Η Κλεό Από τις 5 ως τις 7

4,5

Η αποθέωση της σκηνοθετικής λιτότητας και της κινηματογραφικής ακρίβειας σε μία από τις σημαντικότερες ταινίες της νουβέλ βαγκ.

Η Κλεό Από τις 5 ως τις 7

Η αποθέωση της σκηνοθετικής λιτότητας και της κινηματογραφικής ακρίβειας σε μία από τις σημαντικότερες ταινίες της νουβέλ βαγκ.

Η Κλεό Από τις 5 ως τις 7 - εικόνα 1

Μετά το μινιμαλιστικό ερωτικό δράμα «La Pointe Courte» (1955) και μερικά μικρού μήκους ντοκιμαντέρ, η Ανιές Βαρντά («Δίχως Στέγη, Δίχως Νόμο», «Πρόσωπα & Ιστορίες») επιχειρεί στις αρχές του ’60 να περιγράψει τη σχέση της μοντέρνας γυναίκας και του ρέοντος, γεμάτου προκαταλήψεις όσο και υποσχέσεις κόσμου της, στρέφοντας την κάμερά της στην Κλεό και στο Παρίσι. Η γαλλική πρωτεύουσα και η νεαρή τραγουδίστρια είναι οι πρωταγωνίστριες αυτής της σχεδόν δίωρης (η ταινία εξελίσσεται σε μιά­μιση ώρα «πραγματικού» χρόνου) αστικής περιπλάνησης μιας αρχικά εγωίστριας, αυτάρεσκης και βαθιά φοβισμένης κοπέλας, η οποία περιμένει τα αποτελέσματα των κρίσιμων ιατρικών εξετάσεων της προηγούμενης ημέρας.

Η Κλεό Από τις 5 ως τις 7 - εικόνα 2

Με κάμερα στο χέρι και μιαν αίσθηση χαλαρής παρατήρησης, η Βαρντά την παρακολουθεί στις προγραμματισμένες και τυχαίες συναντήσεις της με γνωστούς και αγνώστους, μεταπλάθοντας την απλή καθημερινότητα μιας γυναίκας και μιας πόλης σε γνήσια υπαρξιακή οδύσσεια. Με απλότητα, χιού­μορ (η Κλεό παρακολουθεί μια ασπρόμαυρη βωβή κωμωδία με πρωταγωνιστές τους Ζαν-Λικ Γκοντάρ, Άννα Καρίνα και Εντί Κονσταντέν) και αυτοσχεδιαστική διάθεση μα τόσο διεισδυτική σκηνοθετική­ ακρίβεια, περιγράφει αφοπλιστικά­ την αλλοτρίωση του «δεύτερου φύλου» υπό το αντρικό βλέμμα (τα διαρ­κή πλάνα της ηρωίδας μέσα από αντανακλάσεις) και τους κοινωνικούς περιορισμούς που του έχουν επιβληθεί.

Ακόμη και ο πόλεμος της Αλγερίας δηλώνει «παρών», αλλά η Βαρντά δεν υψώνει­ ποτέ τον καταγγελτικό πολιτικό της τόνο. Χαμηλότονα και με αξιοθαύμαστη διακριτικότητα, σκιαγραφεί αριστοτεχνικά το πορτρέτο μιας ανασφαλούς γυναίκας, η οποία στο τέλος της διαδρομής στην καρδιά μιας σύγχρονης μητρόπολης-σύμβολο του δυτικού πολιτισμού αφήνει πίσω τις προκαταλήψεις μιας­ (σύντομης) ζωής και κοιτάζει το μέλλον με ανανεωμένο βλέμμα.

Έγχρ., Α/Μ. Γαλλία. 1962. Διάρκεια: 90΄. Διανομή: AMA FILMS.

Περισσότερες πληροφορίες

Η Κλεό Από τις 5 έως τις 7

Cleo de 5 a 7
4,5
  • Δραματική
  • 1962
  • Διάρκεια: 89 '
  • Ανιές Βαρντά

Η τραγουδίστρια Κλεό περιφέρεται σχεδόν για ένα δίωρο στο Παρίσι περιμένοντας τα αποτελέσματα κάποιων κρίσιμων ιατρικών εξετάσεων.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Αγγελική Παπούλια πώς βρέθηκες στη Σλοβενία για τον "Τελευταίο Ήρωα";

Η καταξιωμένη Ελληνίδα ηθοποιός μιλά στο "α" για τη συμμετοχή της στη σπιρτόζικη δραμεντί όπου υποδύεται μια εκπρόσωπο πολυεθνικής που αναστατώνει μια μικρή φτωχή κοινωνία.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
25/04/2024

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.

Μην Ανοίγεις την Πόρτα

Η πρώτη ταινία των Unboxholics είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με υποβλητική ατμόσφαιρα, αλλά ελάχιστο ψαχνό. Δραματικά ισχνό και σκηνοθετημένο μονότονα, κορυφώνεται χωρίς την παραμικρή έκπληξη.

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.

Ο Τελευταίος Ήρωας

Κουστουριτσική, ξέφρενη και βιτριολική σάτιρα, η οποία βγαίνει απ’ τα νερά της όταν προσπαθεί, αδίκως, να σοβαρευτεί και να περάσει "μηνύματα".

Σούπερ Μάγκι

Σίκουελ ενός διεκπεραιωτικά στημένου αυστραλέζικου animation, το οποίο καταγγέλλει απλοϊκά τους κινδύνους της υπνωτιστικά γοητευτικής νέας εικονικής πραγματικότητας.