Το Δικαστήριο

3,5

Σαρκαστικά διεισδυτική και κινηματογραφικά ευρηματική ματιά στη σύγχρονη Ινδία από έναν πρωτοεμφανιζόμενο σκηνοθέτη που σάρωσε τα βραβεία στα διεθνή φεστιβάλ.

Το Δικαστήριο

Σαρκαστικά διεισδυτική και κινηματογραφικά ευρηματική ματιά στη σύγχρονη Ινδία από έναν πρωτοεμφανιζόμενο σκηνοθέτη που σάρωσε τα βραβεία στα διεθνή φεστιβάλ.

Το Δικαστήριο - εικόνα 1

Επιχειρώντας να ακτινογραφήσει την περίπλοκη, ετερογενή και απείρως ενδιαφέρουσα κοινωνική πραγματικότητα της χώρας του, ίσως την πλέον συναρπαστική του ανατολικού ημισφαιρίου, ο 28άχρονος Ινδός Τσαϊτάνια Ταμάν κάνει την ιδανική σεναριακή επιλογή. Τοποθετεί την κάμερά του στην αίθουσα ενός δικαστηρίου όπου ένας νεαρός δικηγόρος, μια παντρεμένη εισαγγελέας και ένας μεσήλικας δικαστής συναντιούνται επανειλημμένα σε μια σειρά συνεδριάσεων. Αντικείμενό τους η υπόθεση ενός ηλικιωμένου τραγουδοποιού, ο οποίος κατηγορείται ότι με ένα επαναστατικό τραγούδι του παρακίνησε έναν εργάτη στην αυτοκτονία.

Από μόνο του, το θέμα της ταινίας προσφέρει άφθονο πληροφοριακό υλικό για την οικονομική, εργασιακή, νομική και πολιτική κατάσταση της σύγχρονης Ινδίας. Αναχρονιστικοί νόμοι, αστυνομική αυθαιρεσία, διοικητική γραφειοκρατία και μια έντονη ταξική ανισότητα που εκτείνεται μέχρι και στη γλώσσα (ή διάλεκτο) συνεννόησης κυριαρχούν μέσα κι έξω από τη δικαστική αίθουσα. Η ακίνητη ως επί το πλείστον και σχεδόν πάντα σε γενικό πλάνο κάμερα του Ταμάν εντάσσει σταθερά τους ανθρώπους στο «διαδραστικό» περιβάλλον τους, αποτυπώνοντας τη χαοτική αυτή αλήθεια με ένα ψύχραιμο, σχεδόν ντοκιμαντερίστικο τρόπο. Δεν στέκεται όμως μόνον εδώ.

Προχωρώντας πολύ βαθύτερα, ο 28άχρονος σκηνοθέτης γεμίζει τη λιτή, αποστασιοποιημένη πλοκή του με πλήθος διακριτικών, ευφυέστατων όμως λεπτομερειών, που κάνουν αυτό το κοινωνικό ταμπλό μια απολαυστική κινηματογραφική εμπειρία.

Το Δικαστήριο - εικόνα 2

Χωρίς συναισθηματικά κρεσέντα, η ταινία ακολουθεί τους βασικούς ήρωές της στην καθημερινότητά τους, παίζοντας με τις αντιθέσεις επίσημο-ανεπίσημο, σοβαρό-ασήμαντο, φαίνεσθαι-είναι, τραγικό-κωμικό. Τα εσωτερικά των σπιτιών, η καθημερινή ρουτίνα, οι τετριμμένες συζητήσεις κουβαλούν ένα αόρατο, μα ουσιαστικό κοινωνικό βάρος που προσδίδει βάθος στους χαρακτήρες και τη δυνατότητα στο θεατή να κατανοήσει μια επιφανειακά ακατανόητη καθημερινότητα.

Χωρίς φολκλόρ, με καλοσυνάτη ειρωνεία, δημιουργική χρήση της μουσικής (από τη χιπ χοπ διαμαρτυρία στα τραγούδια του Μπόλιγουντ) και υπογραμμίζοντας μια τραγελαφικά καφκική διάσταση που απλώνεται σε κάθε πτυχή της αληθινής ζωής, το «Δικαστήριο» εντυπωσιάζει με τη φρεσκάδα και την οξυδέρκειά του, έχοντας κερδίσει μια ατελείωτη σειρά από βραβεία σε διεθνή φεστιβάλ (Βενετία, Μπουένος Άιρες, Μουμπάι, Βιένη).

Ινδία. 2014. Διάρκεια: 116΄. Διανομή: ONE FROM THE HEART.

Περισσότερες πληροφορίες

Το Δικαστήριο

Court
3,5
  • Κοινωνική
  • 2014
  • Διάρκεια: 116 '
  • Τσαϊτάνια Ταμπάνε

Ένας νεαρός δικηγόρος, μια παντρεμένη εισαγγελέας και ένας μεσήλικας δικαστής συναντιούνται επανειλημμένα στην αίθουσα του δικαστηρίου όπου, σε μια σειρά συνεδριάσεων, εκδικάζεται η υπόθεση ενός ηλικιωμένου τραγουδοποιού ο οποίος κατηγορείται ότι με ένα επαναστατικό τραγούδι του παρακίνησε έναν εργάτη στην αυτοκτονία.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ελληνικό box office: Ράιαν Γκόσλινγκ εναντίον Γκάρφιλντ

Σε μια εβδομάδα όπου τα σινεμά υπολειτουργούσαν και οι θεατές είχαν το νου τους στον οβελία, ο "Γκάρφιλντ" κέρδισε τις εντυπώσεις, ενώ δυναμικό ήταν το άνοιγμα του "Κασκαντέρ" από την Δευτέρα του Πάσχα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
10/05/2024

Είναι επίσημο: Έρχονται νέες ταινίες "Άρχοντα των Δαχτυλιδιών"

Το στούντιο της Warner Bros. έδωσε το πράσινο φως για την ανάπτυξη δύο ταινιών υπό την επίβλεψη του Πίτερ Τζάκσον.

Το Cine Paris επέστρεψε! Δείτε πώς άλλαξε το ιστορικό θερινό σινεμά

Βρεθήκαμε στην άτυπη "πρόβα τζενεράλε" του πλήρως ανανεωμένου κινηματογράφου ο οποίος ανοίγει ξανά από το Cinobo.

Arkadiko Film Festival: Στο "Any Day Now" του Χαμί Ραμεζάν το Βραβείο Κοινού

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία το online φεστιβάλ που διοργάνωσε το Cinobo μαζί με τα Filmin και MyMovies, ενώνοντας το παρελθόν με το παρόν του ευρωπαϊκού σινεμά.

Τζέσικα Χάουσνερ: "Υπάρχει μια κοινωνικά υστερική εμμονή για ομορφιά"

Η Αυστριακή σκηνοθέτρια του "Club Zero" μιλάει για τη στιλάτη και διεισδυτική σάτιρά της με πρωταγωνίστρια τη Μία Γουασικόφσκα, η οποία έκανε πρεμιέρα στο περσινό Φεστιβάλ Καννών.

Το Βασίλειο του Πλανήτη των Πιθήκων

Σίκουελ με ποιότητες ικανές να διατηρήσουν το ικανοποιητικό επίπεδο του αναβιωτικού franchise, το οποίο όμως αποδυναμώνεται από την ανοικονόμητη σκηνοθεσία και το άνισο γράψιμό του.

Club Zero

Κοινωνική σάτιρα με έντονα σαρδόνιο χιούμορ και weird σκηνοθετικό στιλιζάρισμα. Αν και θεματικά ενδιαφέρουσα, η ψυχρότητά της μοιάζει εκβιαστική και η πικρή ειρωνεία της επιτηδευμένη.