Έρωτας στη Βαρκελώνη

3

Τα κλισέ της ρομαντικής δραμεντί λειτουργούν αποτελεσματικά και αβίαστα, φιλτραρισμένα μέσα από ένα προσεγμένο σενάριο, τρυφερά συναισθήματα και έναν γήινο πρωταγωνιστικό χαρακτήρα. | Powered by Uber.

Έρωτας στη Βαρκελώνη 3

Τον έχουν αποτελέσει "Καταλανό Γούντι Άλεν" γιατί όλη του η φιλμογραφία προσπαθεί με ευρηματική ελαφρότητα και συναισθηματική ειλικρίνεια να περιγράψει τα πολλαπλά αδιέξοδα των σύγχρονων σχέσεων. Ο 58χρονος Σεσκ Γκάι ("Ζευγάρια στην Πόλη", "Ένα Πιστόλι σε Κάθε Χέρι", "Τρούμαν", "Οι Γείτονες από Πάνω") δεν κρύβει το θαυμασμό του τόσο για τον Αμερικανοεβραίο μετρ όσο και για τη χολιγουντιανή σκρούμπολ κωμωδία, γι’ αυτό και η κινηματογραφική προσέγγισή του προσπαθεί να "διασκευάσει" το ύφος τους, περισσότερο ή λιγότερο δραματικά, σε μια πιο μεσογειακή εκδοχή. Δύναμή του είναι οι πολύχρωμοι, ρεαλιστικοί όσο και πικάντικοι χαρακτήρες του, αλλά κυρίως η καλογραμμένη πρόζα, με σπιρτόζικους διαλόγους και έξυπνες, χωρίς εκζήτηση ατάκες – ο Σεσκ είναι παράλληλα και αναγνωρισμένος θεατρικός συγγραφέας. 


Η τελευταία αυτή ιδιότητά του επηρεάζει καθοριστικά τον τρόπο δόμησης και ανάπτυξης των ομιλητικότατων ιστοριών του, οι οποίες εξελίσσονται όλες στην καταλανική πρωτεύουσα. Εκεί όπου θα επιστρέψει η Έβα, υπάλληλος εκδοτικού οίκου παντρεμένη με δύο παιδιά, μετά από ένα επαγγελματικό ταξίδι στη Ρώμη. Η γνωριμία της με έναν Ισπανό σεναριογράφο και το σύντομο φλερτ μαζί του την έχουν βοηθήσει να διαπιστώσει πως δεν είναι πλέον ερωτευμένη με τον άντρα της. Λίγο πριν κλείσει τα 50 λοιπόν, αποφασίζει να κάνει μια νέα αρχή αναζητώντας ένα παθιασμένο ρομάντζο, κάτι που θα αποδειχθεί πολύ δυσκολότερο απ’ ό,τι φανταζόταν. 


Η αναζήτηση (συναισθηματικού) νοήματος σε μια απαθή, ρουτινιάρικη καθημερινότητα, οι οικογενειακές δεσμεύσεις, το τίμημα της ελευθερίας και η γλυκόπικρη διαπίστωση –διά στόματος Λέοναρντ Κοέν– πως "Ain't no cure for love". Ο Γκάι τα πάει καλά με τα γλυκόπικρα κλισέ της ρομαντικής δραμεντί, τα περισσότερα από τα οποία λειτουργούν αποτελεσματικά και αβίαστα, φιλτραρισμένα μέσα από ένα προσεγμένο σενάριο, τρυφερά αισθήματα και έναν γήινο πρωταγωνιστικό χαρακτήρα. H ταινία τον κατανοεί, τον συμπαθεί, αλλά δεν τον εξιδανικεύει, και η βραβευμένη με δύο Γκόγια Νόρα Νάβας ("Ο Επιφανής Πολίτης", "Πόνος και Δόξα") τον καθιστά άμεσα αναγνωρίσιμο.

Ισπανία. 2025. Διάρκεια: 99΄. Διανομή: CINOBO 

Περισσότερες πληροφορίες

Έρωτας στη Βαρκελώνη

Mi Amiga Eva
3
  • Δραματική κομεντί
  • 2025
  • Διάρκεια: 99 '
  • Σεσκ Γκάι

Λίγο πριν κλείσει τα 50 και μετά από ένα επαγγελματικό ταξίδι στη Ρώμη, η Εύα επιστρέφει στη Βαρκελώνη, έχοντας συνειδητοποιήσει πως δεν είναι πλέον ερωτευμένη με τον άντρα της. Αποφασίζει να κάνει μια νέα αρχή αναζητώντας ένα παθιασμένο ρομάντζο, κάτι που θα αποδειχθεί πολύ δυσκολότερο απ’ ό,τι φανταζόταν.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Χριστούγεννα στο Cinobo Πατησίων με μεγάλα αφιερώματα και ξεχωριστές πρεμιέρες

Το κινηματογραφικό στέκι της Αθήνας παρουσιάζει μεγάλα αφιερώματα και ξεχωριστές προβολές όλη τη διάρκεια των γιορτών.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΕΩΡΓΙΑ ΑΝΔΡΩΝΗ
20/12/2025

Η περιπέτεια αρρρχίζει: Έρχεται το "Μπομπ Σφουγγαράκης: Η Αναζήτηση του Τετραγωνοπαντελονή!"

Ο αγαπημένος μας φίλος από τον βυθό επιστρέφει στον κινηματογράφο για την πιο επική του περιπέτεια.

Οι νέες ταινίες που βλέπουμε το ΠΣΚ στις αίθουσες

Όλες οι φρέσκιες αφίξεις που θα δούμε στους κινηματογράφους από τις 18 Δεκεμβρίου.

Οι ταινίες του Τζέιμς Κάμερον σε σειρά αξιολόγησης

Ένα ranking των ταινιών του κινηματογραφικού μύθου, με αφορμή την κυκλοφορία του Avatar: Φωτιά και Στάχτη.

Απόψε στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος: Δύο ξεχωριστές ταινίες, αποκατεστημένες και προσβάσιμες για όλους

"Πικρό ψωμί" και "Μια ζωή σε θυμάμαι να φεύγεις" προβάλλονται απόψε στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος με είσοδο ελεύθερη για το κοινό.

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (18-24/12)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Ο Τζέιμς Κάμερον έχτισε τον μύθο του πολύ πριν το 'Avatar: Φωτιά και Στάχτη'

Για περισσότερα από 45 χρόνια, ο θρυλικός Καναδός σκηνοθέτης μετατρέπει το αδύνατο σε κινηματογραφική τελειότητα, αναγκάζοντας κάθε φορά Χόλιγουντ και κοινό σε βαθιά υπόκλιση.