Όλα Χάθηκαν

3

Λιτό, ρεαλιστικό δράμα επιβίωσης με ερμηνευτικό one-man-show από τον αειθαλή και πάντα στιβαρό Ρέντφορντ.

Όλα Χάθηκαν

Ένας βετεράνος ιστιοπλόος διασχίζει με το 12μετρο ιστιοφόρο του τον Ινδικό Ωκεανό, όταν η σύγκρουση με ένα επιπλέον κοντέινερ τον αφήνει χωρίς ασύρματο και όργανα πλοήγησης. Καθώς προσπαθεί να επιδιορθώσει το ρήγμα του σκάφους, τα ρεύματα τον παρασύρουν στην καρδιά μιας βίαιης καταιγίδας. Λιτό, ρεαλιστικό δράμα επιβίωσης με ερμηνευτικό one-man-show από τον αειθαλή και πάντα στιβαρό Ρέντφορντ.

Όλα Χάθηκαν - εικόνα 1

Α ν το «Gravity» μας θυμίζει πως στο Διάστημα κανείς δεν μπορεί να ακούσει τις κραυγές σου, το «Όλα Χάθηκαν» μας επιβεβαιώνει πως ακριβώς το ίδιο συμβαίνει και στη μέση του ωκεανού. Κι αν στην ταινία του Αλφόνσο Κουαρόν οι Σάντρα Μπούλοκ και Τζορτζ Κλούνεϊ δοκιμάζουν να επιστρέψουν μαζί στο σπίτι, σε αυτήν του Τζέι Σι Τσάντορ ο Ρόμπερτ Ρέντφορντ είναι αναγκασμένος να επιχειρήσει το ίδιο εντελώς μόνος του. Πρόκειται λοιπόν γι’ άλλη μία περιπέτεια επιβίωσης, την οποία ο σεναριογράφος και σκηνοθέτης Τζέι Σι Τσάντορ (οσκαρική υποψηφιότητα πρωτότυπου σεναρίου για το ντεμπούτο του «Ο Δρόμος του Χρήματος») γδύνει από αφηγηματικές και ψυχολογικές περικοκλάδες, εστιάζοντας κατευθείαν στον πυρήνα του δράματος: ένας βετεράνος ιστιοπλόος ο οποίος διασχίζει με το 12μετρο ιστιοφόρο του τον Ινδικό Ωκεανό ξυπνά απότομα μετά την πρόσκρουση του σκάφους σε ένα επιπλέον κοντέινερ γεμάτο παιδικά παπούτσια.
Το ρήγμα στο κύτος είναι ανησυχητικό κι εκείνος προσπαθεί να το επιδιορθώσει γρήγορα, καθώς τα ρεύματα τον παρασύρουν χωρίς ασύρματο και όργανα πλοήγησης προς την καρδιά μιας επερχόμενης καταιγίδας. Αυτή είναι η αρχή των προβλημάτων για τον αγνώστου ταυτότητας ιστιοπλόο, του οποίου ελάχιστα προσωπικά στοιχεία θα μας αποκαλυφθούν στην πορεία (όπως η προσπάθειά του να γράψει ένα αποχαιρετιστήριο γράμμα στην οικογένειά του). Αυτό που βλέπουμε ιδίοις όμμασι είναι πως πρόκειται για έναν εφευρετικό και πείσμωνα άνθρωπο, που θα επιστρατεύσει κάθε πιθανή τεχνική επιβίωσης και θα παλέψει με γυμνά χέρια μέχρι το τέλος, ελπίζοντας να φτάσει στον υδάτινο δίαυλο από τον οποίο περνούν τα εμπορικά πλοία, η μοναδική τελικά σανίδα σωτηρίας του. Πόσο ενδιαφέρουσα μπορεί να αποδειχτεί μια σχεδόν βουβή και απόλυτα ρεαλιστική –άρα χωρίς πολλές περιπετειώδεις ανατροπές και συμπτώσεις– σχεδόν δίωρη μάχη ενός ανθρώπου με τα κύματα;
Ο Τζέι Σι Τσάντορ κερδίζει εύκολα το συγκεκριμένο στοίχημα, κρατώντας σε από την αρχή μέχρι το τέλος στην άκρη της καρέκλας. Αν και η αντίδραση του ήρωα είναι στην ουσία μονόδρομος (κάθε άνθρωπος θα παλέψει όσο του επιτρέπουν οι δυνάμεις του για να μείνει ζωντανός), η άγνοια ψυχολογικού ιστορικού, προσωπικού κινήτρου και χαρακτηριολογικών λεπτομερειών προσδίδει στον ιστιοπλόο του Ρέντφορντ μια αρχετυπική, φανερά συμβολική διάσταση. Είμαστε στον κόσμο του Τζακ Λόντον και του Έρνεστ Χέμινγουεϊ, όπου ο άνθρωπος –σαν ακόμη ένα ζώο– έρχεται αντιμέτωπος με τη φύση και μέσα από αυτή με την ίδια του τη (μεταφυσική) μοίρα. Το εξαιρετικό φινάλε δικαιώνει δραματικά την περιπετειώδη διαδρομή, κατά τη διάρκεια της οποίας ο 77χρονος Ρόμπερτ Ρέντφορντ δίνει μία από τις κορυφαίες –λιτή μα τόσο εκφραστική– ερμηνείες της καριέρας του.

ΗΠΑ. 2013. Διάρκεια: 106΄. Διανομή: AUDIOVISUAL.

Περισσότερες πληροφορίες

Όλα Χάθηκαν

All is Lost
3
  • Περιπέτεια
  • 2013
  • Διάρκεια: 106 '
  • Τζέι Σι Κάντορ

Ένας βετεράνος ιστιοπλόος διασχίζει με το 12μετρο ιστιοφόρο του τον Ινδικό Ωκεανό, όταν η σύγκρουση με ένα επιπλέον κοντέινερ τον αφήνει χωρίς ασύρματο και όργανα πλοήγησης. Καθώς προσπαθεί να επιδιορθώσει το ρήγμα του σκάφους, τα ρεύματα τον παρασύρουν στην καρδιά μιας βίαιης καταιγίδας.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Αγγελική Παπούλια πώς βρέθηκες στη Σλοβενία για τον "Τελευταίο Ήρωα";

Η καταξιωμένη Ελληνίδα ηθοποιός μιλά στο "α" για τη συμμετοχή της στη σπιρτόζικη δραμεντί όπου υποδύεται μια εκπρόσωπο πολυεθνικής που αναστατώνει μια μικρή φτωχή κοινωνία.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
25/04/2024

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.

Μην Ανοίγεις την Πόρτα

Η πρώτη ταινία των Unboxholics είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με υποβλητική ατμόσφαιρα, αλλά ελάχιστο ψαχνό. Δραματικά ισχνό και σκηνοθετημένο μονότονα, κορυφώνεται χωρίς την παραμικρή έκπληξη.

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.

Ο Τελευταίος Ήρωας

Κουστουριτσική, ξέφρενη και βιτριολική σάτιρα, η οποία βγαίνει απ’ τα νερά της όταν προσπαθεί, αδίκως, να σοβαρευτεί και να περάσει "μηνύματα".

Σούπερ Μάγκι

Σίκουελ ενός διεκπεραιωτικά στημένου αυστραλέζικου animation, το οποίο καταγγέλλει απλοϊκά τους κινδύνους της υπνωτιστικά γοητευτικής νέας εικονικής πραγματικότητας.