Οδηγός Cinema

Θερινοί Κινηματογράφοι Κριτικές Ταινίων Ειδικές Προβολές Αρχείο Ταινιών Ανά Εβδομάδα Πρεμιέρας Αθηνόραμα club

Λορ Καλαμί: "Χωρίς το ρομαντισμό θα αυτοκτονούσαμε!"

o_gaidaros_o_erastis_mou_kai_ego1

Συνομιλούμε με τη Γαλλίδα σταρ και πρωταγωνίστρια στην κομεντί "Ο Γάιδαρος, ο Εραστής μου κι Εγώ" (Καρόλ Βινιάλ), Λορ Καλαμι, η οποία υποδύεται μια δασκάλα που κυνηγά στα δάση τον παράνομο έρωτά της, παρέα με ένα… γάιδαρο.

Ο χαρακτήρας σας, η Αντουανέτ, μπορεί να είναι μια σταρ στην αίθουσα διδασκαλίας, αλλά έχει ρόλο κομπάρσου στη ζωή του άντρα που αγαπάει. Στο τέλος, όμως, είναι ένας άλλος άνθρωπος. Το ταξίδι αυτογνωσίας της ήταν εκείνο που σας γοήτευσε στην ηρωίδα;
Ακριβώς! Μου άρεσε το πώς φαινομενικά η όλη ιστορία αφορά ένα τυπικό ερωτικό τρίγωνο, ενώ στην πραγματικότητα δενόμαστε με αυτή τη γυναίκα εξαιτίας της πνευματικής διαδρομής που διανύει. Έπειτα, ο ρόλος μου έχει κάτι το αξιολύπητο, το οποίο, όσο παράξενο και εάν σας ακούγεται, με έκανε να θέλω να τον ενσαρκώσω. Με δελεάζουν αυτού του είδους οι χαρακτήρες γιατί συμπεριφέρονται σα να μην τους νοιάζει ούτε ο ίδιος ο εαυτός τους. Καλούνται, λοιπόν, να κάνουν διπλή υπέρβαση: πρώτα να αγαπήσουν το μέσα τους και μετά να προφυλάξουν την αξιοπρέπειά τους.

Υπάρχει ένας διακριτικός σαρκασμός στον τρόπο που απεικονίζεται η Αντουανέτ, ειδικά όσον αφορά στο πώς κυνηγάει αυτόν τον άντρα. 
Γνωρίζω πως σίγουρα αυτό δεν ήταν κάτι που επιδίωκε η σκηνοθέτρια, πρόκειται μάλλον για τη δική σας ματιά. Καταλαβαίνω, ας πούμε, γιατί κάποιος μπορεί να τη βρει αντιπαθητική, τρέχει αλαφιασμένα πίσω από έναν τύπο ο οποίος δεν τη σέβεται. Αλλά στο μυαλό μου πρόκειται για μια γυναίκα αποφασιστική, η οποία δεν επιτρέπει σε συγκυρίες να την αποθαρρύνουν. Ας μην ξεχνάμε πως όταν είμαστε ερωτευμένοι γινόμαστε ξανά έφηβοι, άρα δεν λογαριάζουμε τίποτα. Κατ’ επέκταση, στην ταινία ξεκαθαρίζεται ότι δεν είναι τελικά μόνο οι έρωτες που έχουν σημασία, έτσι βρίσκει και η Αντουανέτ μερικές από τις απαντήσεις που αναζητά.

o_gaidaros_o_erastis_mou_kai_ego2

Εξάλλου, διατρέχει έμμεσα και ένα αστείο την ταινία, πως ένας γάιδαρος μπορεί να γίνει πιο σημαντικός από έναν άντρα…
Πράγματι, αλλά και όχι μόνο. Το ζώο αυτό στέκεται δίπλα της σαν φίλος, σύντροφος, ενώ αποκτά και ιδιότητες… ψυχολόγου! Παράλληλα, την ωθεί να κινείται προς τα μπροστά όσο εκείνος αρνείται να προχωρήσει. Συμβολικά, δηλαδή, ο γάιδαρος σημαίνει πολλά για την Αντουανέτ. Τώρα, γενικά καλύτερος από τους άντρες δεν ξέρω αν είναι ένας γάιδαρος, αλλά σίγουρα έχει περισσότερα να προσφέρει από ορισμένους που δεν εκτιμούν μια γυναίκα που είναι μαζί τους.

Ταινίες σαν και αυτή ανανεώνουν το αίσθημα του ρομαντισμού σε ένα κόσμο που γίνεται όλο και πιο κυνικός. Το πιστεύετε κι εσείς;
Εάν δεν υπήρχε ο ρομαντισμός θα αυτοκτονούσαμε! Αλλά, σοβαρά, αυτή η ταινία μου άρεσε με το που διάβασα το σενάριο και επιπλέον, ένιωσα πως κάτι με συνδέει με την Καρολίν Βινιάλ. Άθελά της, έθιξε ορισμένα θέματα που μου ήταν οικεία και παίζουν σημαντικό ρόλο στη ζωή μου. Όπως η επιθυμία για απομάκρυνση από την καθημερινή βαβούρα και η επαφή με τη φύση.

Περισσότερες πληροφορίες

Ο Γάιδαρος, ο Εραστής μου κι Εγώ

Antoinette Dans les Cévennes
2,5
  • Κωμωδία
  • 2020
  • Διάρκεια: 97 '
  • Καρολίν Βινιάλ

Όταν μαθαίνει πως ο παντρεμένος εραστής της δεν μπορεί να έρθει μαζί της διακοπές, αλλά είναι αναγκασμένος να ακολουθήσει την οικογένειά του σε μια ορεινή εκδρομή, η ερωτευμένη και απελπισμένη Αντουανέτ αποφασίζει να τον ακολουθήσει χωρίς να του το πει.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Νάνι Μορέτι: "Πριν από σκηνοθέτης, σεναριογράφος και ηθοποιός, είμαι θεατής"

Ο διασημότερος Ιταλός κινηματογραφικός δημιουργός μιλάει για τα "Τρία Πατώματα", το βασισμένο σε ένα ισραηλινό μπεστ σέλερ κοινωνικό δράμα του το οποίο έκανε πρεμιέρα στο περσινό φεστιβάλ Κανών.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
30/06/2022

Το ελληνικό παρασκήνιο της "Χαμένης Κόρης"

Μέλη του συνεργείου στο σκηνοθετικό ντεμπούτο της διάσημης ηθοποιού Μάγκι Τζίλενχαλ που γυρίστηκε στις Σπέτσες, μοιράζονται με το "α" τις εντυπώσεις τους.

Η Χαμένη Κόρη

Υποψήφιο για τρία Όσκαρ (σεναρίου και γυναικείων ερμηνειών) ψυχολογικό δράμα που αντιμετωπίζει με θαρραλέα ειλικρίνεια τις σχέσεις της σύγχρονης γυναίκας με τη μητρότητα, την κοινωνική ανεξαρτησία και τη σεξουαλικότητα.

Μαϊσάμπελ

Αληθινή ιστορία, με 14 υποψηφιότητες για βραβεία Γκόγια, η οποία προσπαθεί να δει με κατανόηση μια διχασμένη βόρεια Ισπανία, προκρίνοντας έναν ψύχραιμο, συμφιλιωτικό λόγο.

Τρία Πατώματα

Χωρίς ίχνος χιούμορ, ο Νάνι Μορέτι συγκινεί και προβληματίζει, διασκευάζοντας ένα λογοτεχνικό μπεστ σέλερ, αλλά νιώθει απλώς ο τέλειος διεκπεραιωτής ενός μοντέρνου αστικού μελοδράματος.

Blow-Up

Ο πιο μοντέρνος, ευρηματικός, σέξι, cool και πολυεπίπεδος κινηματογραφικός στοχασμός πάνω στο σύγχρονο lifestyle και την αδιέξοδη σχέση του με την αλήθεια που το περιβάλλει. Χρυσός Φοίνικας στις Κάννες και σημείο αναφοράς της ποπ κουλτούρας.

Τζο ο Λεμονάδας

Απολαυστική παρωδία –στο παλαβό πνεύμα των 60s– των χολιγουντιανών γουέστερν, αλλά και συνολικά της καπιταλιστικής λογικής, ενσωματωμένης στους κλασικούς αφηγηματικούς κώδικες.