Λορ Καλαμί: "Χωρίς το ρομαντισμό θα αυτοκτονούσαμε!"

o_gaidaros_o_erastis_mou_kai_ego1

Συνομιλούμε με τη Γαλλίδα σταρ και πρωταγωνίστρια στην κομεντί "Ο Γάιδαρος, ο Εραστής μου κι Εγώ" (Καρόλ Βινιάλ), Λορ Καλαμι, η οποία υποδύεται μια δασκάλα που κυνηγά στα δάση τον παράνομο έρωτά της, παρέα με ένα… γάιδαρο.

Ο χαρακτήρας σας, η Αντουανέτ, μπορεί να είναι μια σταρ στην αίθουσα διδασκαλίας, αλλά έχει ρόλο κομπάρσου στη ζωή του άντρα που αγαπάει. Στο τέλος, όμως, είναι ένας άλλος άνθρωπος. Το ταξίδι αυτογνωσίας της ήταν εκείνο που σας γοήτευσε στην ηρωίδα;
Ακριβώς! Μου άρεσε το πώς φαινομενικά η όλη ιστορία αφορά ένα τυπικό ερωτικό τρίγωνο, ενώ στην πραγματικότητα δενόμαστε με αυτή τη γυναίκα εξαιτίας της πνευματικής διαδρομής που διανύει. Έπειτα, ο ρόλος μου έχει κάτι το αξιολύπητο, το οποίο, όσο παράξενο και εάν σας ακούγεται, με έκανε να θέλω να τον ενσαρκώσω. Με δελεάζουν αυτού του είδους οι χαρακτήρες γιατί συμπεριφέρονται σα να μην τους νοιάζει ούτε ο ίδιος ο εαυτός τους. Καλούνται, λοιπόν, να κάνουν διπλή υπέρβαση: πρώτα να αγαπήσουν το μέσα τους και μετά να προφυλάξουν την αξιοπρέπειά τους.

Υπάρχει ένας διακριτικός σαρκασμός στον τρόπο που απεικονίζεται η Αντουανέτ, ειδικά όσον αφορά στο πώς κυνηγάει αυτόν τον άντρα. 
Γνωρίζω πως σίγουρα αυτό δεν ήταν κάτι που επιδίωκε η σκηνοθέτρια, πρόκειται μάλλον για τη δική σας ματιά. Καταλαβαίνω, ας πούμε, γιατί κάποιος μπορεί να τη βρει αντιπαθητική, τρέχει αλαφιασμένα πίσω από έναν τύπο ο οποίος δεν τη σέβεται. Αλλά στο μυαλό μου πρόκειται για μια γυναίκα αποφασιστική, η οποία δεν επιτρέπει σε συγκυρίες να την αποθαρρύνουν. Ας μην ξεχνάμε πως όταν είμαστε ερωτευμένοι γινόμαστε ξανά έφηβοι, άρα δεν λογαριάζουμε τίποτα. Κατ’ επέκταση, στην ταινία ξεκαθαρίζεται ότι δεν είναι τελικά μόνο οι έρωτες που έχουν σημασία, έτσι βρίσκει και η Αντουανέτ μερικές από τις απαντήσεις που αναζητά.

o_gaidaros_o_erastis_mou_kai_ego2

Εξάλλου, διατρέχει έμμεσα και ένα αστείο την ταινία, πως ένας γάιδαρος μπορεί να γίνει πιο σημαντικός από έναν άντρα…
Πράγματι, αλλά και όχι μόνο. Το ζώο αυτό στέκεται δίπλα της σαν φίλος, σύντροφος, ενώ αποκτά και ιδιότητες… ψυχολόγου! Παράλληλα, την ωθεί να κινείται προς τα μπροστά όσο εκείνος αρνείται να προχωρήσει. Συμβολικά, δηλαδή, ο γάιδαρος σημαίνει πολλά για την Αντουανέτ. Τώρα, γενικά καλύτερος από τους άντρες δεν ξέρω αν είναι ένας γάιδαρος, αλλά σίγουρα έχει περισσότερα να προσφέρει από ορισμένους που δεν εκτιμούν μια γυναίκα που είναι μαζί τους.

Ταινίες σαν και αυτή ανανεώνουν το αίσθημα του ρομαντισμού σε ένα κόσμο που γίνεται όλο και πιο κυνικός. Το πιστεύετε κι εσείς;
Εάν δεν υπήρχε ο ρομαντισμός θα αυτοκτονούσαμε! Αλλά, σοβαρά, αυτή η ταινία μου άρεσε με το που διάβασα το σενάριο και επιπλέον, ένιωσα πως κάτι με συνδέει με την Καρολίν Βινιάλ. Άθελά της, έθιξε ορισμένα θέματα που μου ήταν οικεία και παίζουν σημαντικό ρόλο στη ζωή μου. Όπως η επιθυμία για απομάκρυνση από την καθημερινή βαβούρα και η επαφή με τη φύση.

Περισσότερες πληροφορίες

Ο Γάιδαρος, ο Εραστής μου κι Εγώ

Antoinette Dans les Cévennes
2,5
  • Κωμωδία
  • 2020
  • Διάρκεια: 97 '
  • Καρολίν Βινιάλ

Όταν μαθαίνει πως ο παντρεμένος εραστής της δεν μπορεί να έρθει μαζί της διακοπές, αλλά είναι αναγκασμένος να ακολουθήσει την οικογένειά του σε μια ορεινή εκδρομή, η ερωτευμένη και απελπισμένη Αντουανέτ αποφασίζει να τον ακολουθήσει χωρίς να του το πει.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

"Αστερίξ και Οβελίξ: Στο Δρόμο για την Κίνα": Η επιστροφή ενός μεγάλου ευρωπαϊκού μπλοκμπάστερ

Γκιγιόμ Κανέ, Ζιλ Λελούς, Μαριόν Κοτιγιάρ, Βενσάν Κασέλ, ακόμα και τον ποδοσφαιριστή Ζλάταν Ιμπραΐμοβιτς συναντάμε στη διανομή της νέας γαλλικής περιπέτειας που εμπνέεται από τα αγαπημένα κόμιξ των Αλμπέρ Ουντερζό και Ρενέ Γκοσινί.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
02/02/2023

Αστερίξ και Οβελίξ: Στο Δρόμο για την Κίνα

Πρωτότυπη ιστορία που μένει πιστή στο πνεύμα των Ουντερζό και Γκοσινί, χωρίς να εκμεταλλεύεται πλήρως τον ανατολίτικο εξωτισμό. Συμπαθής ο καινούριος Οβελίξ Ζιλ Λελούς, απολαυστικός ο Καίσαρας Βενσάν Κασέλ, αναιμικός ο πρωταγωνιστής (και σκηνοθέτης) Γκιγιόμ Κανέ.

Χτύπος στην Καλύβα

Ατμοσφαιρικός και σεναριακά ευρηματικός όπως πάντα, ο δημιουργός της "Έκτης Αίσθησης" εκτροχιάζει το υποβλητικό θρίλερ του σε μια αδέξια, χοντροκομμένη παραβολή πάνω στον εγωισμό, τη θυσία και την κοινωνική "απομόνωση".

Η Αυτοκρατορία του Φωτός

Γλυκόπικρα στρογγυλεμένο δράμα με σινεφίλ ευαισθησίες. Οσκαρικά υποψήφια φωτογραφία, ερμηνευτικό ρεσιτάλ της Ολίβια Κόλμαν, τα απλά και βασικά από τον σεναριογράφο – σκηνοθέτη Σαμ Μέντες ("American Beauty").

Μέρες Ξηρασίας

Πολιτική καταγγελία σκηνοθετημένη με σφρίγος σαν αποπνικτικό ψυχολογικό θρίλερ. Πλήθος φεστιβαλικών συμμετοχών και βραβείων, από τις Κάνες ως την Θεσσαλονίκη.

Καθαρτήριο

Σπονδυλωτό κοινωνικό δράμα με στοιχεία μαύρου χιούμορ. Έντονα αλληγορικό όσο και παντελώς άνισο, δυσκολεύεται να ενοποιήσει τη σκηνοθετική στιβαρότητα με τη σεναριακή αφέλεια.

Στον Ανοιχτό Δρόμο

Ο συννεφιασμένος ρεαλισμός της Κέλι Ρέιχαρντ, ο πίνακας του Άντριου Γουέιεθ "Christina’s world" και το απέραντο αμερικανικό τοπίο εμπνέουν ένα αργό, μελαγχολικό και υπνωτιστικό χρονικό θηλυκής ενηλικίωσης.