Οδηγός Cinema

Ο Στιβ Κρικρής αυτοσυστήνεται με το γοητευτικό νεονουάρ «The Waiter»

Ο ταλαντούχος πρωτοεμφανιζόμενος σκηνοθέτης μας μιλά για την εμπειρία της δημιουργίας του ντεμπούτου του.

Ο Στιβ Κρικρής αυτοσυστήνεται με το γοητευτικό νεονουάρ «The Waiter»

Μετράς δεκαετίες επαγγελματικής καριέρας στο χώρο της διαφήμισης κυρίως, όμως μόλις τώρα παρουσιάζεις την πρώτη σου ταινία. Πού οφείλεται αυτό και πώς κατόρθωσες να διατηρήσεις τόσο καιρό αναλλοίωτο το όραμά σου για αυτήν;
Πρόκειται για ένα πρότζεκτ που ξεκίνησε εδώ και αρκετό καιρό, απλώς εξελισσόταν με αργούς ρυθμούς λόγω των επαγγελματικών μου υποχρεώσεων. Μόλις όμως λάβαμε τις χρηματοδοτήσεις, από το Κέντρο Κινηματογράφου και την ΕΡΤ, αμέσως εντατικοποιήθηκε η δουλειά. Βέβαια ανάμεσά τους μεσολάβησε ενάμισης χρόνος αναμονής.
Ως προς το κομμάτι της αισθητικής συνοχής της ταινίας, με βοήθησε πάρα πολύ η εμπειρία μου στη διαφήμιση, καθώς απαιτεί εξαιρετική προσήλωση στη λεπτομέρεια και επιμονή για να βγει σωστά το επιθυμητό αποτέλεσμα. Επομένως είχα ήδη προσαρμοστεί πλήρως σε αυτόν τον τρόπο δουλειάς. Παράλληλα είχα φτιάξει ένα εκτενές αρχείο με φωτογραφίες, οι οποίες κατέγραφαν το ύφος και τα συναισθήματα που ήθελα να έχει η ταινία, έτσι μπορούσα ανά πάσα στιγμή να τις συμβουλευτώ και να βρεθώ στο σύμπαν που είχα στο μυαλό μου.

Χάρη στην εμπειρία σου, ίσως, είχες την αυτοπεποίθηση να ακολουθήσεις ένα έντονο στιλιζάρισμα, μόλις στο ντεμπούτο σου;
Το ύφος της ταινίας ομολογώ πως προέκυψε εξαιτίας του κεντρικού χαρακτήρα. Η επόμενη ταινία μου μπορεί να μην έχει καμία σχέση με αυτό. Πάντως μου αρέσει πολύ να δουλεύω πάνω στην υφή της εικόνας και την ατμόσφαιρα των ταινιών μου. Αυτά τα στοιχεία παίζουν καθοριστικό ρόλο στον τρόπο που θα αφηγηθείς μια ιστορία. Είμαι ικανοποιημένος, γιατί η αισθητική που επιλέξαμε εδώ τηρήθηκε κατά γράμμα, και για αυτό οφείλω να ευχαριστήσω τους συνεργάτες μου.

Ο Στιβ Κρικρής αυτοσυστήνεται με το γοητευτικό νεονουάρ «The Waiter» - εικόνα 1

Σε προβλημάτισε το ενδεχόμενο η αισθητική να έπαιρνε τα ηνία της αφήγησης;
Ως ένα βαθμό ναι, γνωρίζοντας όμως ποιος ήθελα να είναι ο στόχος της ιστορίας μου, και φτάνοντας σταδιακά στον πυρήνα των συναισθημάτων των ηρώων, ήξερα πώς θα έγραφα το σενάριο έτσι ώστε να η προσοχή του θεατή να μην παρεκκλίνει από το ουσιώδες. Προσωπικά πιστεύω πως αυτά πρέπει να τα γνωρίζεις από πολύ νωρίς στη διαδικασία δημιουργίας μιας ταινίας.

Η αυστηρή αρχιτεκτονική των κάδρων σου συνεπάγεται με απόλυτο έλεγχο πάνω στο γύρισμα; Υπάρχει χώρος να συμβεί το αναπάντεχο;
Είμαι λίγο εμμονικός με την οργάνωση και την τάξη, όμως υπήρξαν στιγμές στα γυρίσματα που συνέβησαν αναπάντεχα, μαγικά, πράγματα. Όσοι περιορισμοί κι αν υπήρχαν, όπως στα χρονικά περιθώρια μερικών λήψεων, δεν άφησα να μου μειώσουν τη δημιουργικότητα. Εκμεταλλεύτηκα στο έπακρο όσες ευκαιρίες για πειραματισμό μου δόθηκαν.

Ο Στιβ Κρικρής αυτοσυστήνεται με το γοητευτικό νεονουάρ «The Waiter» - εικόνα 2

Με δεδομένα τα νουάρ στοιχεία του «The Waiter», τι είναι εκείνο που σε ελκύει στο συγκεκριμένο είδος;
Με γοητεύει ιδιαίτερα το μυστήριο, το σασπένς και η ιδέα πως υπάρχουν κρυμμένοι κόσμοι πίσω από όσα βλέπουμε. Επίσης στο νουάρ μπορείς να πλάσεις χαρακτήρες μεγαλύτερους από την ίδια τη ζωή, να μπλέξεις την πραγματικότητα με το όνειρο, και έτσι να δημιουργηθεί ένας ξεχωριστός μικρόκοσμος.

Η συνεργασία του με τον Γιώργο Μαυροψαρίδη στο μοντάζ πώς ήταν;
Με βοήθησε πάρα πολύ σε κάθε βήμα της ταινίας. Μάλιστα για μια περίοδο δούλευε το «Waiter» στα διαλείμματα από το μοντάζ της «Ευνοούμενης». Χάρη σε εκείνον μπόρεσα να αντιληφθώ τη χρησιμότητα της λιτότητας και πώς, σε σχέση με την ανάπτυξη του χαρακτήρα του Ρένου (Άρης Σερβετάλης), όσο λιγότερα λέω τόσα περισσότερα καταλαβαίνει για εκείνον ο θεατής.

Περισσότερες πληροφορίες

The Waiter

2,5
  • Δραματική
  • 2018
  • Διάρκεια: 97 '

Ο Ρένος είναι ένας μοναχικός και φιλήσυχος σερβιτόρος, ο οποίος αρχίζει να ανησυχεί για την εξαφάνιση του γείτονά του Μίλαν. Η ξαφνική παρουσία του «Ξανθού» στο διαμέρισμα του τελευταίου θα τον αναστατώσει ακόμα περισσότερο, οδηγώντας τον σε μερικές ανατρεπτικές για τη μέχρι τώρα ζωή του αποφάσεις.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Giuseppe - Pino Saccheri: "Έκανα τη δική μου μαγειρική επανάσταση στην Ελλάδα"

Με σχεδόν τρεις δεκαετίες στην Ελλάδα και κοντέρ που πλέον γράφει αρκετά χιλιόμετρα σε επαγγελματικές κουζίνες, ο Σιτσιλιάνος σεφ μιλά για την ελληνική κουζίνα, τον Έκτορα Μποτρίνι και την αγαπημένη του "Julietta".

Ο Γιάννης Βαγενάς των Naxatras μας δίνει μια ιδέα πως είναι να παίζεις σε μια ανεξάρτητη μπάντα στην Ελλάδα του Covid

Οι Naxatras υποδέχονται το '22 στην πρεμιέρα του νέου κύκλου STAGES A/LIVE του Ιδρύματος Ωνάση και μας προετοιμάζουν για τα μουσικά πλάνα της χρονιάς.

Γιάννης Καρακάσης: O Master of Wine μιλά για τις νέες τάσεις στο κρασί και τις γιορτινές αρμονίες με ασύρτικο

Ο ένας εκ των δύο Ελλήνων Master of Wine, εκθειάζει δικαίως τα κρασιά της Σαντορίνης, συνδυάζει με ασύρτικο όλο το γιορτινό τραπέζι, έχει λανσάρει το επιδραστικό project "50 Great Greek Wines" και υπογραμμίζει τις παγκόσμιες οινικές τάσεις.

Ο Γκιγιέρμο ντελ Τόρο στο νεονουάρ "Μονοπάτι των Χαμένων Ψυχών"

Ένα υποβλητικό βιβλίο του 1946, Μπράντλεϊ Κούπερ, Κέιτ Μπλάνσετ και Ρούνι Μάρα στο καστ και μια υπόθεση που μοιράζει ισόποσα αγωνία, τρόμο και πάθος συνδυάζονται στο νέο φιλμ του οσκαρικού σκηνοθέτη που κάνει πρεμιέρα στις αίθουσες.

Οι ειδικές προβολές της εβδομάδας (20-26/1)

Ανακαλύψτε όλα τα κινηματογραφικά events που μας περιμένουν στις αίθουσες τις επόμενες μέρες.

Οι Νύχτες Πρεμιέρας φέρνουν την "Ανάμνηση" για μια τελευταία φορά στο σινεμά

Η πρωτοβουλία του φεστιβάλ δίνει την ευκαιρία στους σινεφίλ να δουν την ταινία του Απιτσατπόνγκ Βερεσεθάκουλ στο φυσικό χώρο της.