Το Μουσικό Δωμάτιο

4

Ένα ελεγειακό παραμύθι για το τέλος μιας εποχής που χάνεται, ένα ηθογράφημα γεμάτο ποιητικές εικόνες λυρισμού αναμειγμένου με μελαγχολία.

to_mousiko_domatio_kritiki

Στο άτυπο διάλειμμα ανάμεσα στο δεύτερο και στο τελευταίο μέρος της τριλογίας του Απού, ο Ινδός auteur Σατγιαζίτ Ράι ολοκλήρωσε μία από τις καλύτερες ταινίες του. Το "Μουσικό Δωμάτιο" τοποθετείται στη Βεγγάλη της δεκαετίας του ’20, όπου ένας έκπτωτος αριστοκράτης αρνείται να συμβιβαστεί με τα νέα δεδομένα και προσπαθεί πεισματικά να διατηρήσει το γόητρο του στάτους του.

Ο κεντρικός ήρωας, ένας άντρας που έχει εμμονή με την εικόνα του, καθώς βρίσκεται περικυκλωμένος από καθρέφτες, εάν δεν κοιτάξει πέρα από την αντανάκλασή του είναι καταδικασμένος στη λήθη. Το τέλος του ανθρώπου και μαζί και μιας ολόκληρης εποχής, αποδίδεται από τον Ράι σαν ένα ελεγειακό παραμύθι, ένα ηθογράφημα γεμάτο ποιητικές εικόνες λυρισμού αναμειγμένου με μελαγχολία, έργο ενός πραγματικού κινηματογραφικού μαέστρου.

Ινδία. 1958. Α/Μ. Διάρκεια: 100΄. Διανομή: NEW STAR.

Περισσότερες πληροφορίες

Το Μουσικό Δωμάτιο

Jalsaghar / The Music Room
4
  • Δραματική
  • 1958
  • Διάρκεια: 100 '
  • Σατγιαζίτ Ράι

Στη Βεγγάλη του 1920, ένας έκπτωτος αριστοκράτης που έχει χάσει σχεδόν όλη την περιουσία του, αρνείται να συμβιβαστεί με την πραγματικότητα και επιχειρεί απελπισμένα να γαντζωθεί στην τάξη του, παρά το γεγονός ότι τον περιτριγυρίζουν χρέη και εχθροί.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
25/04/2024

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.

Ο Τελευταίος Ήρωας

Κουστουριτσική, ξέφρενη και βιτριολική σάτιρα, η οποία βγαίνει απ’ τα νερά της όταν προσπαθεί, αδίκως, να σοβαρευτεί και να περάσει "μηνύματα".

Σούπερ Μάγκι

Σίκουελ ενός διεκπεραιωτικά στημένου αυστραλέζικου animation, το οποίο καταγγέλλει απλοϊκά τους κινδύνους της υπνωτιστικά γοητευτικής νέας εικονικής πραγματικότητας.

Ο Μύλος και ο Σταυρός

Με κάδρα που παραπέμπουν σε πίνακες της φλαμανδικής και της ολλανδικής σχολής, ο Μαγιέφσκι στήνει μια οπτικά μεγαλοπρεπή αλληγορία πάνω στην τέχνη, την αληθινή ζωή και την ανθρώπινη μισαλλοδοξία.