"Αγόρια στο Ντους": Δειτε την ταινία στο Cinobo και μείνετε ήσυχοι

Η μικρού μήκους που προκάλεσε ανυπόστατο ηθικό πανικό δεν πρόκειται να βλάψει κανέναν.

Αγόρια στο Ντους

Ύστερα από τόσες μέρες δεν έχει κοπάσει ο ανυπόστατος ηθικός πανικός γύρω από τη σουηδική μικρού μήκους ταινία "Αγόρια στο Ντους" (Κρίστιαν Ζέτερμπεργκ) που προβλήθηκε από εκπαιδευτικό σε μαθητές της Δ’ Δημοτικού, έχοντας ως συνέπεια γονείς να καταθέτουν μήνυση λόγω του περιεχομένου του φιλμ. Τώρα, χάρη στο Cinobo, έχουμε όλοι την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε την ταινία και να διαπιστώσουμε την ανοησία γύρω από αυτόν το σάλο.

Σύμφωνα με την επισημη σύνοψη, ύστερα από έναν έντονο αγώνα προπόνησης δύο 12χρονοι επιστρέφουν στο σπίτι και τσεκάρουν ο ένας τα όρια και την αρρενωπότητα του άλλου. Το βίαιο σταμάτημα ενός αθώου παιχνιδιού φέρνει στο προσκήνιο το ερώτημα τι επιτρέπεται και τι όχι σε μια ανδρική φιλία. Είδαμε την ταινία και τη σχολιάζουμε παρακάτω. Πρώτα, όμως, αξίζει να σημειωθεί πως η μικρού μήκους έχει αποσπάσει σημαντικά διεθνή βραβεία όπως εκείνο για την καλύτερη παιδική ταινία από την Ευρωπαϊκή Ένωση Παιδικού Κινηματογράφου, ενώ από το 2021 χρησιμοποιείται πανευρωπαϊκά μέσω εκπαιδευτικών πλατφορμών. Δεν πρόκειται, δηλαδή, για μια οποιαδήποτε ερασιτεχνική δουλειά.

Ας περάσουμε, ωστόσο, στην ουσία. Κατά βάθος, τα "Αγόρια στο Ντους" πολύ μεστά και συνοπτικά, μελετούν τις ανδρικές τελετουργίες κατά τη διάρκεια της εφηβείας, αλλά και το πώς "πρέπει" να επιτελείται η αρρενωπότητα μέσα σε συγκεκριμένα ετεροκανονικά πλαίσια. Κοινώς, όπως προκύπτει και από τη χαρακτηριστική εναρκτήρια σκηνή, κάθε νεαρό αγόρι οφείλει να ανταγωνίζεται τα άλλα, να σημειώνει υψηλές επιδόσεις, να αναζητά τη νίκη με κάθε κόστος και να διατηρεί ένα προσωπείο που αποκρύπτει τα αληθινά συναισθήματά του. Οι δύο ήρωες του φιλμ, χωρίς να αποκλίνουν στα αλήθεια από τον παραπάνω ρόλο, βρίσκονται σε ένα σημείο της ανηλικιότητας όπου μπορούν ακόμη να μοιράζονται με ειλικρίνεια όσα νιώθουν. Έτσι, εκμυστηρεύεται ο ένας στον άλλο ανησυχίες ή περιέργειες που μονάχα στην αθωότητα αυτής της ηλικίας μπορούν να ειπωθούν. Κοινώς, η ταινία απαλύνει τις πιθανές εφηβικές ντροπές ενδυναμώνοντας τη σημασία μιας επί ίσοις όροις και πολύτιμης φιλίας. Στο φινάλε δε, κατατροπώνεται το δηλητήριο της ομοφοβίας με τον πιο απλό και άμεσο τρόπο.

Συμπεραίνοντας, προτού ξεσηκωθεί κάποιος απέναντι σε μια ταινία σαν τα "Αγόρια στο Ντους", καλό θα ήταν να γνωρίζει περί τίνος πρόκειται. Γιατί, όπως σημειώνει και ο σκηνοθέτης της "είναι αναμφισβήτητα προβληματικό όταν γίνονται ισχυρισμοί πάνω σε μία ολωσδιόλου λανθασμένη βάση". Επομένως, συστήνουμε ψυχραιμία και προτείνουμε να αφιερώσετε 9’ για να παρακολουθήσετε το φιλμ στο Cinobo. Δείτε το εδώ.


 

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
25/04/2024

Μην Ανοίγεις την Πόρτα

Η πρώτη ταινία των Unboxholics είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με υποβλητική ατμόσφαιρα, αλλά ελάχιστο ψαχνό. Δραματικά ισχνό και σκηνοθετημένο μονότονα, κορυφώνεται χωρίς την παραμικρή έκπληξη.

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.

Ο Τελευταίος Ήρωας

Κουστουριτσική, ξέφρενη και βιτριολική σάτιρα, η οποία βγαίνει απ’ τα νερά της όταν προσπαθεί, αδίκως, να σοβαρευτεί και να περάσει "μηνύματα".

Σούπερ Μάγκι

Σίκουελ ενός διεκπεραιωτικά στημένου αυστραλέζικου animation, το οποίο καταγγέλλει απλοϊκά τους κινδύνους της υπνωτιστικά γοητευτικής νέας εικονικής πραγματικότητας.

Ο Μύλος και ο Σταυρός

Με κάδρα που παραπέμπουν σε πίνακες της φλαμανδικής και της ολλανδικής σχολής, ο Μαγιέφσκι στήνει μια οπτικά μεγαλοπρεπή αλληγορία πάνω στην τέχνη, την αληθινή ζωή και την ανθρώπινη μισαλλοδοξία.