Το "Megalopolis" του Φράνσις Φορντ Κόπολα κάνει πρεμιέρα στη Στέγη Ιδρύματος Ωνάση

Η πολυσυζητημένη ταινία του εμβληματικού σκηνοθέτη παρουσιάζεται στην Κεντρική Σκηνή σε συνεργασία με τις Νύχτες Πρεμιέρας.

Megalopolis

Προτού κυκλοφορήσει στους ελληνικούς κινηματογράφους, το πολυσυζητημένο "Megalopolis" του Φράνσις Φορντ Κόπολα κάνει πρεμιέρα τη Στέγη Ιδρύματος Ωνάση σε συνεργασία με το 30ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας "Νύχτες Πρεμιέρας".

Το "Megalopolis", το οποίο πραγματοποίησε παγκόσμια πρεμιέρα στο πρόσφατο φεστιβάλ των Καννών διχάζοντας το κοινό, περιστρέφεται γύρω από έναν αρχιτέκτονα ο οποίος επιθυμεί να χτίσει από το μηδέν τη Νέα Υόρκη ως μια επίγεια ουτοπία, ύστερα από μια συνταρακτική καταστροφή που υπέστη η πόλη. Αναμενόμενα, η ταινία χαίρει ενός πρωτοκλασάτου καστ το οποίο μεταξύ άλλων περιλαμβάνει τους Άνταμ Ντράιβερ, Όμπρι Πλάζα, Φόρεστ Γουίτακερ, Τζον Βόιτ, Λόρενς Φίσμπερν, Τζιανκάρλο Εσποζίτο και Σία ΛαΜπαφ.

Ο Κόπολα περιέγραψε το "Megalopolis" ως την καλύτερη δουλειά που είχε το προνόμιο να διευθύνει στη ζωή του, λόγια που μπορεί εκ πρώτης όψεως να ακούγονται υπερβολικά από τον άνθρωπο που έχει σκηνοθετήσει το "Νονό" και το "Αποκάλυψη Τώρα". Σε δεύτερη ανάγνωση, όμως, αποκτούν ιδιαίτερο βάρος εάν αναλογιστούμε πως τη συγκεκριμένη ταινία προσπαθεί να την υλοποιήσει εδώ και τέσσερις δεκαετίες, ενώ χρειάστηκε να τη χρηματοδοτήσει ο ίδιος με το υπέρογκο ποσό των 120 εκατομμυρίων δολαρίων. Εδώ, επιπλέον, αξίζει να σημειωθεί πως ο Κόπολα έχει συνδεθεί με μια σειρά καταγγελιών που τον θέλουν να επιδεικνύει αντιεπαγγελματική έως και ανάρμοστη συμπεριφορά απέναντι σε συνεργάτες του.

Megalopolis

Το "Megalopolis", λοιπόν, πρόκειται να προβληθεί στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης Ωνάση στις 11 Οκτωβρίου, προτού βρεθεί στις μαρκίζες των σινεμά στις 31 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με το σχετικό δελτίο τύπου η ταινία θα παρουσιαστεί σύμφωνα με "τις ειδικά διαμορφωμένες συνθήκες με τις οποίες φιλοξενείται σε επιλεγμένες διοργανώσεις στον κόσμο".

Επί τη ευκαιρία, αξίζει να σημειωθεί πως αυτήν την περίοδο το Ίδρυμα Ωνάση συμμετέχει στην παραγωγή μιας σειράς ταινιών από τους Ρομέν Γαβρά ("Sacrifice"), Γιάννη Οικονομίδη ("Σπασμένη Φλέβα"), Εύη Καλογηροπούλου ("Κόρη"), Σταύρο Πετρόπουλο ("Pirateland") και Ευθύμη Kosemund-Σανίδη ("Μικρός Θάνατος"). Ακόμη, σημειώνουμε τα ντοκιμαντέρ σε παραγωγή του Ιδρύματος από τους σκηνοθέτες Εύα Στεφανή ("Η Καρδιά του Ταύρου"), Τάσος Λάγγης (νέο ντοκιμαντέρ για την Αθήνα), Ιλίρ Τσούκο ("KΑΙ ΕΛ KΑΙ ΑΛ"), Χρήστος Σαρρής ("Eternal Desires: Ο κόσμος του Κ. Π. Καβάφη, από την Αλεξάνδρεια στη Νέα Υόρκη").

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Father Mother Sister Brother

Χρυσό Λιοντάρι στο Φεστιβάλ Βενετίας για ένα μινιμαλιστικό σινε-κομψοτέχνημα και μια ειρωνική, γλυκόπικρη ματιά στα μυστικά και ψέματα που συντηρούν το εύθραυστο σύγχρονο οικογενειακό οικοδόμημα. | Powered by Uber.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
25/12/2025

Καποδίστριας

Ο Σμαραγδής, η Wikipedia και ακόμα ένα αγιογραφικό πορτρέτο μιας επιφανούς προσωπικότητας της ελληνικής ιστορίας, χρωματισμένο με έντονη θρησκευτικότητα, ξέχειλο πατριωτισμό και μελοδραματικό μανιχαϊσμό. | Powered by Uber.

Ο Έρωτας Γράφεται...

Συνταγογραφημένη ρομαντική κωμωδία με σκόρπιες καλές ιδέες κι ένα ταιριαστό πρωταγωνιστικό δίδυμο. Σκηνοθετημένη όμως διεκπεραιωτικά, σαν διπλό τηλεοπτικό επεισόδιο. | Powered by Uber.

Μπομπ Σφουγγαράκης: Η Αναζήτηση του Τετραγωνοπαντελονή

Σπιρτόζικο χιούμορ, έξυπνες ατάκες και σινεφίλ αναφορές, σε μια θεαματική ανήλικη περιπέτεια κινηματογραφικών προδιαγραφών, πιστή στο πνεύμα της τηλεοπτικής σειράς. | Powered by Uber.

Γαλάζιο Μονοπάτι

Αργυρή Άρκτος στο Βερολίνο για ένα διαφορετικό… river movie αυτογνωσίας, το οποίο μεταχειρίζεται τα κλισέ του μαγικού ρεαλισμού με τρυφερότητα και ευαισθησία. | Powered by Uber.

The Loner

Ξεπερνώντας τον εαυτό του ("Ο Λέων της Πεντέλης", "Αλέξανδρος ο Μακεδών"), ο Τάκης Βογόπουλος υπογράφει το πιο άτεχνο και (αθέλητα;) αστείο σπαγγέτι γουέστερν του παγκόσμιου σινεμά. | Powered by Uber.

Συνέντευξη: Ο Τζιμ Τζάρμους μάς αφηγείται εναλλακτικές οικογενειακές ιστορίες

Ο πιο cool Αμερικανός σκηνοθέτης μιλάει για την τηλεόραση, την Νέα Υόρκη, τις ιταλικές μοτοσικλέτες και φυσικά το "Father Mother Sister Brother", το οποίο του χάρισε το Χρυσό Λιοντάρι του φεστιβάλ Βενετίας.