Ταξίδι στη Σκύρο για έναν «Ήσυχο Άνθρωπο»

Βρεθήκαμε στην avant premiere της ταινίας του Τάσου Γερακίνη η οποία φιλοξενήθηκε στον τόπο όπου γυρίστηκε.

Ταξίδι στη Σκύρο για έναν «Ήσυχο Άνθρωπο»

Για να φτάσει κανείς στη Σκύρο των Βόρειων Σποράδων χρειάζεται κάτι λιγότερο από δύο ώρες με το πλοίο, αφού πρώτα βρεθεί στην Κύμη Ευβοίας. Ένα ταξίδι που διαρκεί συνολικά περίπου ένα τετράωρο από Αθήνα, το οποίο γίνεται αρκούντως πιο ευχάριστο με τη συνοδεία των συντελεστών μιας ταινίας γυρισμένης με κόπο, αλλά όχι δίχως μπόλικο και αυθεντικό νοιάξιμο.

Αφορμή για τη σύντομη εξόρμηση στη Σκύρο ήταν η avant premiere του μεγάλου μήκους ντεμπούτου του Τάσου Γερακίνη με τίτλο «Ένας Ήσυχος Άνθρωπος», το οποίο γυρίστηκε πριν από δύο χρόνια στο νησί. Κάτι το οποίο εκ πρώτης θέασης μπορεί να μην αναγνωρίσετε, καθώς το φιλμ κάνει εξαιρετική δουλειά στο να ενσωματώσει αφηγηματικά και όχι να διαφημίσει φολκλορικά τον τόπο όπου διαδραματίζεται. Γεγονός αυτονόητο στον κινηματογράφο, όχι πάντα όμως στις ταινίες που γυρίζονται στην Ελλάδα…

Ταξίδι στη Σκύρο για έναν «Ήσυχο Άνθρωπο» - εικόνα 1

Ο «Ήσυχος Άνθρωπος» του τίτλου είναι ο Μάκης, ένας χαμηλών τόνων οινοποιός, ο οποίος βγάζει τα προς το ζην με μια μικρή παραγωγή στην οποία τον βοηθά η κόρη του (Κατερίνα Παπαναστασσάτου). Οι ζωές τους θα ανατραπούν αιφνιδιαστικά και επικίνδυνα, όταν ένας φυγάς (στο ρόλο ο επίσης συν-σεναριογράφος Χρήστος Στρέπκος) πάρει όμηρο το Μάκη μέσα στο σπίτι και χώρο εργασίας του. Καθώς η πίεση αυξάνεται στο μεσήλικα πρωταγωνιστή, το σασπένς δεν αφορά πλέον μόνο το ποια θα είναι η τύχη του, αλλά και το εάν θα βρει επιτέλους τον τρόπο να «επαναστατήσει» απέναντι σε όσα των παγιδεύουν.

Στον κεντρικό ρόλο βρίσκεται ο Τάκης Σακελλαρίου, σε μια από τις πιο συγκροτημένες και υποβλητικές ερμηνείες που είδαμε φέτος σε ελληνική ταινία, ο οποίος ωστόσο μετρά σποραδικές κινηματογραφικές εμφανίσεις. «Τον πόνεσα πολύ αυτόν τον τύπο» μας εκμυστηρεύεται ο ηθοποιός και δεν έχει και άδικο. Ο χαρακτήρας έρχεται σε σύγκρουση με τους πάντες γύρω του, αλλά πρώτα και κύρια με τον εαυτό του, ο οποίος μονίμως στις δύσκολες καταστάσεις εμφανίζεται «λίγος». Ο Σακελλαρίου, πάντως, δίνει βάθος στον ήρωα και εύρος όπως τον ενσαρκώνει έτσι ώστε δε δικαιολογείται στο εξής να μην τον βλέπουμε συχνότερα στον κινηματογράφο.

Ταξίδι στη Σκύρο για έναν «Ήσυχο Άνθρωπο» - εικόνα 2

«Πρωτίστως θέλαμε να γυρίσουμε μια ταινία γύρω από την αξιοπρέπεια», μοιράζεται ο Χρήστος Στρέπκος, ο οποίος στο φιλμ χρησιμοποίησε την υποκριτική πείρα όσο και τις συγγραφικές δυνατότητές του. Μαζί με το Γερακίνη, εξάλλου, πέρασαν χρόνια δουλεύοντας ένα σενάριο το οποίο μοιράζεται ισόποσα στοιχεία θρίλερ και οικογενειακού δράματος. Ισορροπία δύσκολη, η οποία παρά τα αφηγηματικά σκαμπανεβάσματα «δένει» αδιόρατα στη μεγάλη οθόνη. Βέβαια, από τα γυρίσματα της... «σφιχτού» προϋπολογισμού -όπως δυστυχώς είθισται στην Ελλάδα- ταινίας, δεν έλλειπαν και οι ακραίες συνθήκες. «Την ώρα που γυρίζαμε μία από τις πιο κομβικές σκηνές της ταινίας, ξαφνικά εμφανίζονται αποπάνω μας κατάμαυρα σύννεφα και ξεσπά μια καταιγίδα με δυνατό αέρα που έλλειψε να παρασύρει συνεργείο και εξοπλισμό», εξιστορεί ο Γερακίνης στο μεσημεριανό τραπέζι πριν την προβολή.

Ταξίδι στη Σκύρο για έναν «Ήσυχο Άνθρωπο» - εικόνα 3

Πράγματι, η περιγραφή του σκηνοθέτη αφορά μια ουσιώδη σεκάνς που κινδύνευσε να χαθεί εξαιτίας της καταρρακτώδους βροχής. «Ώσπου να επιστρέψουμε στο ξενοδοχείο ήμουν βέβαιος πως η σκηνή είχε χαθεί. Είχα γίνει ράκος, γιατί επιπλέον γνώριζα ότι δεν είχαμε περιθώρια για έξτρα μέρα γυρίσματος». Ευτυχώς, όμως, για εκείνον τα αντανακλαστικά της ομάδας ήταν άμεσα και το υλικό σώθηκε. Οι συγκεκριμένες λήψεις έγιναν σε ένα από τα πιο εντυπωσιακά σημεία της Σκύρου, το οροπέδιο Άρι στο όρος Κόχυλα. Ένα τοπίο που μοιάζει αλπικό, τα δέντρα είναι χαμηλά εξαιτίας του αέρα που τα πλαγιοκοπεί, ενώ ο ίδιος έχει σμιλέψει τις πέτρες με τέτοιο τρόπο που μοιάζουν με σκαλιστά γλυπτά. Αποκορύφωμα, τα άγρια άλογα που αν και λίγα σε αριθμό ακόμα μπορεί κανείς να συναντήσει εκεί.

Ταξίδι στη Σκύρο για έναν «Ήσυχο Άνθρωπο» - εικόνα 4

Κι όμως αυτά και αρκετά ακόμα σημεία του νησιού, όπως η παραλία του Αγίου Φωκά, το λιμάνι στη Λιναριά και τη πλατεία του Μπρουκ, παρότι δελεάζουν τον παρατηρητή με την ομορφιά τους, η ταινία του Γερακίνη έχει την ωριμότητα να τα εκμεταλλευτεί ακριβώς όπως απαιτεί η αφήγηση. Κάτι που φάνηκε να εκτιμούν οι ντόπιοι που παρευρέθηκαν στην Ανεμόεσσα, το πνευματικό κέντρο της Σκύρου, για να παρακολουθήσουν την avant premiere. Ανάμεσά τους και ο Δήμαρχος Νίκος Μαυρίκος, ο οποίος μαζί με πολλούς ακόμα φορείς έδειξαν αμέριστη υποστήριξη στην παραγωγή, ηθική και υλική όπως φρόντιζαν οι συντελεστές να μας υπενθυμίζουν κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.

Εκτός από τη Σκύρο, ο «Ένας Ήσυχος Άνθρωπος» έκανε γυρίσματα και στη Φθιώτιδα για τις σκηνές που απεικονίζουν το οινοποιείο του πρωταγωνιστή. Το ενδιαφέρον εδώ είναι πως αν και το εργαστήριο κατασκευάστηκε για τις ανάγκες της ταινίας, έπειτα ο οινοποιός Θανάσης Τσάμπας πήρε την πρωτοβουλία και αποφάσισε να εμφιαλώνει ο ίδιος το κρασί του, με την επωνυμία Ελαφοστάλι! Η πληροφορία αυτή σας αφορά, διότι εκτός από σπουδαία σύνδεση σινεμά και πραγματικότητας, πρόκειται επίσης για το δώρο που θα λαμβάνετε με την επίδειξη του εισιτηρίου στον κινηματογράφο Άστυ. Η αίθουσα της Κοραή προβάλλει αποκλειστικά την ταινία και μαζί προσφέρεται ένα μπουκάλι του... «σινεφίλ» κρασιού. Στην υγεία, λοιπόν, του σινεμά!

Περισσότερες πληροφορίες

Ένας Ήσυχος Άνθρωπος

2,5
  • Δραματική
  • 2019
  • Διάρκεια: 95 '
  • Τάσος Γερακίνης

O Μάκης, ένας φιλήσυχος οινοποιός, ζει απομονωμένος σ’ ένα ακριτικό νησί μαζί με την κόρη του, όταν πέφτει θύμα ομηρίας από έναν επικίνδυνο δραπέτη. Προσπαθώντας να εμποδίσει τη σχέση της κόρης του με τον κακοποιό, θα ξεπεράσει τα όριά του.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Πανηγυρικό queer φινάλε στο "Σινεμά στο Κέντρο"

Οι προβολές που διοργανώνει η Ένωση Ελλήνων Σκηνοθετών - Παραγωγών Ελλάδος ετοιμάζονται να ρίξουν πανηγυρικά αυλαία.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
24/04/2024

Fundamentals of Cinema: Η "Αποκάλυψη Τώρα Redux" του Φράνσις Φόρντ Κόπολα στον Δαναό

Ο Φράνσις Φορντ Κόπολα μάς μεταφέρει στην καρδιά της κόλασης του Βιετνάμ και του αμερικανικού συλλογικού τραύματος.

Ο μικρομηκάς Νίκος Κολιούκος στο Φεστιβάλ των Καννών

Ο σκηνοθέτης με την ταινία "Το Χάος που Άφησε Πίσω της" συμμετέχει στο τμήμα La Cinef.

Το Ταινιόραμα στο Άστυ επιστρέφει "φορτωμένο" αριστουργήματα

Ο ετήσιος σινεφίλ μαραθώνιος στο υπόγειο της πλατείας Κοραή πλησιάζει.

Μια σπουδαία τιμή στην Αντουανέττα Αγγελίδη από τα Anthology Film Archives

Η κορυφαία δημιουργός τιμάται με ένα από τα σημαντικότερα βραβεία στο χώρο του πειραματικού σινεμά.

Την ίδρυση Κρατικής Σχολής Τεχνικών Κινηματογράφου και Οπτικοακουστικών Μέσων ανακοίνωσε το Υπουργείο Πολιτισμού

Το ΑΠΘ αναλαμβάνει την ανάπτυξη προγραμμάτων σπουδών για το σχεδιασμό του νέου πανεπιστημιακού ιδρύματος.

Οι ανησυχίες της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου για τον ενιαίο φορέα

Βρεθήκαμε στη συνέντευξη τύπου της ΕΑΚ όπου ακούστηκαν οι βάσιμες επιφυλάξεις των μελών για το νομοσχέδια που αλλάζει το εγχώριο κινηματογραφικό τοπίο.