
Ένα πολύ ενδιαφέρον "παιχνίδι" εξελίσσεται κατά το πρώτο μισό του 75ου Φεστιβάλ Βερολίνου (13-23/2) και θα μπορούσε να περιγραφεί ως "ευρηματικοί τρόποι να μιλήσεις για τη γενοκτονία στην Παλαιστίνη χωρίς να καρφωθείς". Ως γνωστόν, υπό τις οδηγίες της νέας καλλιτεχνικής διευθύντριας Τρίσια Τατλ, όλες οι αναφορές γύρω από τα τεκταινόμενα στη Γάζα δεν επιτρέπονται, εξ ου και το μποϊκοτάζ που υπέστη ο θεσμός τους τελευταίους μήνες από δεκάδες δημιουργούς ανά τον κόσμο. Βέβαια, αρκετοί από όσους τελικά ταξίδεψαν στη γερμανική πρωτεύουσα έχουν βρει πώς να περάσουν τα μηνύματά τους είτε ευθέως στις παρουσιάσεις των ταινιών είτε εμμέσως πλην εξαιρετικά σαφώς. Μέχρι στιγμής "νικήτρια" στο εν λόγω παιχνίδι είναι η Τίλντα Σουίντον. Η οσκαρική ηθοποιός τιμήθηκε με Χρυσή Άρκτο για το σύνολο της καριέρας της, μάλιστα η Μπερλινάλε υπήρξε το πρώτο φεστιβάλ που την ανέδειξε, έτσι δεν έχασε ευκαιρία να αναφερθεί στο δυσοίωνο πολιτικό κλίμα που και "στη βία που οπλίζεται από τα κράτη".

Επιπλέον, κατά τη διάρκεια της συνέντευξης τύπου για την απονομή, αναγνώρισε την πολυτιμότητα του πολιτιστικού μποϊκοτάζ και της προσωπικής απόφασης που πήρε να έρθει στο Βερολίνο ώστε να μιλήσει για όσα συμβαίνουν. Σε μια εποχή που οι περισσότεροι σταρ αποφεύγουν δια ροπάλου τις πολιτικες συζητήσεις, η στάση της Σουίντον μοιάζει με όαση… Πάντως, οφείλουμε να σημειώσουμε πως, παράλληλα, ως απάντηση στην εκκωφαντική σιωπή της διοργάνωσης γύρω από το παλαιστινιακό, αυτές τις μέρες διεξάγεται το δυναμικό Palinale, με ένα πρόγραμμα που θα ζήλευε ο επίσημος θεσμός.

Μικρόφωνο στο κόκκινο
Η Βρετανίδα δεν ήταν η μόνη που έκλεψε τα φώτα της προσοχής το περασμένο σαββατοκύριακό. Τη σκυτάλη πήρε ο Τίμοθι Σαλαμέ, ο οποίος συνεχίζει να ζει την καλύτερη ζωή του προωθώντας το υποψήφιο για Όσκαρ "A Complete Unknown", όπου ενσαρκώνει τον εμβληματικό τραγουδοποιό Μπομπ Ντίλαν. Ο Αμερικανός αφού σε δηλώσεις του προειδοποίησε για την επικινδυνότητα ηγετών που παρουσιάζονται ως αυτόκλητοι σωτήρες, διέσχισε το κόκκινο χαλί του μεγαλοπρεπούς Berlinale Palast μαζί με την Κάιλι Τζένερ και έδωσε το "παρών" στην προβολή της μουσικής βιογραφίας πίνοντας την ποτάρα του…

Βέβαια, δικός μας αγαπημένος αποδείχθηκε ο οσκαρικός σκηνοθέτης Μπονγκ Τζουν-χο ("Παράσιτα"), ο οποίος σε σύντομη συνέντευξη λίγο πριν την πρεμιέρα του πολυαναμενόμενου sci-fi "Mickey 17" μοιράστηκε πως θα ήθελε να κάνει ταινία με τον κορυφαίο ποδοσφαιριστή Κέβιν ντε Μπρόινε, γιατί φυσιογνωμικά του θυμίζει φούρναρη! Κάτι τέτοια λέει κι είναι αρκετά για να ξεχάσουμε τη χλιαρή υποδοχή που γνώρισε το πόνημά του το οποίο, παρεμπιπτόντως, κυκλοφορεί 6 Μαρτίου στην Ελλάδα. Δε ξεχνάμε, επίσης, πως παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο κοινό και το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Βασίλη Κεκάτου με τίτλο "Οι Άγριες Μέρες μας" συμμετέχοντας στο διαγωνιστικό τμήμα Generation 14plus. Επιφυλασσόμαστε για τις αναλυτικές εντυπώσεις μας τις επόμενες μέρες.
Ευχαριστούμε την Aegean Airlines για τη συνδρομή της στην πραγματοποίηση του ταξιδιού.
Διαβάστε όλα τα νεότερα για το 75ο Φεστιβάλ Βερολίνου εδώ.