Η ποιότητα και αξιέπαινη πορεία του «Bella», της πιο πρόσφατης μικρού μήκους με την υπογραφή της Θέλγιας Πετράκη, επισφραγίζεται με τη δίκαιη υποψηφιότητά της στην κατηγορία καλύτερης μικρού μήκους στα βραβεία της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Κινηματογράφου.
Το «Bella» αφού έκανε πρεμιέρα το σημαντικό γαλλικό φεστιβάλ Visions du Reel, διαγωνίστηκε στο 43ο Διεθνές Φεστιβάλ Μικρού Μήκους της Δράμας όπου και απέσπασε το Χρυσό Διόνυσο. Στην ανταπόκριση του «α» από το φεστιβάλ γράφαμε σχετικά για τη μικρού μήκους: «Η ταινία, βασισμένη στη συνεχή ροή της συνείδησης της ηρωίδας και τους φανταστικούς διαλόγους που κάνει με τον άνθρωπό της, κατασκευάζει έναν ενδοσκοπικό ιστό συναισθημάτων ο οποίος κάνει χειροπιαστή τη μελαγχολία της. Ως προς αυτό συνηγορεί η ματιά της Πετράκη, η οποία αναπαριστά με σπάνια αυθεντικότητα και αξιέπαινη αισθητική συνέπεια την εποχή ως αντανάκλαση της ψυχοσύνθεσης της πρωταγωνίστριας, σε μια άριστη ένωση των εικόνων και των ενδόμυχων σκέψεών της. Σκηνοθετικός οίστρος και ερμηνευτική δεινότητα συναντιούνται στην ίσως κορυφαία στιγμή της ταινίας, όταν λίγο πριν τους τίτλους τέλους η Τοπαλίδου εκφέρει την κοφτερή ατάκα που αποδίδει στην εντέλεια το πνεύμα της ιστορίας και γονατίζει καρδιές».
Πάντως, ο ανταγωνισμός για το «Bella» είναι μεγάλος, καθώς στην κατηγορία βρίσκονται εξίσου δυνατά φιλμ που διεκδικούν και αυτά με αξιώσεις το βραβείο. Όπως για παράδειγμα το ανατριχιαστικό «My Uncle Tudor» της Όλγκα Λουκοβνίκοβα, ένα αποστομωτικά προσωπικό ντοκιμαντέρ το οποίο κρύβει μια φοβερή αλήθεια την οποία κανείς δεν είναι έτοιμος να διαχειριστεί, και το οποίο απέσπασε τη Χρυσή Άρκτο στην τελευταία Μπερλινάλε. Ή το αλλόκοτα μελαγχολικό «Easter Eggs» του Βέλγου Νικολά Κεπένς, ένα πρωτότυπο animation που συνδυάζει το weird χιούμορ με μια βαθιά τρυφερή ιστορία. Τα δύο ακόμα υποψήφια φιλμ είναι το «Displaced» (Σαμίρ Καραχόντα) και το «In Flow of Words» (Ελιάν Έστερ Μποτς).
Η απονομή των 34ων βραβείων της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Κινηματογράφου θα γίνει στις 11 Δεκεμβρίου.