Ο Στιβ Κρικρής αυτοσυστήνεται με το γοητευτικό νεονουάρ «The Waiter»

Ο ταλαντούχος πρωτοεμφανιζόμενος σκηνοθέτης μας μιλά για την εμπειρία της δημιουργίας του ντεμπούτου του.

Ο Στιβ Κρικρής αυτοσυστήνεται με το γοητευτικό νεονουάρ «The Waiter»

Μετράς δεκαετίες επαγγελματικής καριέρας στο χώρο της διαφήμισης κυρίως, όμως μόλις τώρα παρουσιάζεις την πρώτη σου ταινία. Πού οφείλεται αυτό και πώς κατόρθωσες να διατηρήσεις τόσο καιρό αναλλοίωτο το όραμά σου για αυτήν;
Πρόκειται για ένα πρότζεκτ που ξεκίνησε εδώ και αρκετό καιρό, απλώς εξελισσόταν με αργούς ρυθμούς λόγω των επαγγελματικών μου υποχρεώσεων. Μόλις όμως λάβαμε τις χρηματοδοτήσεις, από το Κέντρο Κινηματογράφου και την ΕΡΤ, αμέσως εντατικοποιήθηκε η δουλειά. Βέβαια ανάμεσά τους μεσολάβησε ενάμισης χρόνος αναμονής.
Ως προς το κομμάτι της αισθητικής συνοχής της ταινίας, με βοήθησε πάρα πολύ η εμπειρία μου στη διαφήμιση, καθώς απαιτεί εξαιρετική προσήλωση στη λεπτομέρεια και επιμονή για να βγει σωστά το επιθυμητό αποτέλεσμα. Επομένως είχα ήδη προσαρμοστεί πλήρως σε αυτόν τον τρόπο δουλειάς. Παράλληλα είχα φτιάξει ένα εκτενές αρχείο με φωτογραφίες, οι οποίες κατέγραφαν το ύφος και τα συναισθήματα που ήθελα να έχει η ταινία, έτσι μπορούσα ανά πάσα στιγμή να τις συμβουλευτώ και να βρεθώ στο σύμπαν που είχα στο μυαλό μου.

Χάρη στην εμπειρία σου, ίσως, είχες την αυτοπεποίθηση να ακολουθήσεις ένα έντονο στιλιζάρισμα, μόλις στο ντεμπούτο σου;
Το ύφος της ταινίας ομολογώ πως προέκυψε εξαιτίας του κεντρικού χαρακτήρα. Η επόμενη ταινία μου μπορεί να μην έχει καμία σχέση με αυτό. Πάντως μου αρέσει πολύ να δουλεύω πάνω στην υφή της εικόνας και την ατμόσφαιρα των ταινιών μου. Αυτά τα στοιχεία παίζουν καθοριστικό ρόλο στον τρόπο που θα αφηγηθείς μια ιστορία. Είμαι ικανοποιημένος, γιατί η αισθητική που επιλέξαμε εδώ τηρήθηκε κατά γράμμα, και για αυτό οφείλω να ευχαριστήσω τους συνεργάτες μου.

Ο Στιβ Κρικρής αυτοσυστήνεται με το γοητευτικό νεονουάρ «The Waiter» - εικόνα 1

Σε προβλημάτισε το ενδεχόμενο η αισθητική να έπαιρνε τα ηνία της αφήγησης;
Ως ένα βαθμό ναι, γνωρίζοντας όμως ποιος ήθελα να είναι ο στόχος της ιστορίας μου, και φτάνοντας σταδιακά στον πυρήνα των συναισθημάτων των ηρώων, ήξερα πώς θα έγραφα το σενάριο έτσι ώστε να η προσοχή του θεατή να μην παρεκκλίνει από το ουσιώδες. Προσωπικά πιστεύω πως αυτά πρέπει να τα γνωρίζεις από πολύ νωρίς στη διαδικασία δημιουργίας μιας ταινίας.

Η αυστηρή αρχιτεκτονική των κάδρων σου συνεπάγεται με απόλυτο έλεγχο πάνω στο γύρισμα; Υπάρχει χώρος να συμβεί το αναπάντεχο;
Είμαι λίγο εμμονικός με την οργάνωση και την τάξη, όμως υπήρξαν στιγμές στα γυρίσματα που συνέβησαν αναπάντεχα, μαγικά, πράγματα. Όσοι περιορισμοί κι αν υπήρχαν, όπως στα χρονικά περιθώρια μερικών λήψεων, δεν άφησα να μου μειώσουν τη δημιουργικότητα. Εκμεταλλεύτηκα στο έπακρο όσες ευκαιρίες για πειραματισμό μου δόθηκαν.

Ο Στιβ Κρικρής αυτοσυστήνεται με το γοητευτικό νεονουάρ «The Waiter» - εικόνα 2

Με δεδομένα τα νουάρ στοιχεία του «The Waiter», τι είναι εκείνο που σε ελκύει στο συγκεκριμένο είδος;
Με γοητεύει ιδιαίτερα το μυστήριο, το σασπένς και η ιδέα πως υπάρχουν κρυμμένοι κόσμοι πίσω από όσα βλέπουμε. Επίσης στο νουάρ μπορείς να πλάσεις χαρακτήρες μεγαλύτερους από την ίδια τη ζωή, να μπλέξεις την πραγματικότητα με το όνειρο, και έτσι να δημιουργηθεί ένας ξεχωριστός μικρόκοσμος.

Η συνεργασία του με τον Γιώργο Μαυροψαρίδη στο μοντάζ πώς ήταν;
Με βοήθησε πάρα πολύ σε κάθε βήμα της ταινίας. Μάλιστα για μια περίοδο δούλευε το «Waiter» στα διαλείμματα από το μοντάζ της «Ευνοούμενης». Χάρη σε εκείνον μπόρεσα να αντιληφθώ τη χρησιμότητα της λιτότητας και πώς, σε σχέση με την ανάπτυξη του χαρακτήρα του Ρένου (Άρης Σερβετάλης), όσο λιγότερα λέω τόσα περισσότερα καταλαβαίνει για εκείνον ο θεατής.

Περισσότερες πληροφορίες

Ο σερβιτόρος

The Waiter
2,5
  • Δραματική
  • 2018
  • Διάρκεια: 97 '
  • Στιβ Κρικρής

Ο Ρένος είναι ένας μοναχικός και φιλήσυχος σερβιτόρος, ο οποίος αρχίζει να ανησυχεί για την εξαφάνιση του γείτονά του Μίλαν. Η ξαφνική παρουσία του «Ξανθού» στο διαμέρισμα του τελευταίου θα τον αναστατώσει ακόμα περισσότερο, οδηγώντας τον σε μερικές ανατρεπτικές για τη μέχρι τώρα ζωή του αποφάσεις.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ο "Τιτανικός" κυκλοφορεί ξανά στους κινηματογράφους σε 3D

Με αφορμή την 25η επέτειο από την πρεμιέρα της βραβευμένης με 11 Όσκαρ ταινίας, το θρυλικό φιλμ του Τζέιμς Κάμερον επιστρέφει στις μαρκίζες.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
03/02/2023

Ψυχοθεραπεία, σινεμά και "Μια Επικίνδυνη Μέθοδος"

Η σειρά προβολών "Κινηματογράφος και Ψυχιατρική" συστήνεται από την αρχή ως "Σινεμά Ψ" και σας προσκαλεί στη θέαση της ταινίας του Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ.

Γιατί τόσος οσκαρικός χαμός για την Αντρέα Ραϊσμπορόου;

Η εξαιρετική ηθοποιός βρέθηκε να διεκδικεί "από το πουθενά" το Όσκαρ α' γυναικείου ρόλου και παραλίγο να ξεσπάσει ένα -αστείο- σκάνδαλο.

Η αφίσα του 25ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης είναι γεμάτη καρδιά

Αποκαλύφθηκε η οπτική ταυτότητα της διοργάνωσης που ξεκινά πολύ σύντομα με πλήθος ταινιών τεκμηρίωσης.

"Off The Rails": Ένα ντοκιμαντέρ για το παρκούρ έρχεται σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Το CineDoc παρουσιάζει την ιστορία δύο εφήβων της αγγλικής εργατικής τάξης οι οποίοι αψηφούν τη βαρύτητα.

"Αστερίξ και Οβελίξ: Στο Δρόμο για την Κίνα": Η επιστροφή ενός μεγάλου ευρωπαϊκού μπλοκμπάστερ

Γκιγιόμ Κανέ, Ζιλ Λελούς, Μαριόν Κοτιγιάρ, Βενσάν Κασέλ, ακόμα και τον ποδοσφαιριστή Ζλάταν Ιμπραΐμοβιτς συναντάμε στη διανομή της νέας γαλλικής περιπέτειας που εμπνέεται από τα αγαπημένα κόμιξ των Αλμπέρ Ουντερζό και Ρενέ Γκοσινί.

Αστερίξ και Οβελίξ: Στο Δρόμο για την Κίνα

Πρωτότυπη ιστορία που μένει πιστή στο πνεύμα των Ουντερζό και Γκοσινί, χωρίς να εκμεταλλεύεται πλήρως τον ανατολίτικο εξωτισμό. Συμπαθής ο καινούριος Οβελίξ Ζιλ Λελούς, απολαυστικός ο Καίσαρας Βενσάν Κασέλ, αναιμικός ο πρωταγωνιστής (και σκηνοθέτης) Γκιγιόμ Κανέ.