Το «Bella» της Θέλγιας Πετράκη στα βραβεία της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Κινηματογράφου

Η υπέροχη μικρού μήκους βρίσκεται υποψήφια στην κατηγορία καλύτερης ευρωπαϊκής μικρού μήκους ταινίας.

Το «Bella» της Θέλγιας Πετράκη στα βραβεία της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Κινηματογράφου

Η ποιότητα και αξιέπαινη πορεία του «Bella», της πιο πρόσφατης μικρού μήκους με την υπογραφή της Θέλγιας Πετράκη, επισφραγίζεται με τη δίκαιη υποψηφιότητά της στην κατηγορία καλύτερης μικρού μήκους στα βραβεία της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Κινηματογράφου.

Το «Bella» αφού έκανε πρεμιέρα το σημαντικό γαλλικό φεστιβάλ Visions du Reel, διαγωνίστηκε στο 43ο Διεθνές Φεστιβάλ Μικρού Μήκους της Δράμας όπου και απέσπασε το Χρυσό Διόνυσο. Στην ανταπόκριση του «α» από το φεστιβάλ γράφαμε σχετικά για τη μικρού μήκους: «Η ταινία, βασισμένη στη συνεχή ροή της συνείδησης της ηρωίδας και τους φανταστικούς διαλόγους που κάνει με τον άνθρωπό της, κατασκευάζει έναν ενδοσκοπικό ιστό συναισθημάτων ο οποίος κάνει χειροπιαστή τη μελαγχολία της. Ως προς αυτό συνηγορεί η ματιά της Πετράκη, η οποία αναπαριστά με σπάνια αυθεντικότητα και αξιέπαινη αισθητική συνέπεια την εποχή ως αντανάκλαση της ψυχοσύνθεσης της πρωταγωνίστριας, σε μια άριστη ένωση των εικόνων και των ενδόμυχων σκέψεών της. Σκηνοθετικός οίστρος και ερμηνευτική δεινότητα συναντιούνται στην ίσως κορυφαία στιγμή της ταινίας, όταν λίγο πριν τους τίτλους τέλους η Τοπαλίδου εκφέρει την κοφτερή ατάκα που αποδίδει στην εντέλεια το πνεύμα της ιστορίας και γονατίζει καρδιές».

Το «Bella» της Θέλγιας Πετράκη στα βραβεία της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Κινηματογράφου - εικόνα 1

Πάντως, ο ανταγωνισμός για το «Bella» είναι μεγάλος, καθώς στην κατηγορία βρίσκονται εξίσου δυνατά φιλμ που διεκδικούν και αυτά με αξιώσεις το βραβείο. Όπως για παράδειγμα το ανατριχιαστικό «My Uncle Tudor» της Όλγκα Λουκοβνίκοβα, ένα αποστομωτικά προσωπικό ντοκιμαντέρ το οποίο κρύβει μια φοβερή αλήθεια την οποία κανείς δεν είναι έτοιμος να διαχειριστεί, και το οποίο απέσπασε τη Χρυσή Άρκτο στην τελευταία Μπερλινάλε. Ή το αλλόκοτα μελαγχολικό «Easter Eggs» του Βέλγου Νικολά Κεπένς, ένα πρωτότυπο animation που συνδυάζει το weird χιούμορ με μια βαθιά τρυφερή ιστορία. Τα δύο ακόμα υποψήφια φιλμ είναι το «Displaced» (Σαμίρ Καραχόντα) και το «In Flow of Words» (Ελιάν Έστερ Μποτς).

Η απονομή των 34ων βραβείων της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Κινηματογράφου θα γίνει στις 11 Δεκεμβρίου.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
25/04/2024

Μην Ανοίγεις την Πόρτα

Η πρώτη ταινία των Unboxholics είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με υποβλητική ατμόσφαιρα, αλλά ελάχιστο ψαχνό. Δραματικά ισχνό και σκηνοθετημένο μονότονα, κορυφώνεται χωρίς την παραμικρή έκπληξη.

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.

Ο Τελευταίος Ήρωας

Κουστουριτσική, ξέφρενη και βιτριολική σάτιρα, η οποία βγαίνει απ’ τα νερά της όταν προσπαθεί, αδίκως, να σοβαρευτεί και να περάσει "μηνύματα".

Σούπερ Μάγκι

Σίκουελ ενός διεκπεραιωτικά στημένου αυστραλέζικου animation, το οποίο καταγγέλλει απλοϊκά τους κινδύνους της υπνωτιστικά γοητευτικής νέας εικονικής πραγματικότητας.

Ο Μύλος και ο Σταυρός

Με κάδρα που παραπέμπουν σε πίνακες της φλαμανδικής και της ολλανδικής σχολής, ο Μαγιέφσκι στήνει μια οπτικά μεγαλοπρεπή αλληγορία πάνω στην τέχνη, την αληθινή ζωή και την ανθρώπινη μισαλλοδοξία.