Οι αξέχαστοι ρόλοι της Άννας Παναγιωτοπούλου στο σινεμά

Αποχαιρετούμε μια από τις πιο αγαπημένες ηθοποιούς του ελληνικού κινηματογράφου.

Το Κλάμα Βγήκε από το Παράδεισο Άννα Παναγιωτοπούλου

Δικαίως, η αμίμητη ηθοποιός Άννα Παναγιωτοπούλου, η οποία έχασε τη ζωή της σε ηλικία 76 ετών, έγινε πανελλαδικά αγαπημένη χάρη σε μερικούς από τους καλύτερους τηλεοπτικούς ρόλους που έχουμε δει ποτέ, σε εμβληματικές σειρές όπως οι "Τρεις Χάριτες" και το "Ντόλτσε Βίτα". Παράλληλα, όμως, κατάφερε να αφήσει διακριτό αποτύπωμα και στον κινηματογράφο, παρά το γεγονός πως συμμετείχε σε μόλις έξι παραγωγές.

Οι μισές από αυτές οφείλονται στη σπουδαία κωμική τριλογία των Μιχάλη Ρέππα και Θανάση Παπαθανασίου, η οποία ξεκίνησε το 1999 με το σπαρταριστό "Safe Sex". Εκεί η Παναγιωτοπούλου υποδύεται τη Ρένα Δρούγκα, μια γυναίκα που "χήρεψε από γιατρό και ξαναπατρεύτηκε γιατρό", η οποία υποπτεύεται πως ο σύζυγός της (Αλέξανδρος Αντωνόπουλος) την απατάει και είναι ικανή να φτάσει στα άκρα για να το αποδείξει. Ο τρόπος που η ηθοποιός στην ερμηνεία της περνά εν ριπή οφθαλμού από τη φαινομενική ψυχραιμία στην απόγνωση, από τη ψυχρή αυτοπεποίθηση στην απόλυτη ανάγκη του ερωτικού συντρόφου, συνοψίζεται στην ατάκα "σκότωσέ με, μα μη φύγεις" που εκφέρει με άψογο κωμικό τακτ σε μια σκηνή τσακωμού.

Ακολούθησε το μεταμοντέρα ευφυές "Το Κλάμα Βγήκε από τον Παράδεισο" (2001), ένα ανεπανάλητο κολάζ κινηματογραφικών αναφορών και ιστορικών περιόδων της Ελλάδας, όπου η Παναγιωτοπούλου ενσαρκώνει τη Λαυρεντία Μπισμπίκη. Μια λαϊκή μητέρα η οποία στα πρόθυρα του γάμου της κόρης της με έναν φτωχό πλην έντιμο εργάτη, βλέπει την ύστατη ώρα το μελλοντικό γαμπρό της να ερωτεύεται την πάμπλουτη Τζέλα Δελαφράγκα (Μίρκα Παπακωνσταντίνου). Πληθωρική όπως ακριβώς και η ταινία, η ηθοποιός κόβει και ράβει ουσιαστικά σε διπλό ρόλο, αφού από την '60s χαροκαμένη μάνα μεταμορφώνεται στη μέση της ταινίας σε αντιστασιακή κατά τη διάρκεια της Κατοχής, η οποία, μεταξύ άλλων, στο πλαίσιο της δράσης της καλείται να σαγηνεύσει ένα ναζί (Χάρης Βαλαβανίδης) τραγουδώντας καμπαρέ.

Έπειτα, στο υποτιμημένο αλλά διασκεδαστικό "Αυστηρώς Κατάλληλο" (2008), η Παναγιωτοπούλου κρατά το χαρακτηριστικό ρόλο της αθυρόστομης και επιρρεπούς στο αλκοόλ Βάλιας Αδάμη. Ενώ, στο ενδιάμεσο, την είδαμε στο "Φτάσαμεε!..." (2004) του Σταύρου Τσιώλη και σε ένα πάρασμα στο "Οξυγόνο" (2003) επίσης των Ρέππα-Παπαθανασίου.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Έρχονται κλασικά ιαπωνικά αριστουργήματα στα θερινά σινεμά

Ακίρα Κουροσάβα, Μίκιο Ναρούσε, Σοσέι Ιμαμούρα, Κένζι Μιζογκούτσι, Γιασουχίρο Όζου, Κον Ιτσικάουα, Κιγιόσι Κουροσάουα, Τακάσι Μίικε, Τεϊνοσουκε Κινουγκάσα, Χιρόσι Τετσιγκαχάρα & Μασάκι Κομπαγιάσι, σε ένα αφιέρωμα στους Ιαπωνικούς κινηματογραφικούς θησαυρούς.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
17/05/2024

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (15-22/5)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Στο φεστιβάλ Αγών το σινεμά συναντά την αρχαιολογία

Ανακαλύψτε το πρόγραμμα της διοργάνωσης όπου η ιστορία εμπνέει τον κινηματογράφο.

77ο Φεστιβάλ Καννών: Το Megalo (χαμένο) στοίχημα του Φράνσις Κόπολα

Διπλά βραβευμένος με Χρυσό Φοίνικα, ο σκηνοθέτης του "Νονού" παρουσιάσε στις Κάννες το κινηματογραφικό σχέδιο στο οποίο επένδυσε σαράντα χρόνια από τη ζωή του. Το "Megalopolis", όμως, αποδείχτηκε δυστυχώς μια εκκωφαντική αποτυχία.

Το "Λώξη" δεν είναι μόνο ένα ντοκιμαντέρ για την πρώτη ηθοποιό με σύνδρομο Down

Οι σκηνοθέτες της ταινίας για την Λωξάνδρα Λούκας που έγραψε ιστορία παίζοντας στο Εθνικό Θέατρο, μιλούν στο "α" για το πολύτιμο φιλμ τους.

Ο Ρένος Χαραλαμπίδης για τα "Φτηνά Τσιγάρα"

"Έκλαιγα μόνος μου έξω από τις αίθουσες, εγκατέλειψα τα σχέδια μου" σχολίασε ο σκηνοθέτης και ηθοποιός.

Η Βίκυ Καγιά και η Σοφία Κόκκαλη είναι μητέρα και κόρη στο "Πολύδροσο" του The Boy

Οι συμπρωταγωνίστριες της νέας ταινίας του Αλέξανδρου Βούλγαρη μιλούν στο "α" για τη συμμετοχή τους στο ατμοσφαιρικό δράμα που ψηλαφεί τις έννοιες της μητρότητας και της απώλειας.