία ενός εκ των πλέον θρυλικών εν ενεργεία κινηματογραφικών εντύπων.
Κι αυτό γιατί το Cahiers du Cinema, άμα τη εμφανίσει του στην πρώτη γραμμή ανάδειξης του πρωτοποριακού κι αντισυμβατικού κινηματογράφου, είδε σχεδόν όλη τη συντακτική ομάδα του να παραιτείται στις αρχές της άνοιξης, με το ξέσπασμα της πανδημίας. Ο λόγος ήταν η εξαγορά του περιοδικού από επιχειρηματικό fund στο οποίο συμμετείχαν μεταξύ άλλων διανομείς και παραγωγοί του σινεμά. Υπήρχε ένα σοβαρό ζήτημα επιρροής, το οποίο οι συντάκτες που ενσωματώθηκαν τελικά στο νέο Cahiers δήλωσαν ρητά πως δεν πρόκειται να επιτρέψουν να συμβεί.
Προς το παρόν, κρίνοντας κι από τα τεύχη που ακολούθησαν, ο λόγος τους έχει τηρηθεί. Το Cahiers συνέχισε στην ίδια αυστηρά σινεφίλ γραμμή, κάτι που αντικατοπτρίζεται και στις επιλογές των καλύτερων ταινιών τις χρονιάς. Στη δεκάδα βρίσκουμε φιλμ όπως το ντελιριακό «Uncut Gems» (Τζος & Μπένι Σαφντί) και το τρίωρο «Malmkrog» του Ρουμάνου auteur Κρίστι Πούιου. Αξίζει επίσης να σημειωθεί πως ο διεθνώς καταξιωμένος Νοτιοκορεάτης σκηνοθέτης Χονγκ Σανγκ-σου, υπάρχει στη λίστα και με τις δύο τελευταίες ταινίες του! Τέλος, την πρώτη θέση καταλαμβάνει το διάρκειας τεσσεράμισι ωρών ντοκιμαντέρ ενός σπουδαίου βετεράνου του είδους, στον οποίο και αφιέρωσαν το τεύχος Οκτωβρίου.
Το top-10 του Cahiers du Cinema:
10. Η Παρθένος του Αυγούστου (Χόνας Τρουέμπα)
9. Enorme (Σόφι Λετουρνέρ)
8. Le Sel des Larmes (Φιλίπ Γκαρέλ)
7. Dwelling in the Fuchun Mountains (Γκου Ξιαογκάνγκ)
6. Hotel by the River (Χονγκ Σανγκ-σου)
5. Les Chose qu’on Dit, Les Choses qu’on Fait (Εμανουέλ Μουρέ)
4. Malmkrog (Κρίστι Πούιου)
3. Uncut Gems (Τζος & Μπένι Σαφντί)
2. The Woman Who Ran (Χονγκ Σανγκ-σου)
1. City Hall (Φρέντερικ Γουάιζμαν)