Τα καλύτερα έρχονται για το Animasyros

Παρακολουθήσαμε το διεθνές φεστιβάλ animation με έδρα την Ερμούπολη αφήνοντάς μας υποσχέσεις για το μέλλον.

animasyros2022_screening

Εάν κοιτάξει κανείς μόνο τους αριθμούς γύρω από το 15ο Animasyros (20-25/9), τα νούμερα είναι εντυπωσιακά. Στη διάρκεια έξι ημερών, περισσότερες από κάθε άλλη φορά, στην Ερμούπολη παρουσιάστηκαν 200 ταινίες στο πέρας οκτώ διεθνών διαγωνιστικών τμημάτων και τριών αφιερωμάτων, ενώ το κυρίως πρόγραμμα πλαισιώθηκε από τις έντονες δραστηριότητες της Αγοράς και των εκπαιδευτικών εργαστηρίων. Όλα αυτά ενώ γέμιζαν οι αίθουσες του φεστιβάλ (Θέατρο Απόλλων, θερινό σινεμά Παλλάς) και διαδικτυακά οι θεατές άγγιξαν τους 60.000.

animasyros2022_kodizas

Διεθνής κόμβος

Όχι πως χωρούσε αμφιβολία για το ότι το Animasyros έχει εξελιχθεί σε πρωτεύουσα του animation στην Ελλάδα, απλώς οι φετινοί αριθμοί το αποδεικνύουν. Μαζί και οι διεθνείς και μη προσωπικότητες που ταξίδεψαν στη Σύρο, όπως οι συντελεστές του τριπλά υποψήφιου για Όσκαρ ανατριχιαστικού ντοκιμαντέρ "Flee" (Γιόνας Πόερ Ράσμουσεν), Μίκελ Σόμερ (επικεφαλής σχεδιασμού) και Δανάη Κατωπόδη (διευθύντρια παραγωγής), το οποίο "σήκωσε" το βραβείο κοινού. Επίσης παρών στην Ερμούπολη, ο διάσημος σεφ Σωτήρης Κοντιζάς, ο οποίος βρέθηκε στο νησί με αφορμή τη συμμετοχή του στη μεταγλώττιση της ταινίας "Ape Star" (Λίντα Χάμπακ). Σε έναν μάλλον κόντρα ρόλο, ο μάγειρας δανείζει τη φωνή του στον κακό ήρωα ενός γλυκύτατου animation, το οποίο αφηγείται την ανάγκη της τρυφερότητας σε έναν άδικο κόσμο με διακριτικό αλλά αιχμηρό τρόπο.

travel_bugs
"Ταξιδιάρικα Ζουζούνια"

Τα αγαπημένα

Εκτός των προαναφερθέντων φιλμ, ξεχωρίσαμε τρεις ταινίες κινουμένων σχεδίων, μικρού μήκους αυτήν τη φορά, με ελληνική υπογραφή. Το υποβλητικά νοσταλγικό "Καναρίνι" (Χρυσούλα Κοροβέση & Μάριος Γαμπιεράκης) το οποίο μάλιστα απέσπασε το μεγάλο βραβείο του ελληνικού διαγωνιστικού τμήματος και το ανάλαφρο "Ταξιδιάρικα Ζουζούνια" του Φωκίωνα Ξένου. Ο εξαιρετικά ταλαντούχος σκηνοθέτης εδώ συνεργάζεται στο σενάριο με την εξίσου διακεκριμένη κομίστρια Γεωργία Ζάχαρη και παραδίδουν ένα φιλμ που φιλοδοξεί να αναπτυχθεί σε σειρά. Τους ευχόμαστε καλή επιτυχία! Τέλος, το animation που μας έκλεψε την καρδιά είναι η πτυχιακή, παρακαλώ, εργασία της Ελένης Φίλιου με τίτλο "My Garden". Πρόκειται για μία κατάφωρα ρομαντική κι αβίαστα ποιητική μικρού μήκους, η οποία δε βιάζεται να αναπτύξει τον κόσμο της, επιφυλάσσοντας στο τέλος μια αποκάλυψη η οποία σφίγγει την καρδιά. Πρόκειται, κιόλας, για ένα ενδεικτικό παράδειγμα της σημαντικής δουλειάς που κάνει το Animasyros, ώστε να αναδεικνύει στο προσκήνιο και να στηρίζει νέες φωνές του εγχώριου animation.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Τα αφιερώματα που θα παρακολουθήσουμε στο 38ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου

Από ειδικές προβολές σε σπουδαστικές ταινίες μικρού μήκους, εκθέσεις και masterclass θα παρακολουθήσουμε στο φετινό φεστιβάλ.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
16/11/2025

Ταινίες βασισμένες σε βιβλία που βλέπουμε στο σινεμά αυτήν την εβδομάδα

Οι κινηματογραφικές διασκευές που βρίσκουμε στις μαρκίζες των σινεμά.

Όλες οι ταινίες που θα δούμε στο 38ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου

Η διοργάνωση ανακοίνωσε τους τίτλους των ταινιών που θα πλαισιώσουν το φετινό πρόγραμμα.

Τι νέο βλέπουμε στους κινηματογράφους αυτό το Σαββατοκύριακο

Κριτικές και trailers για όλες τις καινούριες ταινίες που παίζουν στα αθηναϊκά σινεμά.

Στο Κολωνάκι και το HAU Movie Club βλέπεις το "Επτά Αινίγματα για τον Ντετέκτιβ Χάρι" με ελεύθερη είσοδο

Μία δωρεάν πρόταση για το απόγευμα μετά την δουλειά, με την προβολή της εμβληματικής ταινίας στο θέατρο της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης.

"Πέθανε Αγάπη Μου": Ένα ατμοσφαιρικό πορτρέτο ψυχολογικής κατάρρευσης προσεχώς στα σινεμά

Η πρώτη συνεργασία της Τζένιφερ Λόρενς με τον Ρόμπερτ Πάτινσον από την σκηνοθέτη του Πρέπει Να Μιλήσουμε Για Τον Κέβιν.

Athens Palestine Film Festival 2025: Sold-out η πρεμιέρα που δίνει το σήμα για το τελικό πρόγραμμα του

Στην τέταρτη χρονιά του, το Athens Palestine Film Festival συνεχίζει να φέρνει κοντά δημιουργούς, διανοούμενους και κοινό για να αναδείξει τη δύναμη του σινεμά ως πράξη αλήθειας.