Στον Ιστό του Τρόμου

3

Καλοκουρδισμένο, κλειστοφοβικό θρίλερ γεμάτο σασπένς, ένταση και ανατριχίλες, στο οποίο υπάρχει χώρος και μια ευθεία κοινωνικοπολιτική αλληγορία.

Στον Ιστό του Τρόμου

Οι "αρένες Πικάσο" αποτελούν ένα από τα πιο καλά κρυμμένα αρχιτεκτονικά μυστικά του σύγχρονου Παρισιού. Σχεδιασμένες από τον Μανουέλ Νιούνεζ Γιακόφσκι, είναι ένα μεταμοντέρνο οικιστικό σύμπλεγμα του προαστίου Νουασί-λε-Γκραν στο οποίο δεσπόζουν δύο… κυκλικές πολυκατοικίες. Ο Σεμπαστιέν Βανιτσέκ τις επέλεξε ως χώρο εξέλιξης της πρώτης μεγάλου μήκους ταινίας του, όχι μόνο για σκηνογραφικούς λόγους, αλλά και επειδή ήθελε να στήσει το "Στον Ιστό του Τρόμου" σαν μια ευθεία αλληγορία πάνω στην τρέχουσα γαλλική κοινωνική πραγματικότητα. Κι αυτή ζει και αναπνέει όχι δίπλα στον Πύργο του Άιφελ, αλλά στα υποβαθμισμένα παρισινά προάστια.


Σ’ ένα απ’ αυτά, λοιπόν, κατοικεί κι ο Καλέμπ, ένας μοναχικός τριαντάρης με πάθος στα εξωτικά ζώα. Σε μόνιμο διαπληκτισμό με την αδελφή του, για κληρονομικές διαφορές, έχει απομακρυνθεί κι από τους παλιούς φίλους του. Περνά ώρες στο μικρό διαμέρισμά του, το οποίο έχει μετατρέψει σε καταφύγιο αρθροπόδων, και τώρα αδημονεί να βάλει στη γυάλα της μια παράνομα εισαγμένη στη χώρα δηλητηριώδη αράχνη που μόλις αγόρασε. Την κρατάει προσωρινά κλεισμένη σ’ ένα κουτί παπουτσιών, αλλά όταν το ανοίγει διαπιστώνει έντρομος πως εκείνη έχει διαφύγει.


Ο Βανιτσέκ έχει ήδη μετακομίσει στην άλλη άκρη του Ατλαντικού, δουλεύοντας πάνω στο σίκουελ του "Evil Dead", κι αυτό από μόνο του λέει πολλά για τη σκηνοθετική βιρτουοζιτέ του, η οποία ξεχειλίζει σ’ αυτό το καλοκουρδισμένο θρίλερ, γεμάτο σασπένς, ένταση και ανατριχίλες. Η κλειστοφοβική αίσθηση είναι διαρκώς παρούσα και η αγωνία, καθώς οι αράχνες αναπαράγονται με ιλιγγιώδη ταχύτητα και δεν αργούν να καταλάβουν όλο το κτίριο, χτυπάει γρήγορα κόκκινο. Σεναριακά, οι Βανιτσέκ και Φλοράν Μπερνάρ είναι λιγότερο αποτελεσματικοί, δουλεύοντας με μια ομάδα μάλλον σχηματικών –αφρικανικής και αραβικής καταγωγής– χαρακτήρων, οι οποίοι όμως αντανακλούν όλη την περιθωριακή διαστρωμάτωση της γαλλικής πρωτεύουσας. Με την αστυνομία να αποκλείει τις εξόδους διαφυγής τους, μοιάζουν όλοι τους με άλλο είδος ζωυφίων, τα οποία αγωνίζονται λυσσαλέα απέναντι στις αράχνες για την επιβίωσή τους.

Γαλλία, ΗΠΑ. 2023. Διάρκεια: 106΄. Διανομή: THE FILM GROUP

Περισσότερες πληροφορίες

Στον Ιστό του Τρόμου

Vermines / Infested
3
  • Τρόμου
  • 2023
  • Διάρκεια: 106 '
  • Σεμπαστιέν Βανιτσέκ

Οι ένοικοι μιας πολυκατοικίας στα παρισινά προάστια προσπαθούν να ξεφύγουν από τις δηλητηριώδεις αράχνες οι οποίες αναπαράγονται τάχιστα και έχουν καταλάβει όλο το κτίριο.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Έρχονται κλασικά ιαπωνικά αριστουργήματα στα θερινά σινεμά

Ακίρα Κουροσάβα, Μίκιο Ναρούσε, Σοσέι Ιμαμούρα, Κένζι Μιζογκούτσι, Γιασουχίρο Όζου, Κον Ιτσικάουα, Κιγιόσι Κουροσάουα, Τακάσι Μίικε, Τεϊνοσουκε Κινουγκάσα, Χιρόσι Τετσιγκαχάρα & Μασάκι Κομπαγιάσι, σε ένα αφιέρωμα στους Ιαπωνικούς κινηματογραφικούς θησαυρούς.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
17/05/2024

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (15-22/5)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Στο φεστιβάλ Αγών το σινεμά συναντά την αρχαιολογία

Ανακαλύψτε το πρόγραμμα της διοργάνωσης όπου η ιστορία εμπνέει τον κινηματογράφο.

77ο Φεστιβάλ Καννών: Το Megalo (χαμένο) στοίχημα του Φράνσις Κόπολα

Διπλά βραβευμένος με Χρυσό Φοίνικα, ο σκηνοθέτης του "Νονού" παρουσιάσε στις Κάννες το κινηματογραφικό σχέδιο στο οποίο επένδυσε σαράντα χρόνια από τη ζωή του. Το "Megalopolis", όμως, αποδείχτηκε δυστυχώς μια εκκωφαντική αποτυχία.

Το "Λώξη" δεν είναι μόνο ένα ντοκιμαντέρ για την πρώτη ηθοποιό με σύνδρομο Down

Οι σκηνοθέτες της ταινίας για την Λωξάνδρα Λούκας που έγραψε ιστορία παίζοντας στο Εθνικό Θέατρο, μιλούν στο "α" για το πολύτιμο φιλμ τους.

Ο Ρένος Χαραλαμπίδης για τα "Φτηνά Τσιγάρα"

"Έκλαιγα μόνος μου έξω από τις αίθουσες, εγκατέλειψα τα σχέδια μου" σχολίασε ο σκηνοθέτης και ηθοποιός.

Η Βίκυ Καγιά και η Σοφία Κόκκαλη είναι μητέρα και κόρη στο "Πολύδροσο" του The Boy

Οι συμπρωταγωνίστριες της νέας ταινίας του Αλέξανδρου Βούλγαρη μιλούν στο "α" για τη συμμετοχή τους στο ατμοσφαιρικό δράμα που ψηλαφεί τις έννοιες της μητρότητας και της απώλειας.