Ιστορία Γάμου

4

Έρωτας, απώλεια, θαλπωρή και απόγνωση συνδυάζονται σε ένα ορμητικό, γεμάτο ανθρωπιά φιλμ για το τέλος του έρωτα και το τσάκισμα που τον συνοδεύει τη στιγμή που κάτι εν δυνάμει παντοτινό καταλήγει εφήμερο.

Ιστορία Γάμου

Σύμφωνα με τον Αλέν Μπαντιού, η αγάπη είναι μια κατασκευή που διαρκεί, μια επίπονη περιπέτεια που τρομοκρατεί κι εκστασιάζει. Μια κοινή ομολογία, η οποία μόλις λεχθεί καθιστά αναγκαία την επιδίωξη της αιωνιότητας. Τι συμβαίνει όμως όταν αυτή η βεβαιότητα εξανεμίζεται όσο αιφνίδια εμφανίστηκε;

Η απάντηση στις ταινίες του Νόα Μπάουμπακ συνήθως δίνεται έμμεσα, μέσω των αιτιών που οδηγούν τα ζευγάρια των σεναρίων του στο χωρισμό. Άλλοτε η αργοπορημένη ενηλικίωση («Frances Ha») και άλλοτε το τίμημα της επιτυχίας («Όσο Είμαστε Νέοι»), δημιουργούν ένα δυσβάσταχτο άλγος που εξανεμίζει τα συναισθήματα μιας σχέσης. Στην «Ιστορία Γάμου» όμως, ακόμη μία παραγωγή του Netflix μετά το «The Meyerowitz Stories», ο Αμερικανός σκηνοθέτης κοιτάζει κατάματα τη συντριβή που συνοδεύει το τέλος του έρωτα.

Ιστορία Γάμου - εικόνα 1

Αυτή θα έρθει μέσα από την κατάρρευση του γάμου ενός ζευγαριού καλλιτεχνών, οι οποίοι συμφωνούν να πάρουν διαζύγιο κοινή συναινέσει, ώστε να προφυλάξουν τον γιο τους από έναν ψυχοφθόρο χωρισμό. Οι καλές προθέσεις τους τελικά αντικαθίστανται από μια ολομέτωπη σύγκρουση, η οποία αποδεικνύεται ακόμη πιο οδυνηρή από τον ίδιο το χωρισμό, από τη στιγμή που ακολουθούν την απαιτούμενη νομική διαδικασία.

Στα χέρια του Μπάουμπακ το αίσθημα της απώλειας γίνεται κάτι χειροπιαστό, φτιαγμένο από τα σπασμένα νεύρα, τον τσακισμένο εγωισμό και τη θλίψη των πρωταγωνιστών. Στα εξουθενωμένα βλέμματα των Γιόχανσον και Ντράιβερ αντανακλούνται οι πληγωμένες αναμνήσεις όσων σήμαιναν κάποτε οι χαρακτήρες τους, ενώ οι ίδιοι παραδίδουν αφοπλιστικά ανθρώπινες και συναισθηματικά ορμητικές ερμηνείες. Σπάνια ένα υποκριτικό ντουέτο αλληλοσυμπληρώνεται τόσο πολύ όσο οι δυο τους εδώ, καθώς καταφέρνουν να ισορροπήσουν τις αντίθετες πορείες τους: η Γιόχανσον αποκτά τον έλεγχο της ζωής της σαν να έχει μόλις ξυπνήσει από λήθαργο, ενώ ο Ντράιβερ πασχίζει να καταλάβει ακριβώς τι τους συνέβη.

Ιστορία Γάμου - εικόνα 2

Η «Ιστορία Γάμου» δεν εξελίσσεται σαν μια τυπική ιστορία για τη διάλυση ενός γάμου. Αφενός διότι ξεκινάει αφού εκείνη έχει συμβεί και αφετέρου γιατί δίνει έμφαση στο νομικό σκέλος του διαζυγίου και στην ασχήμια που το συνοδεύει. Είναι αδύνατο να αποδιώξει κάποιος το αίσθημα της ήττας που κατακλύζει τα πλάνα, τη στιγμή που δύο άνθρωποι που αγαπήθηκαν φέρονται πλέον σαν εχθροί. Σε αυτό το σημείο ο Μπάουμπακ αναδεικνύεται σε μαέστρο του ψυχογραφήματος, καθώς αποκρύπτει προσεκτικά τι πήγε στραβά στη σχέση των δυο τους, οι οποίοι εξακολουθούν βαθιά μέσα τους να είναι ερωτευμένοι, αλλά αδυνατούν να ζήσουν μαζί. Αυτό το οδυνηρό παράδοξο καλούμαστε να αποδεχτούμε κι έτσι η ζωή να συνεχιστεί κάπως, ακόμη κι αν γίνει «η απώλεια συνήθειά μας».

ΗΠΑ. 2019. Διάρκεια: 136΄. Διανομή: ODEON.

Περισσότερες πληροφορίες

Ιστορία Γάμου

Marriage Story
4
  • Δραματική
  • 2019
  • Διάρκεια: 136 '
  • Νόα Μπάουμπακ

Ένα παντρεμένο ζευγάρι σε διαδικασία διαζυγίου προσπαθεί να προστατεύσει το παιδί του από το χωρισμό, την ώρα που η σχέση του καταρρέει.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Η αβεβαιότητα για την Ίριδα παραμένει

Τα μέλη του ΠΟΦΠΑ καταγγέλλουν την παντελή αδιαφορία της διοίκησης του ΕΚΠΑ τόσο για το μέλλον της ιστορικής αίθουσας όσο και για τις δράσεις του Ομίλου.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
26/04/2024

Ο Ράιαν Γκόσλινγκ μάς συστήνεται ως ο "Κασκαντέρ"

Δείτε αποκλειστικά στο "α" ένα απόσπασμα από τα παρασκήνια της νέας ταινίας του διάσημου ηθοποιού.

"Stop Making Sense": Στον κόσμο ενός κεφαλιού

Τίποτα δεν έχει νόημα. Αλλά το "Stop Making Sense" έχει.

Η "Φόνισσα" υποψήφια για 16 βραβεία Ίρις

Δείτε αναλυτικά της υποψηφιότητες για την επετειακή 15η απονομή της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.

Συνεχίζονται οι προβολές του ντοκιμαντέρ "Χρήστος, το Τελευταίο Παίδι"

Η βραβευμένη ταινία της Τζούλια Αμάτι παίζεται για δεύτερη εβδομάδα στους κινηματογράφους.

Αγγελική Παπούλια πώς βρέθηκες στη Σλοβενία για τον "Τελευταίο Ήρωα";

Η καταξιωμένη Ελληνίδα ηθοποιός μιλά στο "α" για τη συμμετοχή της στη σπιρτόζικη δραμεντί όπου υποδύεται μια εκπρόσωπο πολυεθνικής που αναστατώνει μια μικρή φτωχή κοινωνία.

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.