Κυνήγι

3

Ψυχολογικό δράμα με διακριτική κοινωνική ματιά, (υπερβολική) σεναριακή οικονομία, καθαρό σκηνοθετικό βλέμμα και έναν αυθεντικό οικονομιδικό ήρωα.

Κυνήγι 14

Ο Γιάννης μοιάζει με κινηματογραφικό χαρακτήρα από ταινία του Γιάννη Οικονομίδη. Αν και ο Χρήστος Πυθαράς ("Ευτυχία") υιοθετεί πολύ χαμηλότερες αφηγηματικές εντάσεις από το σκηνοθέτη της "Ψυχής στο Στόμα", η εσωτερική απόγνωση που ήρωά του είναι εξίσου βαθιά, υπόκωφη και απειλητική. Μοναχικός σιδεράς περικυκλωμένος από μια ανιαρή καθημερινή ρουτίνα, ο Γιάννης βρίσκει ευχαρίστηση μονάχα στο κυνήγι. Στην αγκαλιά της φύσης και με τ’ όπλο στο χέρι είναι ένας άλλος άνθρωπος, ο οποίος τον υπόλοιπο καιρό ζει κλεισμένος στο "Σπιρτόκουτο" μιας πολυκατοικίας, με το σκύλο του διπλανού διαμερίσματος, απομονωμένο στο μπαλκόνι, να γαβγίζει ασταμάτητα. Τον περιποιείται παρ’ όλα αυτά και προσπαθεί να πείσει τον ιδιοκτήτη του, έναν άξεστο σεκιουριτά, να μην τον κακομεταχειρίζεται. Εκείνος δυσανασχετεί έντονα, ο Γιάννης "φορτώνει" όλο και πιο πολύ, με την είδηση του θανάτου της μητέρας του να τον σπρώχνει βαθύτερα στο ψυχολογικό αδιέξοδο.


Το "Κυνήγι" είναι μια στοχευμένη όσο και εγκρατής ταινία, η οποία προσπαθεί να πει την ιστορία της με εικόνες. Ατμοσφαιρικά γκριζοπράσινες, κλεισμένες σ’ ένα σφιχτό κάδρο, εναλλάσσουν την απόμακρη φαινομενολογική παρατήρηση με την αίσθηση της εσωτερικής σύγχυσης και αμηχανίας (κόκκος, νευρική κάμερα, υποφωτισμένα πλάνα). Ενώνουν δυο διαφορετικούς μεταξύ τους κόσμους, με τον Γιάννη (ο εκφραστικότατος ερασιτέχνης Γιάννης Μπελής) να προσπαθεί να προσανατολιστεί όχι μέσα στο δάσος, στο οποίο αισθάνεται σαν στο σπίτι του, αλλά σε μια αστική ζούγκλα όπου τα ζώα είναι οι φίλοι του και οι άνθρωποι οι εχθροί του. Ο Πυθαράς νιώθει τον εγκλωβισμό του, αλλά δεν τον μεγαλοποιεί ούτε τον στιλιζάρει. Τον τοποθετεί στις σωστές κοινωνικές διαστάσεις του κι ακολουθεί τη γραμμή αίματος που ξεκινάει από τη διάχυτη, παντελή έλλειψη επικοινωνίας και φτάνει ως τα θολά ηθικά όρια του "εν βρασμώ ψυχής". Περιγράφει με καθαρό σκηνοθετικό βλέμμα και –μάλλον υπερβολική– σεναριακή απλότητα έναν κόσμο αθώων με βρόμικα χέρια, σε ένα περιορισμένων κινηματογραφικών διαστάσεων ψυχολογικό δράμα, το οποίο γνωρίζει πολύ καλά τα όριά του.

Ελλάδα. 2024. Διάρκεια: 73΄. Διανομή: ΔΑΝΑΟΣ

Περισσότερες πληροφορίες

Κυνήγι

3
  • Δραματική
  • 2024
  • Διάρκεια: 73 '
  • Χρήστος Πυθαράς

Ο Γιάννης είναι ένας μοναχικός σιδεράς ο οποίος βρίσκει ευχαρίστηση στο κυνήγι. Μοιάζει να βρίσκει διέξοδο στην καθημερινή ρουτίνα του, με το σκύλο του διπλανού διαμερίσματος, απομονωμένο στο μπαλκόνι, να γαβγίζει ασταμάτητα. Ο θάνατος της μητέρας του θα τον φέρει στα όριά του, έτοιμο πλέον να ξεσπάσει με απρόβλεπτο τρόπο.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ελληνικό box office: Η Έμα πήρε τ' όπλο της

Το παγωμένο θρίλερ "Στα Βάθη του Χειμώνα" με την Έμα Τόμσον ξεκίνησε δυναμικά, αλλά ο Λεονάρντο ΝτιΚάπριο και το "Μια Μάχη Μετά την Άλλη" παρέμειναν άνετα στην κορυφή του top-10 για τρίτη συνεχόμενη εβδομάδα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
14/10/2025

Τρεις σπουδαίες προσωπικότητες του ευρωπαϊκού σινεμά στο 66ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Δύο σκηνοθέτριες και μία εμβληματική ηθοποιός πρόκειται να φιλοξενηθούν στην προσεχή διοργάνωση.

Οι μικρού μήκους που δεν πρέπει να χάσεις στο 4ο Φεστιβάλ Παλαιστινιακού Κινηματογράφου

Η πολύτιμη διοργάνωση παρουσιάζει μια σειρά ταινιών που απεικονίζουν το εδώ και το τώρα των κατεχόμενων παλαιστινιακών εδαφών και της διασποράς.

Αυτές είναι οι νικήτριες ταινίες των 31ων Νυχτών Πρεμιέρας

Ανακαλύψτε τα φιλμ που απέσπασαν τις δάφνες του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας.

Τι νέο θα δεις στους κινηματογράφους από αυτή την Πέμπτη

Όλες οι ταινίες που κάνουν πρεμιέρα στις αίθουσες στις 16/10.

Όλα όσα είπε ο Ντάνιελ Ντέι-Λιούις στις 31ες Νύχτες Πρεμιέρας

Μαζί με το γιο του Ρόναν και τη Δάφνη Οικονόμου, ο οσκαρικός ηθοποιός βρέθηκε στην Αθήνα για την πρεμιέρα της "Ανεμώνης".

Όλα όσα περιμένουμε να δούμε στο 13ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Χανίων

Μία μεγάλη γιορτή του κινηματογράφου επιστρέφει μέσα από ένα ποικιλόμορφο πρόγραμμα.