
Σκηνοθέτης ξεχωριστών μουσικών ντοκιμαντέρ, όπως το "Shut Up and Play the Hits" (2012) για τους LCD Soundsystem, ο Ντίλαν Σάουθερν πραγματοποιεί το ντεμπούτο του στη μυθοπλασία έχοντας έναν πρωτοκλασάτο ηθοποιό σε κεντρικό ρόλο και ένα διαδεδομένο βιβλίο ως πρώτη ύλη. Το υψηλών συναισθηματικών εντάσεων "The Thing with Feathers" βασίζεται στο μυθιστόρημα "Η θλίψη είναι ένα πράγμα με φτερά" (Μαξ Πόρτερ, εκδ. Πόλις) και θέλει τον Μπένεντικτ Κάμπερμπατς στο ρόλο ενός πατέρα ο οποίος, ξαφνικά, χάνει τη σύντροφό του και καλείται να αναθρέψει μόνος τους γιους του. Η μοναξιά, το βάρος της γονεϊκότητας και το ισοπεδωτικό πένθος βρίσκονται στο προσκήνιο του δράματος - μοιρολογιού, όπου ο Βρετανός ηθοποιός "ρίχνεται" ολοκληρωτικά με την ερμηνεία του. "Ανταγωνιστής" ένα κοράκι με τη φωνή του Ντέιβιντ Θιούλις, το οποίο βασανίζει τον ήρωα στην προσπάθειά του να ξεπεράσει το αδυσώπητο θρήνο που νιώθει.
Το καθαυτό φιλμ δεν έρχεται δίχως αδυναμίες, κυρίως λόγω των "κούφιων" χαρακτήρων και την υιοθέτηση πλειάδας κοινότοπων συμβάσεων, ο Κάμπερμπατς ωστόσο μας θυμίζει γιατί, δικαίως, είναι ένας από τους καλύτερους ηθοποιούς της γενιάς του. Με αφορμή την πρεμιέρα της παραγωγής στο 75ο Φεστιβάλ Βερολίνου (13-23/2), συναντήσαμε τον ηθοποιό και με φόντο την Πύλη του Βρανδεμβούργου μάθαμε περισσότερα για τη συμμετοχή του. Ακολουθεί ένα απόσπασμα από τη συνέντευξη που θα δημοσιευτεί πλήρως μόλις το "Thing with Feathers" κυκλοφορήσει στους ελληνικούς κινηματογράφους.

Οι λόγοι που πήρε μέρος στην ταινία:
"Με συνεπήρε ο πρωτότυπος τρόπος με τον οποίο προσεγγίζει το πένθος ως κάτι αδέξιο, επιθετικό και βρώμικο. Γνωρίζω πως φλερτάρετε με την ιδέα να μου πείτε δύο-τρεις τίτλους που το κάνουν καλύτερα, ενδεχομένως, αλλά προσωπικά δεν είχα ξαναδεί κάτι τέτοιο. Οπότε, αφενός, με κέρδισε η αυθεντικότητα του σεναρίου, αφετέρου δεν υπήρχε περίπτωση να το έκανα δίχως την εμπιστοσύνη και τη φιλία που έχω με τον Ντίλαν".
Για την εμπειρία να παίζει με ένα ηθοποιό ως κοράκι:
"Ο Ντέιβιντ Θιούλις έκανε τις ηχογραφήσεις του μετά το τέλος των γυρισμάτων, έτσι όταν βρισκόμασταν στο πλατό ένας πολύ καλός συνάδελφος ανέλαβε το ρόλο του κορακιού. Μάλιστα, μιμούταν συνεχώς τη φωνή του Ντέιβιντ και με αποσυντόνιζε διαρκώς (γέλια) Ωστόσο, ήταν μια ξεχωριστή εμπειρία που, παρεμπιπτόντως, δε γινόταν να συμβεί διαφορετικά. Ο προϋπολογισμός μας ήταν εξαιρετικά περιορισμένος, έτσι τα πρακατικά εφέ αποδείχτηκαν και πιο εύστοχα αισθητικά, αλλά και πιο οικονομικά".
Για τη συνεργασία του με τα παιδιά στην ταινία:
"Είναι άγρια πλάσματα! (γέλια) Πέρα από την πλάκα, ήταν πολύτιμη η συνύπαρξή μας. Είχα έναν και μόνο κανόνα, να τους συμπεριφέρομαι σα να είμαστε ισότιμοι ηθοποιοί. Συζητούσαμε κάθε σκηνή ενδελεχώς, παίρναμε μαζί αποφάσεις για το πώς θέλαμε να συμπεριφερθούμε σε δύσκολες δράσεις κ.ο.κ. Βέβαια, στο τέλος της ημέρας παρέμεναν παιδιά. Θέλω να πω, συχνά μπορεί να έλεγαν ‘βαρέθηκα τώρα, φτάνει’ και να χρειαζόταν να πάμε με τα νερά τους. Αλλά αυτός ήταν απλά ο μηχανισμός τους να διαχειριστούν το γύρισμα, είναι απολύτως κατανοητό".
Για το ότι πλέον εργάζεται και ως παραγωγός στο σινεμά:
"Η δουλειά σου είναι απλή, πρέπει να λύνεις προβλήματα με δημιουργικό τρόπο. Εννοείται χωρίς να θυσιάζεις το όραμα που υπάρχει αποπίσω. Ταυτόχρονα, είναι σα να κρατάς κάτι στα χέρια σου τη στιγμή που γεννιέται, αυτό το συναίσθημα είναι δύσκολο να περιγραφεί. Γιατί βοηθάς να γίνει πραγματικότητα το όνειρο ενός άλλου ανθρώπου, είναι πραγματικά μοναδικό".
Ευχαριστούμε την Aegean Airlines για τη συνδρομή της στην πραγματοποίηση του ταξιδιού.
Διαβάστε όλα τα νεότερα για το 75ο Φεστιβάλ Βερολίνου εδώ.