Ισπανόφωνο φεστιβάλ διαρκείας στο «Πετρούπολις»

Ένα εβδομαδιαίο ραντεβού με το αγαπημένο στη χώρα μας ισπανόφωνο σινεμά ετοιμάζει η κινηματογραφική λέσχη της περιοχής.

Ισπανόφωνο φεστιβάλ διαρκείας στο «Πετρούπολις»

Για να γιορτάσει τα 30 χρόνια από την ίδρυση της, η Κινηματογραφική Λέσχη Πετρούπολης έστησε το 1ο Φεστιβάλ Ισπανόφωνου Κινηματογράφου στην ιστορική γειτονιά, το οποίο ξεκινά στις 20/11 και ολοκληρώνεται στις 22/1.

Πρόκειται για ένα εβδομαδιαίο ραντεβού των σινεφίλ με το αγαπημένο στη χώρα μας ισπανόφωνο σινεμά στο Κινηματοθέατρο «Πετρούπολις» (Μπουμπουλίνας 59 & Αθ. Διάκου), όπου θα παρουσιάζονται με ελεύθερη είσοδο κάθε φορά στις 20.00 βραβευμένες ταινίες από την Ισπανία και τη Λατινική Αμερική.

Δείτε παρακάτω αναλυτικά τις ταινίες του προγράμματος:

Στα Πρόθυρα – 20/11

(Ερμές Παραγουέλο, 2015)

Ο Αντόνιο και η Φελίσα είναι παντρεμένοι 60 χρόνια και ζουν σ’ ένα μικρό χωριό του Τερουέλ. Οι δυνάμεις τους εξασθενούν και η όλο και πιο εύθραυστη υγεία τους τούς εμποδίζει να φροντίζουν ο ένας τον άλλο. Σαν απειλή εμφανίζεται η πιθανότητα να εγκαταλείψουν το σπίτι τους και να πάνε στο γηροκομείο.

Η Κυψέλη – 27/11

(Μάριο Καμί, 1982)

Βασισμένη στο ομώνυμο μυθιστόρημα του νομπελίστα Ισπανού συγγραφέα Καμίλο Χοσέ Θέλα, ο οποίος μάλιστα έχει και έναν μικρό ρόλο στην ταινία. Η δράση εκτυλίσσεται στη μεταπολεμική Μαδρίτη με τους κατοίκους της να είναι θύματα των συνεπειών του ισπανικού εμφυλίου πολέμου. Ανάμεσά τους μια ομάδα φίλων που μιλούν καθημερινά επί παντός επιστητού στο καφέ «Λα Ντελίθια». Η «Κυψέλη» βραβεύτηκε με Χρυσή Άρκτο το 1983.

Η Μαρία (και οι Άλλοι) – 5/12

(Νέλι Ρεγκέρα, 2016)

Από τότε που πέθανε η μάνα της, η Μαρία προσέχει τον πατέρα και τα αδέλφια της. Είναι υπεύθυνη και ελέγχει τα πάντα, υπήρξε πάντα ο πυλώνας της οικογένειας και νοιώθει περήφανη γι’ αυτό. Έτσι, όταν ο πατέρας της ανακοινώνει ότι παντρεύεται την συμπαθή νοσοκόμα του, η Μαρία βλέπει τον κόσμο της να διαλύεται. Είναι η ώρα να τολμήσει να ζήσει τη δική της ζωή.

Δεν Ξέρω Να Λέω Αντίο – 26/12

(Λίνο Εσκαλέρα, 2017)

Η Κάρλα λαμβάνει μια απροσδόκητη κλήση από την αδελφή της Μπλάνκα. Ο πατέρας τους με τον οποίο δεν έχει μιλήσει για μεγάλο χρονικό διάστημα, βρίσκεται στο τελικό στάδιο ανίατης ασθένειας. Την ίδια μέρα, ταξιδεύει στην Αλμερία και στο πατρικό της όπου ζει η Μπλάνκα με την οικογένειά της, για να τον συναντήσεί. Παρόλο που οι γιατροί του δίνουν λίγους μήνες ζωής, η Κάρλα αρνείται να το αποδεχτεί και ενάντια στη γνώμη όλων, αποφασίζει να τον μεταφέρει στη Βαρκελώνη για να τον περιθάλψουν εκεί. Μαζί θα ξεκινήσουν ένα ταξίδι ενάντια στο χρόνο στη διάρκεια του οποίου θα προσπαθήσουν να ξεφύγουν από μια πραγματικότητα που κανείς δεν τολμά να αντιμετωπίσει και να εκμεταλλευτεί για να ανακτήσει όλο τον χαμένο χρόνο. Βραβείο Γκόγια Καλύτερου Α' γυναικείου ρόλου.

Μικρό Χωριό – 8/1

(Φερνάν Ρούντνικ, 2003)

Σε ένα απομακρυσμένο παραθαλάσσιο χωριό, ο δήμαρχος βρίσκεται στην εξουσία επί τρεις δεκαετίες. Η Μαρία, η νεαρή ερωμένη του, δουλεύει στο ταχυδρομείο. Ο Τόνι, ένας ναυτικός, φτάνει στο χωριό με την αποστολή να συντάξει μια αναφορά για την κατάσταση στην περιοχή. Οι τρεις τους συμβιώνουν ήσυχα. Μια μέρα, φτάνουν ξένοι επενδυτές, με σκοπό να φέρουν την πρόοδο, αλλά ο δήμαρχος είναι ανένδοτος. Η πρωτεύουσα κόβει τον ανεφοδιασμό και την ασύρματη επικοινωνία, απομονώνοντας έτσι το χωριό και καταδικάζοντάς στο την πείνα και τη μοναξιά. Αλλά εκείνοι αντιστέκονται.

Ο Σκοτεινός Θάλαμος – 15/1

(Μαρία Βικτόρια Μενίς, 2007)

Σε μια κοινότητα της επαρχίας Έντρε Ρίος, στα τέλη του 19ου αι. γεννιέται ένα κοριτσάκι που κατά τη γνώμη της οικογενείας του είναι άσχημο. Η οικογένεια θεωρεί πως το κορίτσι μεγαλώνει άχαρα και πως εξελίσσεται σε μια ασήμαντη γυναίκα. Παρότι οι άλλοι την αγνοούν, εκείνη δεν παύει να βλέπει τον κόσμο που μας περιβάλλει με μεγάλο ενδιαφέρον. Χρόνια αργότερα, ενώ η γυναίκα είναι πια παντρεμένη με παιδιά, φτάνει στο αγροτόσπιτό τους ένας Γάλλος φωτογράφος, ο μοναδικός άνθρωπος που θ’ ανακαλύψει με άλλη ματιά, την ιδιαίτερη ομορφιά της πρωταγωνίστριας και του έντονου εσωτερικού της κόσμου.

Το Αποχωρητήριο του Πάπα – 22/1

(Ενρίκε Φερνάντες & Σέσαρ Τσαρλόνε, 2007)

Το 1988 ο Πάπας Ιωάννης Παύλος ο Β΄ πρόκειται να επισκεφθεί το Μέλο, μια φτωχή ακριτική κοινότητα της Ουρουγουάης. Ο ποντίφικας θα ξεκινήσει την περιοδεία του στη Λατινική Αμερική από αυτή τη μικρή πόλη, όπου αναμένονται περί τους 50.000 προσκυνητές. Οι πιο ταπεινοί πιστεύουν ότι αυτή η επίσκεψη θα είναι θαυματουργεί για την ψυχή τους και για το πορτοφόλι τους. Πολλοί πιστεύουν ότι πουλώντας τρόφιμα και ποτά στο πλήθος θα πλουτίσουν. Ο Μπέτο όμως έχει μια καλύτερη ιδέα: να φτιάξει μπροστά στο σπίτι του ένα αποχωρητήριο και να το νοικιάζει.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Η "Φόνισσα" υποψήφια για 16 βραβεία Ίρις

Δείτε αναλυτικά της υποψηφιότητες για την επετειακή 15η απονομή της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
25/04/2024

Συνεχίζονται οι προβολές του ντοκιμαντέρ "Χρήστος, το Τελευταίο Παίδι"

Η βραβευμένη ταινία της Τζούλια Αμάτι παίζεται για δεύτερη εβδομάδα στους κινηματογράφους.

Αγγελική Παπούλια πώς βρέθηκες στη Σλοβενία για τον "Τελευταίο Ήρωα";

Η καταξιωμένη Ελληνίδα ηθοποιός μιλά στο "α" για τη συμμετοχή της στη σπιρτόζικη δραμεντί όπου υποδύεται μια εκπρόσωπο πολυεθνικής που αναστατώνει μια μικρή φτωχή κοινωνία.

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.

Μην Ανοίγεις την Πόρτα

Η πρώτη ταινία των Unboxholics είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με υποβλητική ατμόσφαιρα, αλλά ελάχιστο ψαχνό. Δραματικά ισχνό και σκηνοθετημένο μονότονα, κορυφώνεται χωρίς την παραμικρή έκπληξη.

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.