Μονομαχία στον Κόκκινο Ήλιο

3

Καταιγιστική δράση και σαρδόνιο χιούμορ συνθέτουν τον κορμό ενός ανεπιτήδευτου σπαγγέτι γουέστερν.

Μονομαχία στον Κόκκινο Ήλιο

Ανατροπές, καταιγιστική βία, απροσδόκητο χιούμορ κι επική μουσική σε ένα από τα πιο εκκεντρικά σπαγγέτι γουέστερν των ’70s. Το μπαρουτοκαπνισμένο είδος, που γνώριζε ήδη από την προηγούμενη δεκαετία τρομερή άνθηση χάρη στον μαέστρο Σέρτζιο Λεόνε («Για μια Χούφτα Δολάρια», «Ο Καλός, ο Κακός και ο Άσχημος») κι έφτασε να μετράει πάνω από 600 ταινίες σε ευρωπαϊκό έδαφος, εδώ μεταλλάσσεται: πάνω στην κλασική αφηγηματική δομή του γουέστερν, δηλαδή με μια τριάδα ηρώων που χωρίζουν εξαιτίας μιας προδοσίας πριν από την τελική αναμέτρηση, εισέρχονται πολιτισμικά στοιχεία από την Άπω Ανατολή με φόντο την Άγρια Δύση.

Μονομαχία στον Κόκκινο Ήλιο - εικόνα 1

Κλειδί της υπόθεσης ο Τοσίρο Μιφούνε, εμβληματικός πρωταγωνιστής των ταινιών του πνευματικού πατέρα των σπαγγέτι γουέστερν Ακίρα Κουροσάβα, στον ρόλο ενός σαμουράι. Αποστολή του να προφυλάξει τον Ιάπωνα πρέσβη που ταξιδεύει με τρένο στις ΗΠΑ με σκοπό να δώσει δώρο στον Αμερικανό πρόεδρο ένα πολύτιμο χρυσό σπαθί. Η διαδρομή διακόπτεται απότομα όταν ο σκληροτράχηλος Τσαρλς Μπρόνσον και ο Γάλλος γόης Αλέν Ντελόν επιτίθενται στο τρένο και κλέβουν το σπαθί. Ο σαμουράι έχει μόλις μία εβδομάδα για να τους εντοπίσει, διαφορετικά θα αυτοκτονήσει κάνοντας χαρακίρι.

Χάρη στον έμπειρο Τέρενς Γιανγκ, σκηνοθέτη των πρώτων τριών τζεϊμσμποντικών ταινιών, οι σεκάνς της δράσης είναι καταιγιστικές, ενώ δημιουργείται ήδη από το πρώτο λεπτό μια πειστική ατμόσφαιρα φτιαγμένη από καυτό μολύβι και σκόνη. Η παρουσία των Μπρόνσον και Μιφούνε δε, του Αμερικανού action hero εναντίον του λιγομίλητου πνευματικού μαχητή, αποτελεί ένα ιδιότυπο γιν-γιανγκ. Από τη μία υπάρχει ο αμοραλιστής παράνομος που υπακούει μόνο στον εγωισμό του και από την άλλη ένας ήρωας με έναν απαράβατο κώδικα τιμής, για τον οποίο είναι πρόθυμος να θυσιαστεί. Οι συμβολικές διαστάσεις των χαρακτήρων, βέβαια, σταδιακά υποβαθμίζονται από τη χαλαρή διάθεση που διατρέχει την ταινία, χαρίζοντας έτσι απλόχερα κοφτερές ατάκες και σκηνές συνειδητής (;) υπερβολής.

Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία. 1971. Διάρκεια: 112΄. Διανομή: BIBLIOTHEQUE.

Περισσότερες πληροφορίες

Μονομαχία στον Κόκκινο Ήλιο

Soleil Rouge
3
  • Γουέστερν
  • 1971
  • Διάρκεια: 112 '
  • Τέρενς Γιανγκ

Ληστές επιτίθενται σε τρένο και αρπάζουν το χρυσό σπαθί του Ιάπωνα πρέσβη, που προοριζόταν ως δώρο για τον Αμερικανό πρόεδρο, προκαλώντας έτσι τον σαμουράι φύλακα του πρώτου να τους κυνηγήσει.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Αγγελική Παπούλια πώς βρέθηκες στη Σλοβενία για τον "Τελευταίο Ήρωα";

Η καταξιωμένη Ελληνίδα ηθοποιός μιλά στο "α" για τη συμμετοχή της στη σπιρτόζικη δραμεντί όπου υποδύεται μια εκπρόσωπο πολυεθνικής που αναστατώνει μια μικρή φτωχή κοινωνία.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
25/04/2024

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.

Μην Ανοίγεις την Πόρτα

Η πρώτη ταινία των Unboxholics είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με υποβλητική ατμόσφαιρα, αλλά ελάχιστο ψαχνό. Δραματικά ισχνό και σκηνοθετημένο μονότονα, κορυφώνεται χωρίς την παραμικρή έκπληξη.

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.

Ο Τελευταίος Ήρωας

Κουστουριτσική, ξέφρενη και βιτριολική σάτιρα, η οποία βγαίνει απ’ τα νερά της όταν προσπαθεί, αδίκως, να σοβαρευτεί και να περάσει "μηνύματα".

Σούπερ Μάγκι

Σίκουελ ενός διεκπεραιωτικά στημένου αυστραλέζικου animation, το οποίο καταγγέλλει απλοϊκά τους κινδύνους της υπνωτιστικά γοητευτικής νέας εικονικής πραγματικότητας.