Εκεί που το Κακό Παραμονεύει

3

Ενδιαφέρουσες ιδέες ενσωματώνονται πειστικά στους κανόνες μιας ταινίας τρόμου, η οποία προσπαθεί να χειριστεί εναλλακτικά το κλισέ του δαιμονισμού.

Εκεί που το Κακό Παραμονεύει

Άλλαξε ρούχα. Μην πεις το όνομά του. Απόφυγε την επαφή με τα ζώα. Μείνε μακριά από ηλεκτρονικές συσκευές. Μην προσπαθείς να το σκοτώσεις με όπλα. Αυτοί είναι μερικοί από τους κανόνες προφύλαξης απέναντι στο κακό που παραμονεύει στην περιοχή των Πέδρο και Τζίμι. Δυο αδελφών, οι οποίοι όταν βρίσκουν ένα τεμαχισμένο πτώμα κοντά στο χωράφι τους, ξέρουν πού να ψάξουν. Σε ένα γειτονικό σπίτι θα βρουν έναν από τους ενοίκους του κατάκοιτο, απίστευτα πρησμένο και γεμάτο πυώδεις φλύκταινες. Πρόκειται για έναν "σαπισμένο", έναν δαιμονισμένο έτοιμο να εξαπλώσει το κακό, το οποίο δεν αντιμετωπίζεται με τους… παραδοσιακούς τρόπους. Η αστυνομία δεν βοηθάει, και μια "εξορκίστρια" τους δίνει πολύτιμες, αλλά αμφιβόλου αποτελεσματικότητας συμβουλές, με τα πτώματα να συσσωρεύονται γύρω τους και τα δυο αδέλφια να εγκλωβίζονται σε μια παγίδα θανάτου.


Ο Ντέμιαν Ρούγκνα ("Aterrados", 2017) ενσωματώνει πειστικά μια σειρά από ενδιαφέρουσες ιδέες στους κανόνες μιας ταινίας τρόμου, η οποία προσπαθεί να χειριστεί εναλλακτικά το κλισέ του δαιμονισμού. Η αόρατη απειλή πάντα συναρπάζει και ο Αργεντίνος σκηνοθέτης δεν χρειάζεται περιστρεφόμενα κεφάλια, μετεωρισμούς και φωνές από την κόλαση για να μας οδηγήσει βαθιά μέσα σε μια εφιαλτική πραγματικότητα. Παρέχει λίγες πληροφορίες για τη φύση του κακού, προσπαθώντας να ισορροπήσει ανάμεσα στο ρεαλισμό και την αλληγορία (μια κοινωνία χωρίς την παραμικρή αίσθηση κατανόησης κι εμπιστοσύνης), το κλασικό horror και το δράμα χαρακτήρων. Επιστρατεύει σκηνές σοκ, αλλά οι περισσότερες απ’ αυτές λειτουργούν με διηγηματική οικονομία, "εξηγώντας" μας λιτά και άμεσα την επίδραση του κακού σε ζώα, παιδιά και ενήλικες. Και είναι η αδυναμία συνεννόησης μεταξύ των ανθρώπων αυτή η οποία το διασπείρει, σε έναν κόσμο όπου κανείς δεν είναι ασφαλής, γιατί κανείς δεν είναι αθώος. Ο Ρούγκνα τον διασχίζει με ένα road movie τρόμου, το οποίο μπορεί να μη συναρμόζει άρρηκτα όλες τις αλληγορικές και αφηγηματικές δυναμικές του, ξεχωρίζει όμως θεαματικά από σχεδόν όλες τις déjà vu χολιγουντιανές ταινίες του είδους.

Αργεντινή, ΗΠΑ. 2023. Διάρκεια: 99΄. Διανομή: ROSEBUD.21

Περισσότερες πληροφορίες

Εκεί που το Κακό Παραμονεύει

Cuando Acecha la Maldad / When Evil Lurks
3
  • Τρόμου
  • 2023
  • Διάρκεια: 99 '
  • Ντέμιαν Ρούγκνα

Τα αδέλφια Πέδρο και Τζίμι ανακαλύπτουν ότι μια δαιμονική οντότητα έχει στοιχειώσει ένα κοντινό αγροτόσπιτο, δηλητηριάζοντας ταυτόχρονα τα ζώα της γύρω περιοχής. Το να την εκδιώξουν από τη γη τους, όμως, αποδεικνύεται πολύ πιο επικίνδυνο απ’ ό,τι φαντάζονταν.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Τζέσικα Χάουσνερ: "Υπάρχει μια κοινωνικά υστερική εμμονή για ομορφιά"

Η Αυστριακή σκηνοθέτρια του "Club Zero" μιλάει για τη στιλάτη και διεισδυτική σάτιρά της με πρωταγωνίστρια τη Μία Γουασικόφσκα, η οποία έκανε πρεμιέρα στο περσινό Φεστιβάλ Καννών.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
09/05/2024

Το Βασίλειο του Πλανήτη των Πιθήκων

Σίκουελ με ποιότητες ικανές να διατηρήσουν το ικανοποιητικό επίπεδο του αναβιωτικού franchise, το οποίο όμως αποδυναμώνεται από την ανοικονόμητη σκηνοθεσία και το άνισο γράψιμό του.

Club Zero

Κοινωνική σάτιρα με έντονα σαρδόνιο χιούμορ και weird σκηνοθετικό στιλιζάρισμα. Αν και θεματικά ενδιαφέρουσα, η ψυχρότητά της μοιάζει εκβιαστική και η πικρή ειρωνεία της επιτηδευμένη.

Επιστροφή στην Εποχή των Δεινοσαύρων

Ανήλικη σε όλα της περιπέτεια φαντασίας, στην οποία κανείς θεατής άνω των οκτώ χρονών δεν γελά, δεν αγωνιά και δεν εντυπωσιάζεται.

Detective Conan: Το Μαύρο Υποβρύχιο

Γνωριμία με ένα εξαιρετικά πετυχημένο στην Ιαπωνία franchise anime, το οποίο έχει αισίως φτάσει στην 27η ταινία του και έχει πλέον βάλει μπροστά τον αυτόματο πιλότο.

Sobibor

Μια συναρπαστική αληθινή ιστορία, η οποία αποτυπώνεται στην οθόνη με σκηνοθετική αρτιότητα, αλλά και παλιομοδίτικη μελοδραματική υπερβολή.

The Big Father

Απίστευτα αδέξια και σκανδαλωδώς αφελής κοινωνική σάτιρα, στην οποία είναι σχεδόν αδύνατον να ξεχωρίσεις τα ηθελημένα από τα ακούσια αστεία.