Ο Μάκης Παπαδημητρίου γράφει για το "Monday"

Οι σκέψεις του ηθοποιού για τη δραμεντί του Αργύρη Παπαδημητρόπουλου που διεκδικεί 13 βραβεία Ίρις στην προσεχή απονομή της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.

Πάρτι και έρωτας στο τρέιλερ του «Monday» του Αργύρη Παπαδημητρόπουλου

Ενόψει της απονομής των 13ων βραβείων Ίρις (8/6) από την Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου, το "α" φιλοξενεί μία σειρά κειμένων που αφιερώνονται στα φιλμ που διεκδικούν το βραβείο καλύτερης ταινίας. Δείτε αναλυτικά τις φετινές υποψηφιότητες εδώ.

Ο εξαιρετικά ταλαντούχος ηθοποιός Μάκης Παπαδημητρίου γράφει για την αγγλόφωνη δραμεντί "Monday", η οποία διεκδικεί 13 χρυσά αγαλματίδια. Η ταινία φέρει την υπογραφή του Αργύρη Παπαδημητρόπουλου, με τον οποίο ο ηθοποιός είχε συνεργαστεί στο παρελθόν στην ταινία "Suntan". Το "Monday" αφορά το Μίκι και την Κλόι, δύο Αμερικανούς που γνωρίζονται στην καλοκαιρινή Αθήνα και ζουν μια συναρπαστική ερωτική σχέση. Όταν όμως ο χρόνος παραμονής της Κλόι στην Ελλάδα τελειώνει, πρέπει να πάρουν μια δεσμευτική απόφαση για το μέλλον τους.

Η ταινία κυκλοφόρησε στα ελληνικά σινεμά το καλοκαίρι του 2021, όμως παρουσιάζεται ξανά στη μεγάλη οθόνη του θερινού κινηματογράφου Άνεσις στις 30/5, στο πλαίσιο των προβολών που διοργανώνει η Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου με όλες τις υποψήφιες ταινίες. Δείτε το αναλυτικό πρόγραμμα εδώ.

Ο λόγος στο Μάκη Παπαδημητρίου:

"Όλοι έχουμε μοιραστεί -λίγο εως πολύ-  λεπτομέρειες από κάποια φορά που μας κατέκλυσε το συναίσθημα του έρωτα. Άλλες φορές διηγούμαστε ενθουσιασμένοι, με έντονες χειρονομίες και εφηβική αφέλεια και άλλες με χαμηλωμένο βλέμμα και τρεμάμενη φωνή. Η επιτυχία και η χυλόπιτα. Ως καθαρά προσωπικό θέμα, ο έρωτας, δεν μπαίνει σε καλούπια και σε 'γνώριμες' καταστάσεις. Καμιά περίπτωση δεν είναι η ίδια, δεν μπορεί να είναι η ίδια. Για το λόγο αυτό έχει και κάθε φορά ενδιαφέρον να παρακολουθήσεις μια ερωτική ιστορία δύο ανθρώπων, να ταυτιστείς ή όχι, να γελάσεις, να συγκινηθείς, να ζηλέψεις. Μια ιστορία όπως αυτή που ξεκινά με τον πρώτο τρόπο αφήγησης, αυτή του ενθουσιασμού, του συναισθήματος που νομίζεις ότι μπορείς να κάνεις τα πάντα αρκεί να είναι ο άλλος δίπλα σου, που δεν αντέχεις στιγμή να είσαι μακριά του και κάθε λεπτό απουσίας μοιάζει αιώνας.

Monday

Μιας κινηματογραφικής αφήγησης για τον έρωτα δύο ανθρώπων που αφήνονται να παρασυρθούν απο τον αυθορμητισμό, το ένστικτο και ίσως την ανωριμότητα -που πολύ κατακρίνουμε αλλα τόσο πολύ ζηλέυουμε κατα βάθος. Ενός συναισθήματος που αν παίζαμε πόκερ θα ήταν η αναμονή μετά το all in… ή χάνεις ή κερδίζεις. Με το ένα πόδι έδω και το άλλο στον γκρεμό. Και ξέρεις τι θα γίνει. Αλλα δεν πατάς φρένο. Δεν σκέφτεσαι το μετά. Σε νοιάζει μόνο η στιγμή. Η ανάσα και η αγκαλιά του άλλου. Γυμνοί κουμπωμένοι ο ένας πάνω στον άλλο για ώρες. Και μετά γυμνοί σε ένα σκούτερ, κι αυτοί που κοιτούν να λένε 'ε, όχι' και να ζηλεύουν γιατί η ανωριμότητα είναι γοητευτική. Μιας κινηματογραφικής αφήγησης που δεν μένει εκεί. Αυτό ήταν το ωραίο, ο πρώτος τρόπος. Αλλα υπάρχει το μετά. Ο δεύτερος τρόπος. Το αναπόφευκτο. Το χαμηλωμένο βλέμμα και η τρεμάμενη φωνή. Που γίνεται καυγάς. Που γίνεται έχθρα και μίσος. Που δεν αφήνει περιθώρια. Που σε κατακλύζει η  απελπισία γιατί ήξερες αλλά δεν ήθελες να κάνεις αλλιώς. Και καλά έκανες. Και τώρα ξεκινάει κάτι άλλο. ‘Ώρα για ανασύνταξη, ώρα να μεγαλώσουμε και να κοιτάξουμε νηφάλιοι τι  μέρα ξημερώνει. Fuck, it’s  Monday".

Η απονομή των 13ων βραβείων Ίρις θα γίνει την Τετάρτη 8 Ιουνίου στο Θέατρο Άλσος, σε σκηνοθεσία του Στέργιου Πάσχου ("Άφτερλωβ"), και θα μεταδίδεται ζωντανά μέσω του καναλιού της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση στο YouTube.

Βρείτε τα κείμενα για τις υπόλοιπες ταινίες που διεκδικούν την Ίριδα καλύτερης ταινίας εδώ.

Περισσότερες πληροφορίες

Monday

3
  • Κομεντί
  • 2020
  • Διάρκεια: 116 '
  • Αργύρης Παπαδημητρόπουλος

Ο Μίκι και η Κλόι είναι δύο Αμερικανοί που γνωρίζονται στην καλοκαιρινή Αθήνα και ζουν μια συναρπαστική ερωτική σχέση. Όταν όμως ο χρόνος παραμονής της Κλόι στην Ελλάδα τελειώνει, πρέπει να πάρουν μια δεσμευτική απόφαση για το μέλλον τους.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Γιατί τόσος οσκαρικός χαμός για την Αντρέα Ραϊσμπορόου;

Η εξαιρετική ηθοποιός βρέθηκε να διεκδικεί "από το πουθενά" το Όσκαρ α' γυναικείου ρόλου και παραλίγο να ξεσπάσει ένα -αστείο- σκάνδαλο.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
02/02/2023

Η αφίσα του 25ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης είναι γεμάτη καρδιά

Αποκαλύφθηκε η οπτική ταυτότητα της διοργάνωσης που ξεκινά πολύ σύντομα με πλήθος ταινιών τεκμηρίωσης.

"Off The Rails": Ένα ντοκιμαντέρ για το παρκούρ έρχεται σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Το CineDoc παρουσιάζει την ιστορία δύο εφήβων της αγγλικής εργατικής τάξης οι οποίοι αψηφούν τη βαρύτητα.

"Αστερίξ και Οβελίξ: Στο Δρόμο για την Κίνα": Η επιστροφή ενός μεγάλου ευρωπαϊκού μπλοκμπάστερ

Γκιγιόμ Κανέ, Ζιλ Λελούς, Μαριόν Κοτιγιάρ, Βενσάν Κασέλ, ακόμα και τον ποδοσφαιριστή Ζλάταν Ιμπραΐμοβιτς συναντάμε στη διανομή της νέας γαλλικής περιπέτειας που εμπνέεται από τα αγαπημένα κόμιξ των Αλμπέρ Ουντερζό και Ρενέ Γκοσινί.

Αστερίξ και Οβελίξ: Στο Δρόμο για την Κίνα

Πρωτότυπη ιστορία που μένει πιστή στο πνεύμα των Ουντερζό και Γκοσινί, χωρίς να εκμεταλλεύεται πλήρως τον ανατολίτικο εξωτισμό. Συμπαθής ο καινούριος Οβελίξ Ζιλ Λελούς, απολαυστικός ο Καίσαρας Βενσάν Κασέλ, αναιμικός ο πρωταγωνιστής (και σκηνοθέτης) Γκιγιόμ Κανέ.

Χτύπος στην Καλύβα

Ατμοσφαιρικός και σεναριακά ευρηματικός όπως πάντα, ο δημιουργός της "Έκτης Αίσθησης" εκτροχιάζει το υποβλητικό θρίλερ του σε μια αδέξια, χοντροκομμένη παραβολή πάνω στον εγωισμό, τη θυσία και την κοινωνική "απομόνωση".

Η Αυτοκρατορία του Φωτός

Γλυκόπικρα στρογγυλεμένο δράμα με σινεφίλ ευαισθησίες. Οσκαρικά υποψήφια φωτογραφία, ερμηνευτικό ρεσιτάλ της Ολίβια Κόλμαν, τα απλά και βασικά από τον σεναριογράφο – σκηνοθέτη Σαμ Μέντες ("American Beauty").