Δροσερά ραντεβού στο 6ο Θερινό Φεστιβάλ Γαλλικού Κινηματογράφου

Δείτε το πρόγραμμα των δωρεάν υπαίθριων προβολών στον κήπο της Γαλλικής Σχολής Αθηνών.

oi_obreles_tou_xervourgou «Οι Ομπρέλες του Χερβούργου»

Για έκτη χρονιά, ο δροσερός κήπος της Γαλλικής Σχολής Αθηνών (Διδότου 6) φιλοξενεί το Θερινό Φεστιβάλ Γαλλικού Κινηματογράφου (5, 12, 21/7 & 30/8), στο πλαίσιο του οποίου παρουσιάζονται δωρεάν κλασικά φιλμ του τρικολόρ σινεμά, αυτήν τη φορά σε συνεργασία με το 12ο Athens Open Air Film Festival. Παράλληλα, στις 14/7, το φεστιβάλ μεταφέρεται στην ταράτσα της Ταινιοθήκης, τη Λαΐδα, για μια ξεχωριστή προβολή της κλασικής "Αταλάντης" (Ζαν Βιγκό, 1934), με αφορμή την εθνική εορτή της Γαλλίας.

Δείτε παρακάτω το αναλυτικό πρόγραμμα και πληροφορίες για κάθε ταινία. Η είσοδος στις προβολές γίνεται με δωρεάν δελτία εισόδου, των οποίων η διανομή ξεκινά στο χώρο μία ώρα πριν την έναρξη, μέχρι την κάλυψη των διαθέσιμων θέσεων.

5/7 (21.30): "Η Μεγάλη Χίμαιρα" (Ζαν Ρενουάρ, 1937)

Πρώτος Παγκόσμιος Πόλεμος. Δύο Γάλλοι στρατιώτες αιχμαλωτίζονται από τον διοικητή von Rauffenstein, έναν εκλεπτυσμένο και σεβαστικό Γερμανό. Μεταφέρονται σε ένα στρατόπεδο με φυλακές και βοηθούν τους συγκρατούμενούς τους να σκάψουν μια μυστική σήραγγα. Αλλά την παραμονή της απόδρασης, οι κρατούμενοι μεταφέρονται. Τελικά οδηγούνται σε ένα φρούριο υψίστης ασφαλείας που διοικείται από τον von Rauffenstein. Αυτός αντιμετωπίζει τους φυλακισμένους με ευγένεια, δημιουργώντας μάλιστα φιλικές σχέσεις με έναν από αυτούς. Αλλά οι Γάλλοι στρατιώτες σχεδιάζουν την επόμενη απόδραση.

12/7 (21.30): "Καλοκαιρινό Φως" (Ζαν Γκρεμιγιόν, 1943)

Στο άγριο τοπίο των Άλπεων της Προβηγκίας, βρίσκεται ένα πανδοχείο που το διευθύνει μια πρώην χορεύτρια όπερας, η οποία ζει εκεί από αγάπη για τον τοπικό άρχοντα. Υποδέχεται διάφορους πελάτες, μια νεαρή κοπέλα που έχει έρθει να βρει έναν έρωτα που ποτέ δεν εμφανίζεται, έναν αποτυχημένο και καταστροφικό ζωγράφο, έναν νεαρό υπεύθυνο εργοταξίου... άνθρωποι που αναζητούν την αδελφή ψυχή τους, σημαδεμένοι από το παρελθόν, χαρακτήρες σε αναζήτηση... ένα δράμα καραδοκεί.

14/7 (21.30), Λαΐς - Ταινιοθήκη της Ελλάδος: "Αταλάντη" (Ζαν Βιγκό, 1934)

Για να ξεφύγει από τη μονοτονία της ζωής της στο χωριό, η Juliette παντρεύεται τον Jean, έναν ναυτικό που ταξιδεύει με τον μπάρμπα Jules, έναν εκκεντρικό γέρο, και ένα παιδί, το μικρό μούτσο της φορτηγίδας. Η ζωή πάνω στη Αταλάντη είναι μονότονη, ο καθένας αφιερώνεται στις δικές του δραστηριότητες: ο Jean είναι υπερβολικά αφοσιωμένος στη δουλειά του, σε σημείο που παραμελεί τη Juliette, η οποία σκοπεύει να φέρει τα πάνω κάτω ξεκινώντας με ένα χωρίς προηγούμενο καθάρισμα. Όσο για τον ιδιόρρυθμο και δημιουργικό μπάρμπα Jules, ζει περιτριγυρισμένος από μια οικογένεια γάτων και τα αντικείμενα που συλλέγει κατά τη διάρκεια των ενδιάμεσων στάσεων και τα οποία μαστορεύει. Έρχεται η μέρα που η Juliette βαριέται και παρασύρεται από τα φώτα της μεγάλης πόλης. Με τη βοήθεια του τρελού μπάρμπα, ο Jean θα την βρει σε απόγνωση.

21/7 (21.30): "Οπωσδήποτε την Κυριακή" (Φρανσουά Τριφό, 1983)

Ο Julien Vercel, διευθυντής ενός κτηματομεσιτικού γραφείου, είναι ύποπτος για μια διπλή δολοφονία: της συζύγου του, Marie-Christine, και του εραστή της, Claude Massoulier. Καθώς όλα τα στοιχεία είναι εναντίον του, ο Julien εξαφανίζεται για να ξεφύγει από την αστυνομία. Η γραμματέας του, Barbara Becker, ερευνά σε μια προσπάθεια να ανακαλύψει την αλήθεια. Η "αντικειμενικότητά" της δεν της επιτρέπει να αποκλείσει τον Julien από τους πιθανούς υπόπτους. Κατά τη διάρκεια της έρευνάς της, η Barbara συναντά μια ταλαιπωρημένη ταμία κινηματογράφου, έναν πεισματάρη πελάτη που θέλει να νοικιάσει "ένα ορεινό κάστρο δίπλα στο κύμα", έναν ζηλωτή δικηγόρο, έναν αδιάκριτο φωτογράφο που είναι και ο πρώην σύζυγός της, έναν σλαβόφωνο γλεντζέ, μια ξανθιά δακτυλογράφο που θα μπορούσε να είναι αντίζηλός της, και πάνω απ' όλα έναν μαχητικό επίτροπο. Και όσο τρέχει η έρευνα, τα πτώματα συνεχίζουν να εμφανίζονται...

30/8 (21.30): Οι Ομπρέλες του Χερβούργου (Ζακ Ντεμί, 1964)

Η Geneviève Emery, κόρη ιδιοκτήτριας καταστήματος ομπρελών, είναι ερωτευμένη με τον Guy Foucher. Η Madame Emery δεν εγκρίνει ένα τέτοιο ειδύλλιο με έναν νεαρό μηχανικό γκαράζ. Ο Guy καλείται να υπηρετήσει στον πόλεμο της Αλγερίας και η Geneviève του δίνεται πριν φύγει. Μένει έγκυος. Ο Guy στέλνει λίγα νέα. Υποκύπτοντας στη παρότρυνση της μητέρας της, η Geneviève συμφωνεί να παντρευτεί τον Roland Cassard, έναν πλούσιο έμπορο διαμαντιών.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

"Off The Rails": Ένα ντοκιμαντέρ για το παρκούρ έρχεται σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Το CineDoc παρουσιάζει την ιστορία δύο εφήβων της αγγλικής εργατικής τάξης οι οποίοι αψηφούν τη βαρύτητα.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
02/02/2023

"Αστερίξ και Οβελίξ: Στο Δρόμο για την Κίνα": Η επιστροφή ενός μεγάλου ευρωπαϊκού μπλοκμπάστερ

Γκιγιόμ Κανέ, Ζιλ Λελούς, Μαριόν Κοτιγιάρ, Βενσάν Κασέλ, ακόμα και τον ποδοσφαιριστή Ζλάταν Ιμπραΐμοβιτς συναντάμε στη διανομή της νέας γαλλικής περιπέτειας που εμπνέεται από τα αγαπημένα κόμιξ των Αλμπέρ Ουντερζό και Ρενέ Γκοσινί.

Αστερίξ και Οβελίξ: Στο Δρόμο για την Κίνα

Πρωτότυπη ιστορία που μένει πιστή στο πνεύμα των Ουντερζό και Γκοσινί, χωρίς να εκμεταλλεύεται πλήρως τον ανατολίτικο εξωτισμό. Συμπαθής ο καινούριος Οβελίξ Ζιλ Λελούς, απολαυστικός ο Καίσαρας Βενσάν Κασέλ, αναιμικός ο πρωταγωνιστής (και σκηνοθέτης) Γκιγιόμ Κανέ.

Χτύπος στην Καλύβα

Ατμοσφαιρικός και σεναριακά ευρηματικός όπως πάντα, ο δημιουργός της "Έκτης Αίσθησης" εκτροχιάζει το υποβλητικό θρίλερ του σε μια αδέξια, χοντροκομμένη παραβολή πάνω στον εγωισμό, τη θυσία και την κοινωνική "απομόνωση".

Η Αυτοκρατορία του Φωτός

Γλυκόπικρα στρογγυλεμένο δράμα με σινεφίλ ευαισθησίες. Οσκαρικά υποψήφια φωτογραφία, ερμηνευτικό ρεσιτάλ της Ολίβια Κόλμαν, τα απλά και βασικά από τον σεναριογράφο – σκηνοθέτη Σαμ Μέντες ("American Beauty").

Μέρες Ξηρασίας

Πολιτική καταγγελία σκηνοθετημένη με σφρίγος σαν αποπνικτικό ψυχολογικό θρίλερ. Πλήθος φεστιβαλικών συμμετοχών και βραβείων, από τις Κάνες ως την Θεσσαλονίκη.

Καθαρτήριο

Σπονδυλωτό κοινωνικό δράμα με στοιχεία μαύρου χιούμορ. Έντονα αλληγορικό όσο και παντελώς άνισο, δυσκολεύεται να ενοποιήσει τη σκηνοθετική στιβαρότητα με τη σεναριακή αφέλεια.