Όταν ο Μπράιαν Ίνο συνάντησε τον Ντέιβιντ Λιντς

Σε πρόσφατη συνέντευξή του στους New York Times ο σπουδαίος μουσικός μίλησε για τη σύντομη συνεργασία του με τον κορυφαίο σκηνοθέτη.

Όταν ο Μπράιαν Ίνο συνάντησε τον Ντέιβιντ Λιντς

Την τριετία 1975-1978 κι ιδιαίτερα το 1977 όταν συνεργάστηκε με τον Ντέιβιντ Μπόουι στην παραγωγή του σπουδαίου δίσκου «Low», ο Μπράιαν Ίνο συνέθεσε μια σειρά ολιγόλεπτων ορχηστρικών κομματιών για ανύπαρκτες ταινίες.

Το αποτέλεσμα μετουσιώθηκε το έβδομο σόλο άλμπουμ του με τίτλο «Music for Film», όπου συγκεντρώθηκαν κάτι λιγότερο από 20 κομμάτια τα οποία διεύρυναν ακόμα περισσότερο το φάσμα του ambient, του είδους που ο ίδιος ο Ίνο είχε δημιουργήσει. Σήμερα, ενόψει της κυκλοφορίας της νέας συλλογής «Brian Eno (Film Music, 1976-2020)» στην οποία συγκεντρώνονται πρωτότυπες συνθέσεις του για ταινίες όπως η «Ένταση» (Μάικλ Μάν, 1995), το «Trainspotting» (Ντάνι Μπόιλ, 1996) και οι «Δεσμοί Αίματος» (Γκρίμουρ Χακόναρσον, 2015), ο δημιουργός μίλησε στη Λίντσεϊ Ζόλαντζ και τους New York Times σε μια συνέντευξη όπου έκανε ξεχωριστή αναφορά σε ένα διάσημο στους σινεφίλ σκηνοθέτη.

Ο λόγος για τον Ντέιβιντ Λιντς ο οποίος μπορεί να έχει αποκηρύξει από τη φιλμογραφία του τη διασκευή του «Dune» (1984), ωστόσο χάρη στην ταινία είχε την ευκαιρία να συνεργαστεί στο soundtrack με τον Ίνο. Ο μουσικός περιέγραψε στη δημοσιογράφο πώς δούλεψαν μαζί οι δυο τους:
«Το μοναδικό κομμάτι που έγραψα ήταν το "Prophecy Theme". Αυτό συνέβη σε μια εποχή που ήταν συνηθισμένο να πετάς οπουδήποτε στον κόσμο για να δουλέψεις σε ένα πρότζεκτ. Είμαι χαρούμενος που αυτές οι μέρες έχουν παρέλθει. Ωστόσο ο Ντέιβιντ με κάλεσε στο Λος Άντζελες να δω το "Dune" το οποίο είχε φτάσει σε στάδιο προβολής, αλλά δεν ήταν ακόμα ολοκληρωμένο. Δεν είμαι σε θέση να γνωρίζω εάν εκείνος σκόπευε ή ήλπιζε να γράψω όλο το soundtrack της ταινίας, όμως έτσι κι αλλιώς δεν ήθελα να το κάνω. Ήταν μια τεράστια παραγωγή κι απλά δεν είχα όρεξη να το αναλάβω. Αυτό που με ενέπνευσε κι εκείνο που τελικά παρέδωσα ήταν αυτό το ένα και μοναδικό κομμάτι».

Και κάπως έτσι εξηγείται εν μέρει πώς ο Λιντς κατέληξε στους Toto για να συνθέσουν τη μουσική του «Dune»... Διαβάστε ολόκληρη τη συνέντευξη του Μπράιαν Ίνο εδώ.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ο Χρήστος Μασσαλάς, η Έλσα Λεκάκου και το θεαματικό "Broadway"

Το "α" συνάντησε το σκηνοθέτη και την πρωταγωνίστρια της εντυπωσιακής ελληνικής ταινίας, στην οποία η συνοχή ανάμεσα στα μέλη μιας ομάδας χορευτών – πορτοφολάδων που έχει ως ορμητήριο ένα εγκαταλελειμμένο αθηναϊκό θέατρο αρχίζει να καταρρέει εξαιτίας της άφιξης ενός νέου προσώπου.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
22/09/2022

Broadway

Αλμοδοβαρικό δράμα με αφηγηματική ευρηματικότητα και φρεσκάδα. Αν και χωρίς ολοκληρωμένες σεναριακές ιδέες, εντυπωσιάζει ως πολλά υποσχόμενο σκηνοθετικό ντεμπούτο.

Φτερά και Πούπουλα

Μεγάλο Βραβείο της "Εβδομάδας Κριτικής" των Καννών για μια αθόρυβη σουρεαλιστική σάτιρα που ανατέμνει βιτριολικά την αιγυπτιακή πραγματικότητα.

Μην Ανησυχείς Αγάπη Μου

Το American dream ως αστικός εφιάλτης και ένα ψυχολογικό θρίλερ που δεν ξέρει να διαχειριστεί, σεναριακά και σκηνοθετικά, τις ιδέες του, οδηγούμενο σε μια αυτοκαταστροφική, παρωδιακή σχεδόν κορύφωση.

Η Συγκάλυψη

Τυπικό - ατμοσφαιρικό και κοινωνικά καταγγελτικό - Nordic noir, βασισμένο στη λογοτεχνική σειρά "Τμήμα Q" του Γιούσι Άντλερ – Όλσεν. Έχουν προηγηθεί τέσσερις δανέζικες ταινίες (2013-18) με διαφορετικούς πρωταγωνιστές.

Ο Ντογκτανιάν και οι Τρεις Σωματοφύλακες

Οι "Τρεις σωματοφύλακες" διασκευάζονται σε μια διασκεδαστικά παιδική, καρτούν εκδοχή, πιστή στο περιπετειώδες πνεύμα του Αλέξανδρου Δουμά.

Αδελαΐδα

Λιγοστοί διάλογοι, ατμοσφαιρικά πλάνα (σε γήινα, σαθρά χρώματα) και μια αίσθηση αδυναμίας φυγής από το – ιστορικό – πεπρωμένο κυριαρχούν στη μελαγχολική ποιητική ελεγεία για έναν αδύνατο έρωτα.