Πατρίς Λεκόντ: «Η κωμωδία είναι σοβαρή υπόθεση τελικά»

Με μια πολυβραβευμένη κι εμπορικά επιτυχημένη καριέρα 40 ετών, ο σκηνοθέτης του «Εραστή της Κομμώτριας» μιλάει για την τελευταία κωμωδία του «Μην Ενοχλείτε, Παρακαλώ», με τον Κριστιάν Κλαβιέ, η οποία ξεπέρασε το 1 εκατομμύριο θεατές στη Γαλλία.

Πατρίς Λεκόντ: «Η κωμωδία είναι σοβαρή υπόθεση τελικά»

Με μια πολυβραβευμένη κι εμπορικά επιτυχημένη καριέρα 40 ετών, ο σκηνοθέτης του «Εραστή της Κομμώτριας» μιλάει για την τελευταία κωμωδία του «Μην Ενοχλείτε, Παρακαλώ», με τον Κριστιάν Κλαβιέ, η οποία ξεπέρασε το 1 εκατομμύριο θεατές στη Γαλλία.

Πατρίς Λεκόντ: «Η κωμωδία είναι σοβαρή υπόθεση τελικά» - εικόνα 1

Μετά το animation «Μπουτίκ για Αυτόχειρες» και το δράμα εποχής «Μια Υπόσχεση» επιστρέφετε­ στην καθαρή κωμωδία. Είναι το κινηματογραφικό είδος που αγαπάτε περισσότερο;
Θα έλεγα πως είναι το είδος το οποίο εκτιμώ περισσότερο με το πέρασμα του χρόνου. Είναι εξαιρετικά δύσκολο να πετύχεις το σωστό κωμικό τάιμινγκ μιας ιστορίας, όσο καλογραμμένη κι αν είναι. Οι δραματικοί τόνοι είναι πιο εύκολοι ή η δημιουργία ατμόσφαιρας απειλής σε ένα θρίλερ. Η κωμωδία είναι σοβαρή υπόθεση τελικά, ενώ η σκηνοθετική δουλειά που απαιτεί είναι λιγότερο ορατή­ και παντελώς υποτιμημένη. Από αυτήν την άποψη, λοιπόν, έχω μια αδυναμία στις κωμικές ταινίες, κάτι που ενισχύεται και από το ότι τα πολύ σκοτεινά θέματα δεν είναι του γούστου μου. Ακόμη και στα βαριά δράματα θέλω να βλέπω κάπου έναν ανοιχτό ουρανό.


Για τη συγκεκριμένη ταινία, η οποία αποτελεί διασκευή ενός θεατρικού έργου κι εξελίσσεται σε κλειστό χώρο, τι είδους σκηνοθετικές λύσεις προκρίνατε;
Δουλεύοντας το σενάριο με τον ίδιο τον συγγραφέα Φλοριάν Ζελέρ, προχωρήσαμε σε αλλαγές που διεύρυναν το χώρο δράσης και του έδωσαν μια πιο κινηματογραφική διάσταση. Συμπτύξαμε την πλοκή, διότι ήθελα ο ρυθμός να είναι σφιχτός, ενώ όλη η ταινία είναι γυρισμένη με κάμερα στο χέρι, δίνοντας έτσι μια ελαφριά αίσθηση αστάθειας και νευρικότητας, απόλυτα ταιριαστή κατά τη γνώμη μου με την ψυχολογική κατάσταση του ήρωα. Ενός φουκαρά που προσπαθεί να ακούσει ένα σπάνιο τζαζ δίσκο που μόλις απέκτησε, αλλά οι καταστάσεις δεν τον αφήνουν ήσυχο ούτε λεπτό.

Ο Μισέλ, ο ήρωας της ταινίας, είναι τελικά ένας άτυχος φουκαράς ή ένας υποκριτής που σκέφτεται μόνο τον εαυτό του;
Προσπαθήσαμε να τον περιγράψουμε σαν κάτι ανάμεσα στα δύο. Είναι σίγουρα ένας εγωιστής ο οποίος θέλει και τον τακτοποιημένο γάμο, και την ερωμένη του, κρίνει εύκολα τους άλλους και προσπερνά επιπόλαια καταστάσεις που δεν τον αγγίζουν. Νομίζω πως η ταινία είναι πολύ σαρκαστική μαζί του, αλλά από την άλλη προσπαθεί να βρει και την ανθρώπινη, την τρυφερή πλευρά του. Όπως όλα τα πράγματα στη ζωή, που δεν θέλω να τα βλέπω άσπρα και μαύρα, έτσι και οι ζωντανοί κινηματογραφικοί χαρακτήρες πρέπει να έχουν αντιφάσεις και αντικρουόμενα συχνά κίνητρα.

Αυτό ήταν κυρίως που τράβηξε το ενδιαφέρον σας στο συγκεκριμένο θεατρικό;
Στο θεατρικό με έστειλαν οι παραγωγοί μου λέγοντάς μου: «Υπάρχει μια ταινία σε αυτό». Το είδα και αναγνώρισα τις δυνατότητές του πέρα από τον πολύ καλογραμμένο κεντρικό χαρακτήρα τον οποίο διαθέτει. Έχει μια έξυπνη κεντρική κωμική ιδέα, μια πλοκή γεμάτη εκπλήξεις και μια υπόγεια ειρωνεία που μου ταιριάζει πολύ ως ύφος και ως πνεύμα.

Δεν κρατήσατε όμως τον πρωταγωνιστή, τον Φαμπρίς Λουκινί.
Οι πρώτες κουβέντες που κάναμε ήταν μαζί του, αλλά οι απαιτήσεις του –κάθε είδους– ήταν υπερβολικές. Η επιλογή του Κριστιάν [σ.σ.: Κλαβιέ] ήταν ιδανική και είμαι σίγουρος πως ο Φαμπρίς, ειδικά μετά την επιτυχία της ταινίας, έχει σκάσει από το κακό του.

Περισσότερες πληροφορίες

Μην Ενοχλείτε, Παρακαλώ!

Une Heure de Tranquilite
2
  • Κωμωδία
  • 2014
  • Διάρκεια: 79 '
  • Πατρίς Λεκόντ

Η προσπάθεια του Μισέλ να απομονωθεί και να ακούσει ένα σπάνιο, πολυαγαπημένο του δίσκο τζαζ που μόλις αγόρασε μετατρέπεται σε Γολγοθά, καθώς το σύμπαν –από τη σύζυγο και την ερωμένη του μέχρι τον καλύτερό του φίλο και τον… υδραυλικό– συνωμοτεί για να μην τον αφήσει πέντε λεπτά σε ησυχία.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Αγγελική Παπούλια πώς βρέθηκες στη Σλοβενία για τον "Τελευταίο Ήρωα";

Η καταξιωμένη Ελληνίδα ηθοποιός μιλά στο "α" για τη συμμετοχή της στη σπιρτόζικη δραμεντί όπου υποδύεται μια εκπρόσωπο πολυεθνικής που αναστατώνει μια μικρή φτωχή κοινωνία.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
25/04/2024

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.

Μην Ανοίγεις την Πόρτα

Η πρώτη ταινία των Unboxholics είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με υποβλητική ατμόσφαιρα, αλλά ελάχιστο ψαχνό. Δραματικά ισχνό και σκηνοθετημένο μονότονα, κορυφώνεται χωρίς την παραμικρή έκπληξη.

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.

Ο Τελευταίος Ήρωας

Κουστουριτσική, ξέφρενη και βιτριολική σάτιρα, η οποία βγαίνει απ’ τα νερά της όταν προσπαθεί, αδίκως, να σοβαρευτεί και να περάσει "μηνύματα".

Σούπερ Μάγκι

Σίκουελ ενός διεκπεραιωτικά στημένου αυστραλέζικου animation, το οποίο καταγγέλλει απλοϊκά τους κινδύνους της υπνωτιστικά γοητευτικής νέας εικονικής πραγματικότητας.