«Jurassic World: Το Βασίλειο Έπεσε» | Ο βρυχηθμός ενός ασταμάτητου franchise

Θα μπορέσει άραγε το δεινοσαυρικό σίκουέλ­ να επαναλάβει τις κορυφαίες επιδόσεις του την ώρα που οι «Εκδικητές» και το «Deadpool 2» γεμίζουν ακόμη τις αίθουσες;

«Jurassic World: Το Βασίλειο Έπεσε» | Ο βρυχηθμός ενός ασταμάτητου franchise

Το δεινοσαυρικό σινε-σύμπαν επιστρέφει στις αίθουσες τρία χρόνια μετά την αστρονομική επιτυχία του «Jurassic World», που έσπασε κάθε εισπρακτικό ρεκόρ. Θα μπορέσει άραγε το σίκουέλ­ του να επαναλάβει τις κορυφαίες επιδόσεις του την ώρα που οι «Εκδικητές» και το «Deadpool 2» γεμίζουν ακόμη τις αίθουσες;

«Jurassic World: Το Βασίλειο Έπεσε» | Ο βρυχηθμός ενός ασταμάτητου franchise - εικόνα 1

Από το πρώτο κεφάλαιο των δεινοσαυρικών περιπετειών, το «Jurassic Park» (Στίβεν Σπίλμπεργκ, 1993), και τις δύο άνισες συνέχειές του («Ο Χαμένος Κόσμος: Jurassic Park», Στίβεν Σπίλμπεργκ, 1997 / «Jurassic Park III», Τζο Τζόνστον, 2001) μέχρι το reboot τού franchise «Jurassic World» (Κόλιν Τρέβοροου, 2015), όλες οι ταινίες της σειράς έχουν αφήσει διαχρονικό αποτύπωμα. Ο Σπίλμπεργκ έδωσε σάρκα και οστά στο δέος που προκαλούν τα πελώρια παλαιολιθικά πλάσματα σε μια εποχή που ήταν πραγματικά σπάνια μια ταινία αυτών των προδιαγραφών. Το «Jurassic Park» ήταν ένα γεγονός διαρκείας, που δεν σταμάτησε όταν κατέβηκε από τις μαρκίζες των κινηματογράφων. Θυμάμαι ακόμη λ.χ. την ανατριχίλα στη σκηνή των εγκλωβισμένων παιδιών στο τζιπ, τα οποία βλέπουν το νερό στα ποτήρια να κυματίζει εξαιτίας των βημάτων του Τυρανόσαυρου Ρεξ που πλησίαζε απειλητικά τη λεία του. Εντυπώσεις όπως αυτή ήταν πρωτόγνωρες στα ’90s και ο αντίκτυπος που άφησαν στο κοινό επαληθεύτηκε ύστερα από 25 χρόνια με το «Jurassic World».

Η ιστορική επανεκκίνηση

«Jurassic World: Το Βασίλειο Έπεσε» | Ο βρυχηθμός ενός ασταμάτητου franchise - εικόνα 2

Το «Jurassic Park» ήταν το ιδανικό παράδειγμα καλής εμπορικής ταινίας που συνδυάζει την απολαυστική κινηματογραφική αφήγηση με την τρομακτική δράση ενός γνήσιου monster movie, προσελκύοντας έτσι ένα κοινό πολυσυλλεκτικό. Εκείνο λοιπόν που είχε να κάνει η ομάδα του «Jurassic World» ήταν να κεφαλαιοποιήσει την αξία του τίτλου στήνοντας ένα απλό και άμεσο σενάριο σε γνώριμα εδάφη, με νέους και συμπαθείς χαρακτήρες οι οποίοι θα βρίσκουν τον εαυτό τους σε συνεχείς περιπέτειες, όπως είναι ο κανόνας πια στα μπλοκμπάστερ.
Και τα κατάφερε απόλυτα. Το στόρι επέστρεφε τον θεατή σε ένα μοντέρνο θεματικό πάρκο με νέους, πιο επικίνδυνους δεινοσαύρους και η δράση χτυπούσε κόκκινο. Ταυτόχρονα ο φρέσκος τότε από την επιτυχία του υπερηρωϊκού «Οι Φύλακες του Γαλαξία» Κρις Πρατ αποδείχτηκε ο τέλειος πρωταγωνιστής δίπλα στην πρωτάρα σε τέτοιου μεγέθους υπερπαραγωγή Μπράις Ντάλας Χάουαρντ. Κάπως έτσι το «Jurassic World» μέτρησε 1,6 δισ. παγκοσμίως κι έγινε η πέμπτη πιο επιτυχημένη εμπορικά ταινία όλων των εποχών, αριθμός που ξεπεράστηκε πρόσφατα από το «Εκδικητές: Ο Πόλεμος της Αιωνιότητας» (Άντονι & Τζο Ρούσο, 2018) με 1,9 δισ. δολάρια.

«Jurassic World: Το Βασίλειο Έπεσε» | Ο βρυχηθμός ενός ασταμάτητου franchise - εικόνα 3

Ενισχύσεις από την Ευρώπη

Στη σκηνοθετική καρέκλα του «Jurassic World: Το Βασίλειο Έπεσε» κάθεται τώρα ένας από τους πιο ταλαντούχους σύγχρονους Ισπανούς σκηνοθέτες, ο Χουάν Αντόνιο Μπαγιόνα («Το Ορφανοτροφείο, «7 Λεπτά μετά τα Μεσάνυχτα»). Η εμπειρία του στις ταινίες τρόμου αλλά και στη δράση («The Impossible») του δίνει τη δυνατότητα να δημιουργεί μια υποβλητική­ ατμόσφαιρα, η οποία ιντριγκάρισε τον σκηνοθέτη του «Jurassic World» Κόλιν Τρέβοροου να τον επιλέξει ο ίδιος για το σίκουελ. «Ο Χουάν είναι ένας φανταστικός σκηνοθέτης. ξέρω πως θα πιέσει τα όρια και μαζί του θα περάσουμε σε νέα εδάφη», ισχυρίζεται ο Τρέβοροου, ο οποίος υπογράφει το σενάριο μαζί με τον Ντέρεκ Κόνολι. Ο Μπαγιόνα, από την πλευρά του, έχει εκφράσει την επιθυμία του να κάνει ένα σκοτεινό, κλειστοφοβικό και γεμάτο σασπένς φιλμ που συγκρίνεται με αντίστοιχα σίκουελ κορυφαίων franchise, όπως το δεύτερο κεφάλαιο του «Star Wars», η «Αυτοκρατορία Αντεπιτίθεται» (Έρβιν Κέρσνερ, 1980), και του «Star Trek», η «Οργή του Καν» (Νίκολας Μέγερ, 1982). Τι μας ετοιμάζει όμως ο Ισπανός;

Η οργή της φύσης

Το θεματικό πάρκο της πρώτης ταινίας έχει πλέον εγκαταλειφθεί αφότου οι δεινόσαυροι δραπέτευσαν κατασπαράσσοντας τα πάντα στο διάβα τους. Το ηφαίστειο όμως του νησιού στο οποίο βρίσκονται «ξυπνάει», με την επικείμενη έκρηξή του να ισοδυναμεί με τον αφανισμό των θεόρατων κατοίκων του. Σε μια αντιστροφή των ρόλων, οι εχθροί των ανθρώπων τώρα τους χρειάζονται, με τον Κρις Πρατ και την Μπράιας Ντάλας Χάουαρντ να επιστρέφουν στον ρόλο του Όουεν και της Κλερ, οι οποίοι προσπαθούν να διασώσουν τα σπάνια πλάσματα. Οι Μπαγιόνα και Τρέβοροου έχουν υπαινιχθεί πως η δράση δεν περιορίζεται στο νησί και το πάρκο, καθώς σκοπεύουν να ακολουθήσει και τρίτη ταινία, ενώ επαναφέρουν στο καστ χαρακτήρες όπως ο Ίαν Μάλκολμ (Τζεφ Γκόλντμπλαμ). ­Ραντεβού στις αίθουσες λοιπόν για να δούμε αν κέρδισαν το στοίχημα...

Ο Στίβεν Σπίλμπεργκ για τον Χ.Α. Μπαγιόνα

«Jurassic World: Το Βασίλειο Έπεσε» | Ο βρυχηθμός ενός ασταμάτητου franchise - εικόνα 4

«Ένα στοιχείο κοινό στη σειρά ταινιών του “Jurassic” είναι πως φτιάχνονται από σκηνοθέτες που αγαπούν τον κινηματογράφο. Ο Χουάν Αντόνιο Μπαγιόνα έκανε εκπληκτική δουλειά στο “Jurassic World: Το Βασίλειο Έπεσε”. Mε βάση το δικό του ύφος γύρισε μια ταινία που θυμίζει λίγο την πρώτη δική μου και λίγο την ταινία του Κόλιν [σ.σ.: Τρέβοροου], μα είναι στην ουσία 100% δική του. Ακριβώς επειδή είναι ένας αυθεντικός κινηματογραφιστής με ξεχωριστή φωνή, βρήκε τον τρόπο να προσαρμόσει τις ιδεές του στο στιλ του franchise. Είμαστε πραγματικά ευλογημένοι που προσθέσαμε τη φωνή του στις ταινίες μας. Ξεπέρασε κάθε προσδοκία μας».

Περισσότερες πληροφορίες

Jurassic World: Το Βασίλειο Έπεσε

Jurassic World: Fallen Kingdom
2,5
  • Περιπέτεια
  • 2018
  • Διάρκεια: 128 '
  • Χουάν Αντόνιο Μπαγιόνα

Το ηφαίστειο του νησιού πάνω στο οποίο βρίσκεται το εγκαταλελειμμένο πλέον πάρκο των δεινοσαύρων είναι έτοιμο να εκραγεί και οι προϊστορικοί κάτοικοί του κινδυνεύουν με αφανισμό. Έτσι, όταν η κυβέρνηση αποφασίζει να μην επέμβει, η Κλερ, ο Όουεν και ο ιδιωτικός στρατός ενός πάμπλουτου επιχειρηματία αποβιβάζονται στο νησί για να περισώσουν ό,τι μπορούν.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Αγγελική Παπούλια πώς βρέθηκες στη Σλοβενία για τον "Τελευταίο Ήρωα";

Η καταξιωμένη Ελληνίδα ηθοποιός μιλά στο "α" για τη συμμετοχή της στη σπιρτόζικη δραμεντί όπου υποδύεται μια εκπρόσωπο πολυεθνικής που αναστατώνει μια μικρή φτωχή κοινωνία.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
25/04/2024

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.

Μην Ανοίγεις την Πόρτα

Η πρώτη ταινία των Unboxholics είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με υποβλητική ατμόσφαιρα, αλλά ελάχιστο ψαχνό. Δραματικά ισχνό και σκηνοθετημένο μονότονα, κορυφώνεται χωρίς την παραμικρή έκπληξη.

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.

Ο Τελευταίος Ήρωας

Κουστουριτσική, ξέφρενη και βιτριολική σάτιρα, η οποία βγαίνει απ’ τα νερά της όταν προσπαθεί, αδίκως, να σοβαρευτεί και να περάσει "μηνύματα".

Σούπερ Μάγκι

Σίκουελ ενός διεκπεραιωτικά στημένου αυστραλέζικου animation, το οποίο καταγγέλλει απλοϊκά τους κινδύνους της υπνωτιστικά γοητευτικής νέας εικονικής πραγματικότητας.