Ο Άγνωστος

3,5

Ένα απροσδόκητα καλοφτιαγμένο θρίλερ που σε στοιχειώνει σαν τον πιο αληθοφανή νοσηρό εφιάλτη.

o_agnostos1

Σε μια εποχή που οι παντός τύπου crime σειρές έχουν κατακλύσει τις οθόνες, από ντοκιμαντέρ και ριάλιτι μέχρι μυθοπλασία βασισμένη σε αληθινά γεγονότα, μια ταινία του είδους καλείται να ξεπεράσει τον εαυτό της αν θέλει όντως να ξεχωρίσει. Κάτι που καταφέρνει απροσδόκητα καλά ο "Άγνωστος" του Τόμας Ράιτ, ο οποίος βασίζεται στη διασημότερη υπόθεση εξαφάνισης ανηλίκου στην ιστορία της Αυστραλίας. Βέβαια, το γεγονός ότι η ταινία αφορά κάτι τέτοιο δεν το αντιλαμβάνεται κανείς προτού περάσουν αρκετά κινηματογραφικά λεπτά, καθώς ο Ράιτ δεν χάνει χρόνο να ανακατέψει την αφηγηματική τράπουλα.

Μέσα από ένα μοντάζ-καλειδοσκόπιο, στο οποίο διαφορετικοί χρόνοι, οπτικές γωνίες και δράσεις αλλάζουν θέση φαινομενικά κατά το δοκούν, γνωρίζουμε δύο παρανόμους οι οποίοι χάρη σε έναν κοινό γνωστό γίνονται συνεργάτες στην ίδια εγκληματική οργάνωση. Μεταξύ των μυστηριωδών αντρών αναπτύσσεται μια καλόπιστη φιλία, έως ότου το ένοχο παρελθόν του ενός και η πραγματική ταυτότητα του άλλου έρθουν σε οδυνηρή σύγκρουση, την ώρα που στο βάθος υλοποιείται μια γιγαντιαία αστυνομική επιχείρηση. Η έκβασή της εξαρτάται από τη δουλειά ενός μυστικού ντετέκτιβ ο οποίος έχει παρεισφρήσει ανάμεσά τους και επιδιώκει να εντοπίσει τον απαγωγέα ενός αγοριού που βρίσκεται ασύλληπτος για χρόνια.

o_agnostos2

Στην εξέλιξη της αφήγησης, ο Ράιτ υιοθετεί εναλλακτικούς άξονες για να ανεβάσει την ένταση, πότε επιμένοντας στη σχέση των παρανόμων και πότε στο νομικό παρασκήνιο της αστυνομικής δράσης, μια ασυνήθιστη σκηνοθετική επιλογή που φλερτάρει με τη σύγχυση, αλλά παραδόξως ευστοχεί. Διότι έτσι η ταινία, υποβοηθούμενη από μια κινηματογράφηση που θυμίζει έρεβος, αποκτά μια θελκτική αύρα εφιάλτη, η οποία πολλαπλασιάζει τη νοσηρότητα όσων απεικονίζονται στην οθόνη, ενώ ταυτόχρονα διατηρεί αμείωτη την προσοχή. Από κοντά η ταιριαστή, μα ενίοτε υπερβολική σκοτεινιά, που έρχεται να εντείνει την αίσθηση αβύσσου η οποία διαπερνά την ελεγειακού ύφους ταινία. Και, όπως η άβυσσος, κατά τη νιτσεϊκή ρήση, κοιτάζει κι αυτή μέσα σε σένα, οι δύο άψογοι πρωταγωνιστές Τζόελ Έντγκερτον και Σον Χάρις τείνουν να μοιάζουν φυσιογνωμικά, ενώ και ο μυστικός αστυνομικός καλείται να ψυχογραφήσει το "τέρας" που κυνηγά προκειμένου να το πιάσει.

Υπό αυτή την έννοια, ο "Άγνωστος" σφίγγει το στομάχι σαν ανατριχιαστική σπουδή στην εξοικείωση με το κακό και το συναισθηματικό κόστος που αυτό επιφέρει. Ευστοχεί επίσης στην απεικόνιση των αντρικών σχέσεων, οι οποίες ακροβατούν μεταξύ δυσπιστίας και άνευ όρων αφοσίωσης. Στην ουσία, η ταινία πετυχαίνει επειδή ψηλαφεί το κοινό άγχος όλων, την αγωνία να μη βρεθούμε ποτέ στη θέση οποιουδήποτε χαρακτήρα.

Αυστραλία. 2022. Διάρκεια: 117΄. Διανομή: ODEON.

Περισσότερες πληροφορίες

Ο Άγνωστος

The Stranger
3,5
  • Θρίλερ
  • 2022
  • Διάρκεια: 117 '
  • Τόμας Ράιτ

Η τυχαία γνωριμία δύο μυστήριων παρανόμων εξελίσσεται σε καλόπιστη φιλία, μέχρις ότου το ένοχο παρελθόν του ενός και η πραγματική ταυτότητα του άλλου έρθουν σε σύγκρουση, την ώρα που μια γιγαντιαία αστυνομική επιχείρηση βρίσκεται προ των πυλών.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ελληνικό box office: Ράιαν Γκόσλινγκ εναντίον Γκάρφιλντ

Σε μια εβδομάδα όπου τα σινεμά υπολειτουργούσαν και οι θεατές είχαν το νου τους στον οβελία, ο "Γκάρφιλντ" κέρδισε τις εντυπώσεις, ενώ δυναμικό ήταν το άνοιγμα του "Κασκαντέρ" από την Δευτέρα του Πάσχα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
10/05/2024

Είναι επίσημο: Έρχονται νέες ταινίες "Άρχοντα των Δαχτυλιδιών"

Το στούντιο της Warner Bros. έδωσε το πράσινο φως για την ανάπτυξη δύο ταινιών υπό την επίβλεψη του Πίτερ Τζάκσον.

Το Cine Paris επέστρεψε! Δείτε πώς άλλαξε το ιστορικό θερινό σινεμά

Βρεθήκαμε στην άτυπη "πρόβα τζενεράλε" του πλήρως ανανεωμένου κινηματογράφου ο οποίος ανοίγει ξανά από το Cinobo.

Arkadiko Film Festival: Στο "Any Day Now" του Χαμί Ραμεζάν το Βραβείο Κοινού

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία το online φεστιβάλ που διοργάνωσε το Cinobo μαζί με τα Filmin και MyMovies, ενώνοντας το παρελθόν με το παρόν του ευρωπαϊκού σινεμά.

Τζέσικα Χάουσνερ: "Υπάρχει μια κοινωνικά υστερική εμμονή για ομορφιά"

Η Αυστριακή σκηνοθέτρια του "Club Zero" μιλάει για τη στιλάτη και διεισδυτική σάτιρά της με πρωταγωνίστρια τη Μία Γουασικόφσκα, η οποία έκανε πρεμιέρα στο περσινό Φεστιβάλ Καννών.

Το Βασίλειο του Πλανήτη των Πιθήκων

Σίκουελ με ποιότητες ικανές να διατηρήσουν το ικανοποιητικό επίπεδο του αναβιωτικού franchise, το οποίο όμως αποδυναμώνεται από την ανοικονόμητη σκηνοθεσία και το άνισο γράψιμό του.

Club Zero

Κοινωνική σάτιρα με έντονα σαρδόνιο χιούμορ και weird σκηνοθετικό στιλιζάρισμα. Αν και θεματικά ενδιαφέρουσα, η ψυχρότητά της μοιάζει εκβιαστική και η πικρή ειρωνεία της επιτηδευμένη.