Άλυτη

2,5

Ξεχωριστή μείξη μαγικού ρεαλισμού με το σινεμά του φανταστικού, με συγκροτημένη αισθητική και υποβλητική ατμόσφαιρα, η οποία όμως εγκλωβίζεται στις πολυσήμαντες αναφορές της.

Άλυτη

Τα όρια του πραγματικού και του αλλόκοσμου συγχέονται στο μεγάλου μήκους ντεμπούτο του Μίνου Νικολακάκη, στο οποίο επιχειρείται μια ενδιαφέρουσα μείξη μαγικού ρεαλισμού με το σινεμά του φανταστικού. Όλα ξεκινούν όταν, μετά την απώλεια του πατέρα του, ένας νεαρός γιατρός (Προμηθέας Αλειφερόπουλος) ταξιδεύει σε ένα απομακρυσμένο χωριό για το αγροτικό του. Εκεί, εκτός από τους αφιλόξενους κατοίκους, συναντά και μια γυναίκα (Αναστασία-Ραφαέλα Κονίδη) σημαδεμένη από μια μυστηριώδη δερματική πάθηση. Το πείσμα του να τη βοηθήσει μετατρέπεται σε εμμονή και τον οδηγεί σε μια απροσδόκητη παγίδα.

Χωρίς βιασύνη και με συγκροτημένη αισθητική, ο Νικολακάκης υφαίνει υποβλητικά το σύμπαν στο οποίο καταδύεται ο ήρωάς του. Ένας κόσμος δισυπόστατος, ο οποίος αν και μοιάζει ταυτόχρονα απολύτως ρεαλιστικός «στοιχειώνεται» από μια υπερφυσική έκφανση της πραγματικότητας, όπως ακριβώς συμβαίνει στα παραμύθια. Το σενάριο αντλεί τα μέγιστα από τη φόρμα τους, με τον Νικολακάκη να αφήνει διάσπαρτα στοιχεία-κλειδιά στην αφήγηση, κι έτσι, η ιστορία να επιδέχεται πολλαπλές αναγνώσεις. Λειτουργική ως πορτρέτο ενός αυτοκαταστροφικού έρωτα, σαφής ως ενδοσκοπικό ψυχογράφημα του πένθους, πειστική ακόμα και ως μεταφορά για τον αλκοολισμό ή απλώς μιας σύγκρουσης ορθολογισμού - μεταφυσικής, η ταινία είναι έμπλεη βάσιμων ερμηνειών.

Άλυτη - εικόνα 1

Αρωγός η λιτή σκηνοθετική προσέγγιση, η οποία επιτρέπει την ανάδειξη των διαφορετικών πτυχών της πλοκής, με επιπλέον εργαλείο την επιλογή της απόκρυψης των αληθινών προθέσεων των ηρώων. Οι διάχυτοι υπαινιγμοί ωστόσο δεν εκπληρώνουν πάντα το στόχο της έκπληξης ή ανατροπής στον οποίο προσδοκούν, με αποτέλεσμα να μένει σεναριακά ανεκμετάλλευτη η δυναμική κομβικών γεγονότων της ταινίας. Πρόκειται για εκείνες τις στιγμές που χάνεται η αφηγηματική ευφράδεια ενός φιλμ ξεχωριστού στιλ, μα ημιτελών προθέσεων.

Ελλάδα, Αγγλία. 2019. Διάρκεια: 89΄. Διανομή: NEO FILMS.

Περισσότερες πληροφορίες

Άλυτη

2,5
  • Φαντασίας
  • 2019
  • Διάρκεια: 89 '
  • Μίνως Νικολακάκης

Μετά την απώλεια του πατέρα του, ένας νεαρός γιατρός ταξιδεύει σε ένα απομακρυσμένο χωριό για το αγροτικό του. Εκεί συναντά μια μυστηριώδη γυναίκα, σημαδεμένη από μια παράξενη δερματική πάθηση, την οποία αποφασίζει να βοηθήσει και άθελά του να πέσει σε μια παγίδα.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Τι νέο θα δούμε στους κινηματογράφους από αυτή την Πέμπτη

Ρόουζ Μπερν, Δήμος Αβδελιώδης, Κάρολος Ντίκενς και όλα όσα θα δούμε στους κινηματογράφους αυτή την εβδομάδα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΝΤΥ ΒΛΑΣΣΟΠΟΥΛΟΥ
08/12/2025

Athens Short Film Festival 2025: Τα highlights του φετινού προγράμματος

Οι προγραμματιστές του φεστιβάλ μικρού μήκους μοιράζονται με το "α" τις ταινίες που δεν πρέπει να χάσουμε.

Αυτές είναι οι υποψηφιότητες των 83ων Χρυσών Σφαιρών

Ο Πολ Τόμας Άντερσον κερδίζει τη "Μία Μάχη Μετά την Άλλη", καθώς η ταινία του συγκέντρωσε εννιά συνολικά υποψηφιότητες. Ακολουθούν "Συναισθηματική Αξία" και "Αμαρτωλοί", ενώ τρεις απέσπασε η λανθιμική "Βουγονία".

Οι προβολές του CineFIX επιστρέφουν στο ΕΜΣΤ

Βραβευμένες ταινίες μικρού και μεγάλου μήκους, αλλά και μία βραδιά με βουβό κινηματογράφο θα απολαύσουμε στο Μουσείο.

Ιάκωβε Σκενδερίδη, τι πρέπει να παρακολουθήσουμε στο 14ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου;

Ο Επικεφαλής Συντονισμού Προγράμματος, επιμελητής και προγραμματιστής του φεστιβάλ μας προτείνει τις δράσεις και προβολές που δεν πρέπει να χάσουμε για τις επόμενες πέντε μέρες του ΦΠΚΑ.

Τι σημαίνει για εμάς το μονοπώλιο του Netflix;

Η πρόταση αγοράς της Warner Bros. από τη streaming πλατφόρμα έχει αναστατώσει τον κινηματογραφικό και επιχειρηματικό κόσμο, αλλά, περισσότερο απ' όλους, θα επηρεάσει τους απλούς χρήστες.

Οι ταινίες που έρχονται στις αίθουσες την Πέμπτη 11/12

Αέρας Βερολίνου, ο νέος Όσγκουντ Πέρκινς και χριστουγεννιάτικες ιστορίες και όλα όσα έρχονται προσεχώς στις μαρκίζες.