Joyland

3

Ξεπερνώντας τα μελοδραματικά προσκόμματα, η ιστορία ενός απαγορευμένου έρωτα ακτινογραφεί διεισδυτικά την πατριαρχική ασιατική/ μουσουλμανική πραγματικότητα και τα ανίκητα κοινωνικά ταμπού της.

Joyland

Με σπουδές ανθρωπολογίας και απόφοιτος της σχολής Καλών Τεχνών του πανεπιστημίου Κολούμπια, ο βραβευμένος Πακιστανός μικρομηκάς Σαΐμ Σαντίκ επιλέγει ως μεγάλου μήκους ντεμπούτο του μια ερωτική ιστορία βγαλμένη θαρρείς από πληθωρικό δράμα του Bollywood: η οικογένεια του Χάιντερ Ράνα ετοιμάζεται να υποδεχθεί το τέταρτο παιδί του Σαλίμ, του μεγαλύτερου αδελφού του. Ο τελευταίος αποτελεί το καμάρι του (ανάπηρου) πατέρα του, ενώ ο μικρότερος Χάιντερ είναι όχι μόνον άτεκνος, αλλά και άνεργος. Όταν λοιπόν πιάσει δουλειά στο σόου μιας τρανς σε ένα ερωτικό χοροθέατρο, θα αποκρύψει απ’ όλους ότι προσλήφθηκε ως χορευτής, λέγοντάς τους πως έχει αναλάβει διευθυντικά καθήκοντα. Θα νιώσει όμως ακόμα πιο εγκλωβισμένος όταν αρχίσει να ερωτεύεται τη δυναμική περφόρμερ, ενώ η γυναίκα του θα πιεστεί από το σόι του να εγκαταλείψει τη δουλειά της ως μακιγιέζ για να βοηθήσει την συνυφάδα της στην ανατροφή των παιδιών.

Η γενέτειρα του Σαΐμ Σαντίκ Λαχόρη και κατ’ επέκταση ολόκληρη η πακιστανική καθημερινότητα είναι ο αληθινός πρωταγωνιστής του συναισθηματικά φορτισμένου "Joyland". Κοινωνική καταγραφή και η ιστορία ενός απαγορευμένου έρωτα συνδυάζονται αριστοτεχνικά στη συγκινητική περιγραφή ενός πολλαπλού αδιεξόδου, το οποίο ξεκινάει από τον απρόθυμο (κι αδύναμο) να ενταχθεί στην πατριαρχική ασιατική/ μουσουλμανική πραγματικότητα Χάιντερ, προχωρά στην ασυμβίβαστη τρανς Μπίμπα και επεκτείνεται σε όλα τα θηλυκά μέλη της οικογένειας Ράνα. Ο Σαντίκ, όμως, δεν ξεχωρίζει (απλοϊκά) καλούς και κακούς, μοιράζοντας σ’ όλους ολιγωρίες κι ευθύνες. Ξεπερνά έτσι τα μελοδραματικά προσκόμματα και αναλύει διεξοδικά την ψυχολογική αδυναμία θυτών και θυμάτων να απεγκλωβιστούν από τα πανίσχυρα ταμπού που τους παγιδεύουν.

Το κινηματογραφικό θάρρος του οδήγησε στην απαγόρευση προβολής του "Joyland" στο Πακιστάν, του οποίου όμως αποτέλεσε την επίσημη εθνική υποψηφιότητα στα διεθνή Όσκαρ (!), όπου και προκρίθηκε στη βραχεία λίστα. Νωρίτερα και κατά την πρεμιέρα της στο φεστιβάλ Κανών, η ταινία απέσπασε τον Queer Χρυσό Φοίνικα και το Βραβείο της Επιτροπής του τμήματος "Ένα Κάποιο Βλέμμα".

Πακιστάν. 2022. Διάρκεια: 126΄. Διανομή: CINOBO

Περισσότερες πληροφορίες

Joyland

3
  • Δραματική
  • 2022
  • Διάρκεια: 126 '
  • Σαΐμ Σαντίκ

Ο μικρότερος γιος μιας παραδοσιακής πακιστανικής οικογένειας πιάνει δουλειά ως χορευτής στο σόου μιας τρανς, την οποία και ερωτεύεται.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ελληνικό box office: Ράιαν Γκόσλινγκ εναντίον Γκάρφιλντ

Σε μια εβδομάδα όπου τα σινεμά υπολειτουργούσαν και οι θεατές είχαν το νου τους στον οβελία, ο "Γκάρφιλντ" κέρδισε τις εντυπώσεις, ενώ δυναμικό ήταν το άνοιγμα του "Κασκαντέρ" από την Δευτέρα του Πάσχα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
10/05/2024

Είναι επίσημο: Έρχονται νέες ταινίες "Άρχοντα των Δαχτυλιδιών"

Το στούντιο της Warner Bros. έδωσε το πράσινο φως για την ανάπτυξη δύο ταινιών υπό την επίβλεψη του Πίτερ Τζάκσον.

Το Cine Paris επέστρεψε! Δείτε πώς άλλαξε το ιστορικό θερινό σινεμά

Βρεθήκαμε στην άτυπη "πρόβα τζενεράλε" του πλήρως ανανεωμένου κινηματογράφου ο οποίος ανοίγει ξανά από το Cinobo.

Arkadiko Film Festival: Στο "Any Day Now" του Χαμί Ραμεζάν το Βραβείο Κοινού

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία το online φεστιβάλ που διοργάνωσε το Cinobo μαζί με τα Filmin και MyMovies, ενώνοντας το παρελθόν με το παρόν του ευρωπαϊκού σινεμά.

Τζέσικα Χάουσνερ: "Υπάρχει μια κοινωνικά υστερική εμμονή για ομορφιά"

Η Αυστριακή σκηνοθέτρια του "Club Zero" μιλάει για τη στιλάτη και διεισδυτική σάτιρά της με πρωταγωνίστρια τη Μία Γουασικόφσκα, η οποία έκανε πρεμιέρα στο περσινό Φεστιβάλ Καννών.

Το Βασίλειο του Πλανήτη των Πιθήκων

Σίκουελ με ποιότητες ικανές να διατηρήσουν το ικανοποιητικό επίπεδο του αναβιωτικού franchise, το οποίο όμως αποδυναμώνεται από την ανοικονόμητη σκηνοθεσία και το άνισο γράψιμό του.

Club Zero

Κοινωνική σάτιρα με έντονα σαρδόνιο χιούμορ και weird σκηνοθετικό στιλιζάρισμα. Αν και θεματικά ενδιαφέρουσα, η ψυχρότητά της μοιάζει εκβιαστική και η πικρή ειρωνεία της επιτηδευμένη.