Μέρες Οργής

5

Ένα αυστηρό, αψεγάδιαστης αισθητικής δράμα με εκπληκτικά κάδρα που παραπέμπουν στη φλαμανδική ζωγραφική, από τις πλέον ορθογραφημένες και περίτεχνα δομημένες φιλμικές κατασκευές της κινηματογραφικής ιστορίας. | Powered by Uber.

Μέρες Οργής 55

Η πλέον μετωπική επίθεση του Καρλ Τέοντορ Ντράγιερ ("Ο Λόγος", "Γερτρούδη") στη μισαλλοδοξία, το συλλογικό φόβο του Άλλου και το σκοταδισμό βασίζεται σε ένα θεατρικό έργο του Νορβηγού Χανς Βίερς – Γιένσεν, το οποίο εξελίσσεται στις αρχές του 17ου αιώνα: η νεαρή Αν, παντρεμένη με ένα μεγαλύτερο σε ηλικία πάστορα, ερωτεύεται το γιο του από προηγούμενο γάμο. Όταν ο άντρας της πεθαίνει, η πεθερά της, η οποία δεν την ενέκρινε ποτέ ως νύφη, την κατηγορεί για μαγεία.

Στην καρδιά ενός αυστηρού, αψεγάδιαστης αισθητικής δράματος (στα όρια του υπαρξιακού θρίλερ) με εκπληκτικά κάδρα που παραπέμπουν στη φλαμανδική ζωγραφική, ο νόμος και η επιθυμία αντιπαρατίθενται ανυποχώρητα, με ένα άκρατο, αυστηρό στιλιζάρισμα να ενισχύει την αντίθεσή τους. Οι κάθετες κινήσεις της κάμερας, από κάτω προς τα επάνω, ακολουθούν τις δυο κυνηγημένες γυναίκες (την Αν και την Μάρτε, η οποία καίγεται στην αρχή της ταινίας ως μάγισσα), ενώ όταν περιγράφουν την πλευρά του νόμου είναι αποκλειστικά οριζόντιες. Όλοι οι ήρωες εδώ είναι παγιδευμένοι στα προσωπικά κελιά τους, ανίκανοι να επικοινωνήσουν μεταξύ τους, με την Αν να εγκλωβίζεται ανάμεσα στις κοινωνικές επιταγές και το προσωπικό πάθος. Ένα πάθος που κάποια στιγμή την τυφλώνει και μοιάζει να μην αντιλαμβάνεται πλήρως το δίκαιο των άλλων. Το καλό και το κακό συγχέονται διαρκώς σε έναν πόλεμο επιθυμιών (αυτές της κυριαρχίας συντρίβουν τις αγνές και αθώες) τον οποίο ο Ντράγιερ κινηματογραφεί με μεγάλα σε διάρκεια πλάνα σεκάνς, τα οποία διατηρούν τη χωροχρονική ενότητα και υπογραμμίζουν τη διαλεκτική σχέση όλων αυτών των αλληλοσυγκρουόμενων ιδεών, αξιών και βουλήσεων, κομμάτια ενός ταραγμένου, αντιφατικού σύμπαντος.

Α/Μ. Δανία. 1943. Διάρκεια: 97΄. Διανομή: NEW STAR

Περισσότερες πληροφορίες

Μέρες Οργής

Day of Wrath / Vredens Dag
5
  • Δραματική
  • 1943
  • Διάρκεια: 100 '
  • Καρλ Ντράγιερ

Στις αρχές του 17ου αιώνα, η νεαρή Αν, που είναι παντρεμένη με έναν μεγαλύτερο σε ηλικία πάστορα, ερωτεύεται το γιο του από προηγούμενο γάμο. Όταν ο άντρας της πεθαίνει, η πεθερά της, η οποία δεν την ενέκρινε ποτέ ως νύφη, την κατηγορεί για μαγεία.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

To PLEASURE & DISOBEDIENCE επιστρέφει για δεύτερη χρονιά στο CYPHER

Art films, exploitation films, ντοκιμαντέρ, εργαστήρια πειραματικού βίντεο και άλλα καινοτόμα φορμά έρχονται σε πρώτο πλάνο στη φετινή διοργάνωση.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΝΤΥ ΒΛΑΣΣΟΠΟΥΛΟΥ
13/12/2025

Ταινίες με σασπένς που βλέπουμε στους κινηματογράφους (11-17/12)

Απαγωγές, απρόβλεπτες καταστάσεις και τραγικές εξελίξεις θα βρείτε στις προτάσεις μας για αυτή την εβδομάδα.

Νεφέλη Γκαμπάντ, ποια είναι τα highlights του 14ου Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου;

Η επιμελήτρια και προγραμματίστρια του φεστιβάλ μας προτείνει τις προβολές και τις δράσεις που δεν πρέπει να χάσουμε λίγο πριν το φινάλε.

Οι μεταφεστιβαλικές εκδηλώσεις του 38ου Πανοράματος Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου

Τρία διαφορετικά masterclasses από τον κριτικό κινηματογράφου Δημήτρη Καλιοδήμο και τον σκηνοθέτη και διευθυντή φωτογραφίας Μενέλαο Κυρλίδη και ξεχωριστές προβολές στο πρόγραμμα του φεστιβάλ.

Ο Ράντου Ζούντε δεν πιστεύει πως οι ταινίες του θα αλλάξουν τον κόσμο, αλλά θα σας κάνουν να σκεφτείτε το πώς

Συναντήσαμε τον κορυφαίο Ρουμάνο σκηνοθέτη λίγο πριν έρθει στην Αθήνα για να παρουσιάσει τη νέα ταινία του "Kontinental ‘25" στο 14ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου.

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Αναπλιού επιστρέφει για δεύτερη χρονιά

Η εκδήλωση φιλοδοξεί να αναδείξει την πολυμορφία και την πλούσια πολιτιστική κληρονομία της περιοχής του Ναυπλίου, συνδυάζοντας καλλιτεχνική ποιότητα και εκπαιδευτική στόχευση.

Τσίε Χαγιακάουα: Από τον Χιροκάζου Κόρε-έντα στον Θόδωρο Αγγελόπουλο

Μετά το φουτουριστικό "Πλάνο 75", η Γιαπωνέζα σκηνοθέτρια του "Ρενουάρ" αλλάζει ύφος και μιλάει για την τρυφερή, ονειρική και ιμπρεσιονιστική ιστορία ενηλικίωσης, η οποία την οδήγησε ως το διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ Καννών.