Κρίστιαν Πέτζολντ, Φιλίπ Γκαρέλ και Μαργκαρέτε φον Τρότα στο διαγωνιστικό της 73ης Μπερλινάλε 2023

Πολύπειροι arthouse δημιουργοί διεκδικούν τη Χρυσή Άρκτο στο φετινό φεστιβάλ Βερολίνου.

manodrome «Manodrome»

Με διάσημους σταρ σε πρωταγωνιστικό ρόλο και πολύπειρους σκηνοθέτες πίσω από την κάμερα, το διαγωνιστικό τμήμα του 73ου Φεστιβάλ Βερολίνου (16-26/2) διατηρεί ισορροπίες μεταξύ βετεράνων δημιουργών και πολλά υποσχόμενων νέων ταλέντων.

Μεταξύ των γνωστότερων ονομάτων στο διαγωνιστικό, βρίσκουμε το Γερμανό Κρίστιαν Πέτζολντ ("Η Νύμφη του Νερού", "Το Τραγούδι του Φοίνικα"), ο οποίος φέτος συμπληρώνει 20 χρόνια σταθερής παρουσίας στην Μπερλινάλε, όπου έχει βραβευθεί πολλάκις ωστόσο ποτέ έως τώρα δεν έχει κερδίσει τη Χρυσή Άρκτο. Ίσως τα καταφέρει αυτήν τη φορά με το "Afire". Έπειτα, το πάλαι ποτέ enfant terrible της νουβέλ βαγκ, ο 74χρονος Φιλίπ Γκαρέλ επιστρέφει με την 27η μεγάλου μήκους της καριέρας του με τίτλο "The Plough", όπου πρωταγωνιστεί για ακομα μια φορά ο γιος του και ταλαντούχος ηθοποιός Λουί Γκαρέλ. Ο εξίσου γνωστός Ευρωπαίος ηθοποιός Φραντς Ρογκόφσκι εμφανίζεται στο "Disco Boy" (Τζιάκομο Αμπρουτσέζε), ενώ οι Τζέσι Άιζενμπεργκ και Έιντριεν Μπρόουντι στο "Manodrome" (Τζον Τρένγκοουβ).

disco_boy
"Disco Boy"

Σκηνοθέτρια της ίδιας γενιάς με τον Γκαρέλ, η Μαργκαρέτε φον Τρότα ("Hannah Arendt", "Μπέργκμαν: Ένας Αιώνας") σκηνοθετεί τη Βίκι Κριπς ("Κορσές", "Αόρατη Κλωστή") στο "Ingeborg Bachmann – Journey into the Desert", όπου όπως προδίδει ο τίτλος υποδύεται τη συγγραφέα και ποιήτρια Ίνγκεμποργκ Μπάχμαν. Η Κριπς πρόσφατα συνεργάστηκε με την Έμιλι Ατέφ στο φιλμ "Πιο Πολύ από Ποτέ", με τη δημιουργό να παρουσιάζει στο Βερολίνο τη νέα ταινία της "Someday We’ll Tell Each Other Everything". Ένα ρομαντικό δράμα με φόντο την ανατολική Γερμανία αμέσως μετά την πτώση του Τείχους, όπου μια νεαρή γυναίκα συνάπτει σχέση με έναν κατά πολύ μεγαλύτερό της αγρότη. Τέλος, στο διαγωνιστικό τμήμα βρίσκουμε μία ακόμα σκηνοθέτρια, τη φορμαλίστρια Άντζελα Σάνελεκ ("I Was at Home, But") και το "Music", στου οποίου το cast βρίσκουμε τους Μαρίσσα Τριανταφυλλίδου και Αργύρη Ξάφη, καθώς η ταινία είναι γυρισμένη στην Ελλάδα.

music_angela_shanelec
"Music"

Υπενθυμίζουμε πως πρόεδρος της κριτικής επιτροπής στην 73η Μπερλινάλε είναι η Αμερικανίδα σταρ Κρίστεν Στιούαρτ ενώ, εν αναμονή του πλήρους προγράμματος, υπάρχει ήδη ελληνικό ενδιαφέρον στο Βερολίνο, καθώς το αγγλόφωνο ντεμπούτο του Βασίλη Κατσούπη "Inside" με το Γουίλεμ Νταφόε ετοιμάζεται να κάνει παγκόσμια πρεμιέρα στη γερμανική πρωτεύουσα. Ταινία έναρξης είναι το "She Came to Me" της Ρεμπέκα Μίλερ. Βρείτε όλα τα νεότερα για το φετινό φεστιβάλ Βερολίνου εδώ.

Οι ταινίες του διαγωνιστικού τμήματος στο 73ο Φεστιβάλ Βερολίνου 2023:

20.000 Species of Bees (Εστιμπαλίζ Ουρεσόλα Σολαγκουρέν)
The Shadowless Tower (Μπάι Τα Ζι Γκουάνγκ)
Till the End of the Night (Κριστόφ Χοκχάουσλερ)
BlackBerry (Ματ Τζόνσον)
Disco Boy (Τζιάκομο Αμπρουτσέζε)
The Plough (Φιλίπ Γκαρέλ)
Ingeborg Bachmann – Journey into the Desert (Μαργκαρέτε φον Τρότα)
Someday We'll Tell Each Other Everything (Έμιλι Ατέφ)
Limbo (Ιβάν Σεν)
Bad Living (Ζοάο Κανίχο)
Manodrome (Τζον Τρένγκοουβ)
Music (Άντζελα Σάνελεκ)
Past Lives (Σελίν Σονγκ)
Afire (Κρίστιαν Πέντζολντ)
On the Adamant (Νικολά Φιλιμπέρ)
The Survival of Kindness (Ρολφ ντε Χέερ)
Suzume (Μακότο Σινκάι)
Tótem (Λίλα Αβιλές)

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Το σινεμά του τρομου κυριεύει το φεστιβάλ Βερολίνου

Δύο horror ταινίες έχουν στοιχειώσει το κοινό της Μπερλινάλε μαζί με ένα απολαυστικά παλιομοδίτικο θρίλερ. Το αθηνόραμα πάει Μπερλινάλε, powered by Uber.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
22/02/2024

Fundamentals of Cinema: Το "Ταξίδι στο Τόκιο" του Γιασουχίρο Όζου στον Δαναό

Η ενότητα προβολών του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης συνεχίζει τις προβολές της στην Αθήνα με μια ταινία με μόνιμη θέση στις λίστες με τις κορυφαίες δημιουργίες του παγκόσμιου σινεμά.

Οι 67 ελληνικές συμμετοχές του 26ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης

Αυτοί είναι οι εγχώριοι τίτλοι που θα παρακολουθήσουμε στη μεγάλη γιορτή του φετινού φεστιβάλ.

Ο σπουδαίος Βιμ Βέντερς μιλά στο "α" για τις "Υπέροχες Μέρες"

Ένας από τους πιο εμβληματικούς Ευρωπαίους σκηνοθέτες μοιράζεται μαζί μας τις σκέψεις του για το νέο χαμηλότονα ποιητικό φιλμ του.

Υπέροχες Μέρες

Μια αίσθηση ζεν κυριαρχεί σ' αυτό το μινιμαλιστικό σινε-κομψοτέχνημα, το οποίο αποκαλύπτει πλάνο πλάνο έναν κόσμο τυλιγμένο σε μια βαθιά αστική μελαγχολία. Οσκαρική υποψηφιότητα διεθνούς ταινίας και βραβείο ερμηνείας στο Φεστιβάλ Καννών.

Εκεί που το Κακό Παραμονεύει

Ενδιαφέρουσες ιδέες ενσωματώνονται πειστικά στους κανόνες μιας ταινίας τρόμου, η οποία προσπαθεί να χειριστεί εναλλακτικά το κλισέ του δαιμονισμού.

Ένα Τέλος και Μια Αρχή

Δράμα επιβίωσης που αγγίζει τα όρια του θρίλερ. Ρεαλιστική περιγραφή, στέρεες ερμηνείες, αφηγηματική αναποφασιστικότητα.