Το ελληνικό σινεμά από την αρχή στο Untold Φιλμ Φέστιβαλ

Η νέα κινηματογραφική διοργάνωση φιλοδοξεί να γίνει θεσμός, συστήνοντας στους σινεφίλ εγχώρια φιλμ που… διέφυγαν από τα γραφεία διανομής.

kala_azar_new2 «Kala azar»

Σε μια συγκυρία κατά την οποία το κοινό δείχνει να εμπιστεύεται ξανά τις ελληνικές ταινίες, αλλά και να αναθερμαίνει δειλά δειλά τη σχέση του με το σινεμά, μια νέα κινηματογραφική διοργάνωση κάνει την εμφάνισή της. Ο λόγος για το Untold Φιλμ Φέστιβαλ, το οποίο με έδρα τον κεντρικό κινηματογράφο Τριανόν (26/1-1/2) παρουσιάζει μικρού και μεγάλου μήκους ελληνικές ταινίες, οι οποίες πέρασαν κάτω από τα ραντάρ των γραφείων διανομής. Πρόκειται για φιλμ τα οποία είτε δεν βρήκαν μέχρι σήμερα διανομή είτε αναζήτησαν προσωρινούς εναλλακτικούς τρόπους προβολής και ανήκουν στην κινηματογραφική παραγωγή της τελευταίας πενταετίας. Στο πρόγραμμα προβολών, το οποίο έχει επιμεληθεί ο κριτικός κινηματογράφου του "α" Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος, έχουν περιληφθεί τίτλοι ανεξαρτήτως είδους, ενώ κάποιοι απ’ αυτούς είχαν χρόνια να προβληθούν στην Αθήνα.

piravlos_movie
"Ο Πύραυλος"

Με μια ματιά

Λίγους μήνες μετά το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, το Untold φιλοξενεί την αθηναϊκή πρεμιέρα της χειροποίητης, γλυκιάς ασπρόμαυρης κομεντί "Τα Άνθη στα Άνθη", με την οποία έκανε το ντεμπούτο του ο Γιώργου Αθανασίου. Δύο ακόμα ντεμπούτα ξεχωρίζουν: το βραβευμένο στο φεστιβάλ του Ρότερνταμ "Kala azar" της ταλαντούχας Τζάνις Ραφαηλίδου και το sui generis δράμα ρεαλισμού "Ο Πύραυλος" (Στέφανος Σιταράς).

the_ox_animation
"The Ox"

Το σαββατοκύριακο (28-29/1) είναι αφιερωμένο σε ταινίες φτιαγμένες για να ιδωθούν στη μεγάλη οθόνη. Από τη μία, υπάρχει το υποβλητικό animation "The Ox" (Γιώργος Νικόπουλος), το οποίο παρουσιάζεται πριν από το αταξινόμητο "Higuita" του The Boy (Αλέξανδρος Βούλγαρης), που φέτος συμπληρώνει δέκα χρόνια από την πρεμιέρα του. Από την άλλη, ετοιμαστείτε για την ξέφρενη πρώτη ελληνική queer όπερα με τίτλο "Orfeas 2021" (ΦΥΤΑ) που, πιστέψτε μας, θα σας μείνει αξέχαστη.

irving_park_doc_new
"Ίρβινγκ Παρκ"

Από το πρόγραμμα δεν θα μπορούσαν να λείπουν τα ντοκιμαντέρ, με δύο κορυφαίους δημιουργούς του είδους να συμμετέχουν στο Untold. Πρόκειται για την Εύα Στεφανή με το "Οι Μέρες και οι Νύχτες της Δήμητρας Κ." και τον Παναγιώτη Ευαγγελίδη με το "Ίρβινγκ Παρκ". Παράλληλα, παρουσιάζονται όλες οι ετερόκλητες μικρού μήκους του πολυβραβευμένου Κωστή Χαραμουντάνη.

Τέλος, σημειώνουμε πως οι προβολές γίνονται παρουσία συντελεστών, ενώ όλες οι ταινίες διεκδικούν το βραβείο κοινού.

Περισσότερες πληροφορίες

Τριανόν

Κοδριγκτώνος 21 (Πατησίων 101) (ΜΕΤΡΟ Βικτώρια)

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Η Βάλερι Κοντάκος και η άγνωστη "Βασίλισσα της Νέας Υόρκης"

Συνομιλούμε με τη σκηνοθέτρια του ντοκιμαντέρ που συζητήθηκε όσο ελάχιστα στο 25ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης (βραβείο ΠΕΚΚ).

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
30/03/2023

Το Μπλε Καφτάνι

Γλυκόπικρο δράμα πολλαπλής απελευθέρωσης (συναισθηματικής, γυναικείας, σεξουαλικής) με δεξιοτεχνική σεναριακή ισορροπία, αφηγηματική ευαισθησία και πλήθος φεστιβαλικών βραβείων (Κάννες, Αθήνα, Μαρακές, βραχεία λίστα διεθνούς Όσκαρ).

Τα Οχτώ Βουνά

Βραβείο της Επιτροπής στις Κάννες για την επική αναζήτηση του νοήματος της ζωής μέσα από μια απλόχερη σε εικαστικό μεγαλείο, αλλά ανοικονόμητη ιστορία περιπετειώδους "συνύπαρξης".

Ο Άρχοντας των Μυρμηγκιών

Διδακτική εξιστόρηση ενός αληθινού γεγονότος, η οποία κριτικάρει με θάρρος, αλλά χωρίς κινηματογραφική πυγμή την ιταλική (και όχι μόνο) πολιτικοκοινωνική πραγματικότητα του ’60.

Dungeons & Dragons: Εντιμότητα Μεταξύ Κλεφτών

Το διάσημο roleplaying game ζωντανεύει ως μια θεαματική, μπριόζα, όσο και αθεράπευτα χολιγουντιανή περιπέτεια επικής φαντασίας. Βλέπεται ευχάριστα, χωρίς να μπορεί να εκπλήξει κανέναν ενήλικο θεατή.

Η Βασίλισσα της Νέας Υόρκης

Βραβείο των Ελλήνων κριτικών στο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης για ένα κινηματογραφικά απλό, όσο και χιουμοριστικό, νοσταλγικό και κατά στιγμές ευρηματικό σχόλιο πάνω στο αμερικανικό όνειρο.

Ζλάταν

Χλιαρή εξιστόρηση της αληθινής ζωής ενός σπουδαίου και sui generis ποδοσφαιριστή, η οποία στέκεται μοναχά στα ελάχιστα ενδιαφέροντα, προφανή και σχηματικά.