Περάσματα

3

Ο ερωτικός πόθος και η κοινωνική ζωή συγκρούονται σε μια θαρραλέα επώδυνη και υποδόρια χιουμοριστική περιγραφή της αντιφατικής φύσης των ανθρώπινων επιθυμιών.

Περάσματα

Η πρώτη σκηνή της ταινίας αφορά μία από τις τελευταίες κάποιας άλλης. Αυτήν την οποία γυρίζει ο Τόμας, ένας απαιτητικός σκηνοθέτης αποφασισμένος να παίρνει πάντα αυτό που θέλει. Όχι μόνο στο πλατό, αλλά και στην προσωπική του ζωή, την οποία μοιράζεται με τον χαμηλότονο γραφίστα Μάρτιν, με τον οποίο είναι παντρεμένοι. Όταν όμως ο Τόμας γνωρίσει σ’ ένα πάρτι την Αγκάτ, μια νεαρή δασκάλα, θα ξεκινήσει μαζί της μια απενοχοποιημένη παράλληλη σχέση. Χωρίς να την κρύβει… εντελώς από τον Μάρτιν, τον παραμελεί όλο και περισσότερο, μοιάζοντας συνεπαρμένος από το καινούργιο του πάθος.


Ξεκινώντας από ερωτήματα τα οποία αφορούν τη σχέση ζωής και τέχνης, όπως το πόσο εγωκεντρικός, απαιτητικός και "δικτάτορας" δικαιολογείται να είναι ένας καλλιτέχνης τη στιγμή της δημιουργίας, ο Άιρα Σακς προχωράει σε πιο επώδυνες παρατηρήσεις επί της καθημερινής ζωής. Κατά πόσο μπορεί να γίνει ανεκτή μια ανάλογη συμπεριφορά, η οποία έχει να κάνει με την άρνηση ευνουχισμού της ερωτικής επιθυμίας, με την κατάργηση κάθε έννοιας ιδιοκτησίας απέναντι στα συναισθήματα του άλλου και τελικά τη μη αποδοχή της τακτοποιημένης και ρουτινιάρικης έγγαμης συμβίωσης; Είναι εγωκεντρικό να προτάσσεις το ένστικτό σου και πότε αυτό πρέπει να τιθασευτεί για να εξυπηρετηθεί το κοινό καλό;


Όλες οι ταινίες του Άιρα Σακς ("Η Αγάπη Είναι Παράξενη", "Μικροί Κύριοι", "Frankie") αφορούν ταξίδια αυτογνωσίας μέσα από περίπλοκες, αντισυμβατικές σχέσεις. Ο Αμερικανός σεναριογράφος και σκηνοθέτης ξέρει να περιγράφει με ακρίβεια τη αντιφατική φύση των ανθρώπινων επιθυμιών, προχωρώντας εδώ σε μια θαρραλέα βιτριολική και υποδόρια χιουμοριστική παραλλαγή του μοτίβου "ο ερωτικός πόθος συγκρούεται με την κοινωνική ζωή". Βάζει στο κέντρο του κάδρου του τον αντιπαθέστερο και συνάμα πλέον ενδιαφέροντα χαρακτήρα, μοιράζει δίκαια τις ευθύνες και αναρωτιέται πάνω στους χαρακτηρισμούς θύτης και θύμα. Κι όλα αυτά με μια νηφάλια αφήγηση, η οποία δεν υποτιμά καμία σκηνή, καμία ατάκα και κανένα βλέμμα, υπόδειγμα δραματικής ισορροπίας και σκηνοθετικής σύνεσης.

Γαλλία, Γερμανία. 2023. Διάρκεια: 91΄. Διανομή: THE FILM GROUP

Περισσότερες πληροφορίες

Περάσματα

Passages
3
  • Δραματική
  • 2023
  • Διάρκεια: 91 '
  • Άιρα Σακς

Η ζωή του σκηνοθέτη Τόμας και του γραφίστα Μάρτιν, οι οποίοι είναι παντρεμένοι μεταξύ τους, θα αναστατωθεί από την παρουσία της Αγκάτ, μιας καθηγήτριας με την οποία ο πρώτος κάνει παράλληλη σχέση.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

pt-shorts - Ένα νέο φεστιβάλ έρχεται στα βουνά της Δωρίδας

Το ορεινό χωριό Ποτιδάνεια γίνεται η έδρα μιας καινούριας κινηματογραφικής διοργάνωσης που φιλοδοξεί να εξελιχθεί σε θεσμό με διεθνή εμβέλεια.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
09/07/2025

Το σινεμά της Μπέτσι Μπράουν και του Πίτερ Βακ έρχεται στο Τριανόν

Για πρώτη φορά στην Ελλάδα, ένα ξεχωριστό αφιέρωμα έρχεται να φωτίσει την προκλητική και ριζοσπαστική φιλμογραφία δύο δημιουργών που διαμόρφωσαν μια νέα γλώσσα στο σύγχρονο cult σινεμά.

Αποστολία Κατσιαντρίδου, τι σημαίνει "We're Not Really Strangers";

Η επιμελήτρια προγράμματος του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Σαντορίνης παρουσιάζει στο "α" την κεντρική θεματική του φετινού προγράμματος.

Ντέιβιντ Κόρενσουετ: Όσα πρέπει να γνωρίζεις για τον νέο Superman

Κάποια ενδιαφέροντα στοιχεία για τη ζωή και την καριέρα του 32χρονου ηθοποιού από την Πενσιλβάνια, πριν γίνει σούπερ-διάσημος.

Ελληνικό box office: Μπραντ Πιτ εναντίον δεινοσαύρων

Απογοητευτικό ξεκίνημα για το "Jurassic World: Αναγέννηση" και εύκολη πρωτιά ξανά για το γκαζωμένο "F1: Η Ταινία", την παράσταση όμως στα ταμεία έκλεψε ένας... σαλεμένος Γάλλος ψυχίατρος.

Τι νέο θα δούμε από αυτή την Πέμπτη (10/07) στα θερινά σινεμά

Όλες οι καινούριες ταινίες που κάνουν πρεμιέρα την Πέμπτη 10 Ιουλίου.

"Οι Μπαλκονάτες": επιστροφή στο γυναικείο βλέμμα

Η νέα κωμωδία που γρήγορα μετατρέπεται σε θρίλερ έρχεται στους κινηματογράφους από το Cinobo.