Gloria

3,5

Υπάρχει κάτι το ένδοξο στο σιωπηλό καθημερινό αγώνα της Γκλόρια, μιας 58χρονης Χιλιανής που προσπαθεί να κρατηθεί με αξιοπρέπεια μακριά από το περιθώριο της ζωής. Ο Σεμπαστιάν Λέλιο μας το υπενθυμίζει διακριτικά, καθώς εκείνη διασχίζει τους δρόμους του Σαντιάγο με το αυτοκίνητο­ τραγουδώντας, δουλεύει στο γραφείο,

Gloria

Υ πάρχει κάτι το ένδοξο στο σιωπηλό καθημερινό αγώνα της Γκλόρια, μιας 58χρονης Χιλιανής που προσπαθεί να κρατηθεί με αξιοπρέπεια μακριά από το περιθώριο της ζωής. Ο Σεμπαστιάν Λέλιο μας το υπενθυμίζει διακριτικά, καθώς εκείνη διασχίζει τους δρόμους του Σαντιάγο με το αυτοκίνητο­ τραγουδώντας, δουλεύει στο γραφείο, επισκέπτεται τον οφθαλμίατρο, πηγαίνει στις ασκήσεις γιόγκα όπου η κόρη της είναι δασκάλα και τα βράδια βγαίνει να πιει και να χορέψει αναζητώντας μια γνωριμία που μπορεί να της δώσει ξανά κίνητρο κι ελπίδα. Τα δύο της παιδιά έχουν φύγει πια από το σπίτι, στο οποίο μια κακάσχημη γάτα της κρατά συντροφιά και ο ψυχικά διαταραγμένος ένοικος του επάνω διαμερίσματος φωνάζει και χτυπά τις πόρτες νυχτιάτικα. Ο απέριττος ρεαλισμός του Λέλιο αποτυπώνει μια γνώριμη πραγματικότητα μέσα από την οποία ανασύρει όλα εκείνα, μικρά και μεγάλα, τα οποία τον μετατρέπουν σε παράδεισο ή εφιάλτη. Η συνάντηση με τον Ροδόλφο, έναν 65άρη πρώην αξιωματικό του ναυτικού, η οποία θα εξελιχτεί σε μια τρυφερή ερωτική σχέση, θα ξαναδώσει στην Γκλόρια αυτοπεποίθηση, αλλά η παράξενη εξάρτησή του από την πρώην γυναίκα και τις δύο κόρες του θα βυθίσει τα πάντα σε μια επώδυνη αμφιβολία. Ακόμη μία ευκαιρία είναι ένας χαμένος συμβιβασμός ή η δυνατότητα της «υπό απόσυρση» από τη ζωή ηρωίδας να κόψει τις κλωστές από το αόρατο χέρι που την κρατάει, σαν μαριονέτα, αναγκάζοντάς τη να χορεύει παρά τη θέλησή της; Με ευφυείς συμβολισμούς, μια ειλικρίνεια που κοιτάζει κατευθείαν στην ψυχή των χαρακτήρων και μια περιγραφή της σύγχρονης αστικής αλλοτρίωσης που δεν καταφεύγει σε εκβιαστικές κινηματογραφικές λύσεις, η «Γκλόρια» σκιτσάρει αδρά το πορτρέτο μιας απελπισμένα δυναμικής γυναίκας αλλά και όλων εκείνων που «αθόρυβα διαβήκανε απ’ της ζωής την άκρη». Με σικάτη μελαγχολία, βαθιά κατανόηση και μια Παουλίνα Γκαρσία σε μια ερμηνεία που –χωρίς ίχνος μανιέρας– στοιχειώνει την οθόνη και δικαίως βραβεύτηκε στο Φεστιβάλ Βερολίνου.

Περισσότερες πληροφορίες

Gloria

3,5
  • Δραματική
  • 2013
  • Διάρκεια: 110 '
  • Σεμπαστιάν Λέλιο

Η 58χρονη Γκλόρια ζει μόνη, έχοντας αραιή επαφή με τα δυο παιδιά της που έχουν πλέον φύγει από το σπίτι. Θα δημιουργήσει μια τρυφερή ερωτική σχέση με τον Ροδόλφο, έναν 65άρη πρώην αξιωματικό του ναυτικού, ο οποίος όμως έχει μια παράξενη εξάρτηση από την πρώην γυναίκα και τις δύο κόρες του.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ελληνικό box office: Ράιαν Γκόσλινγκ εναντίον Γκάρφιλντ

Σε μια εβδομάδα όπου τα σινεμά υπολειτουργούσαν και οι θεατές είχαν το νου τους στον οβελία, ο "Γκάρφιλντ" κέρδισε τις εντυπώσεις, ενώ δυναμικό ήταν το άνοιγμα του "Κασκαντέρ" από την Δευτέρα του Πάσχα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
10/05/2024

Είναι επίσημο: Έρχονται νέες ταινίες "Άρχοντα των Δαχτυλιδιών"

Το στούντιο της Warner Bros. έδωσε το πράσινο φως για την ανάπτυξη δύο ταινιών υπό την επίβλεψη του Πίτερ Τζάκσον.

Το Cine Paris επέστρεψε! Δείτε πώς άλλαξε το ιστορικό θερινό σινεμά

Βρεθήκαμε στην άτυπη "πρόβα τζενεράλε" του πλήρως ανανεωμένου κινηματογράφου ο οποίος ανοίγει ξανά από το Cinobo.

Arkadiko Film Festival: Στο "Any Day Now" του Χαμί Ραμεζάν το Βραβείο Κοινού

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία το online φεστιβάλ που διοργάνωσε το Cinobo μαζί με τα Filmin και MyMovies, ενώνοντας το παρελθόν με το παρόν του ευρωπαϊκού σινεμά.

Τζέσικα Χάουσνερ: "Υπάρχει μια κοινωνικά υστερική εμμονή για ομορφιά"

Η Αυστριακή σκηνοθέτρια του "Club Zero" μιλάει για τη στιλάτη και διεισδυτική σάτιρά της με πρωταγωνίστρια τη Μία Γουασικόφσκα, η οποία έκανε πρεμιέρα στο περσινό Φεστιβάλ Καννών.

Το Βασίλειο του Πλανήτη των Πιθήκων

Σίκουελ με ποιότητες ικανές να διατηρήσουν το ικανοποιητικό επίπεδο του αναβιωτικού franchise, το οποίο όμως αποδυναμώνεται από την ανοικονόμητη σκηνοθεσία και το άνισο γράψιμό του.

Club Zero

Κοινωνική σάτιρα με έντονα σαρδόνιο χιούμορ και weird σκηνοθετικό στιλιζάρισμα. Αν και θεματικά ενδιαφέρουσα, η ψυχρότητά της μοιάζει εκβιαστική και η πικρή ειρωνεία της επιτηδευμένη.