Η Δουλειά της

2,5

Η βραβευμένη στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης ερμηνεία της Μαρίσσας Τριανταφυλλίδου δίνει υπόσταση σε μια κοινωνικά ευαίσθητη, κινηματογραφικά λιτή, αν και σεναριακά μονοδιάστατη ιστορία γυναικείας χειραφέτησης.

Η Δουλειά της

Η Ελλάδα της κρίσης, διαρκώς και λιγάκι υπερβολικά παρούσα σε τηλεόραση και ραδιόφωνο, κάνει πρωταγωνιστικό ακομπανιαμέντο στη Μαρίσσα Τριανταφυλλίδου («Bank Bang», «Xenia», «Στο Σπίτι»), ηρωίδα του σκηνοθετικού ντεμπούτου του Νίκου Λαμπό. Η τελευταία είναι η Παναγιώτα, μια 38άρα σχεδόν αγράμματη νοικοκυρά και μητέρα δύο παιδιών. Όταν ο άντρας της μείνει άνεργος, και παρά τις αρχικές αντιρρήσεις του, εκείνη θα αναζητήσει δουλειά και θα προσληφθεί ως καθαρίστρια σε ένα μεγάλο εμπορικό κέντρο. Οι εργασιακές συνθήκες τις οποίες θα αντιμετωπίσει εκεί θα είναι απαιτητικές, αλλά, νιώθοντας για πρώτη φορά οικονομικά και συναισθηματικά αυτάρκης, θα κάνει τα πάντα για να σταθεί στα πόδια της.

Η περιπέτεια της Παναγιώτας και της Ελλάδας συμπορεύονται σε μια αλληγορική ιστορία χειραφέτησης, η οποία περιγράφει, χωρίς διδακτισμούς, το τίμημα μιας καθυστερημένης «ενηλικίωσης». Ο Λαμπό είναι προσεκτικός, αφηγηματικά ακριβής και κοινωνικά ευαίσθητος, αποτυπώνοντας επιτυχημένα και με κινηματογραφικούς όρους έναν ενδιαφέροντα χαρακτήρα. Δεν δείχνει την ανάλογη προσοχή και σε όσους τον περιβάλλουν (ο ρόλος του συζύγου είναι μάλλον μονοδιάστατος και της κόρης δεν αναπτύσσεται, παρά τις αρχικές υποσχέσεις), αλλά επιμένει να αγκαλιάζει την Παναγιώτα με μια συγκινητική τρυφερότητα και να την κρατάει σταθερά στο κέντρο του κάδρου.

Η Δουλειά της - εικόνα 1

Η σεναριακή ανάπτυξη είναι ακλόνητα επικεντρωμένη σε αυτήν και την πολιτικοκοινωνική πραγματικότητα γύρω της (οι καθαρίστριες απολύονται σωρηδόν), το κατόρθωμα αυτού του λιτού κοινωνικού δράματος όμως είναι ότι η πορεία της ηρωίδας προς την ανεξαρτησία δεν είναι καθόλου… ηρωική, συχνά μάλιστα είναι ταπεινωτική και ηθικά συζητήσιμη. Η ερμηνεία της Μαρίσσας Τριανταφυλλίδου, η οποία παίζει με τις σιωπές, τα βλέμματα και τη στάση του σώματος, της προσθέτει αλήθεια και ακόμη μεγαλύτερη δραματικότητα, δικαίως βραβευμένη στο Διεθνές Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης.

Ελλάδα, Γαλλία. 2018. Διάρκεια: 89΄. Διανομή: WEIRD WAVE.

Περισσότερες πληροφορίες

Η Δουλειά της

2,5
  • Κοινωνική
  • 2018
  • Διάρκεια: 89 '
  • Νίκος Λαμπό

Λίγο πριν από τα 40 της, η Παναγιώτα είναι μια σχεδόν αγράμματη νοικοκυρά, μητέρα δύο παιδιών, η οποία θα αναζητήσει δουλειά όταν ο άντρας της χάσει τη δική του. Θα προσληφθεί ως καθαρίστρια και, ενάντια σε κάθε εμπόδιο, θα σταθεί για πρώτη φορά στα πόδια της.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Το Περασμένο Καλοκαίρι

Αρκετά πιστό ριμέικ της δανέζικης "Βασίλισσας της Καρδιάς". Ενός τολμηρότερου ερωτικού δράματος, το οποίο διέθετε ένα διαφορετικό, αιχμηρό φινάλε.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
18/04/2024

Αμπιγκέιλ

Το μυστήριο συναντά το horror και το απενοχοποιημένο φαν, σε ένα διασκεδαστικό μιξ αναφορών και χαβαλέ, μέχρις ότου χαθεί ο έλεγχος και κυριαρχήσει η σαχλαμάρα.

Σπίθα στη Θάλασσα

Συγκινητικό δράμα επώδυνης ενηλικίωσης, το οποίο δεν ανοίγεται στα βαθιά σεναριακά, αντλώντας συναισθηματική δύναμη από τους τρισδιάστατους χαρακτήρες του.

Μη μου Λες Ψέματα

Συναισθηματική, στέρεα, όσο και εύπεπτη δραμεντί πάνω στα αληθινά ψέματα, τα οποία ξεκινούν από τη ζωή και γίνονται συναρπαστικές λογοτεχνικές και κινηματογραφικές ιστορίες.

Ένα Φλιτζάνι Καφέ και Καινούργια Παπούτσια

Υπαρξιακά αδιέξοδα πασχίζουν να αναδειχθούν μέσα από μια μελοδραματική συνθήκη, ο μινιμαλιστικός χειρισμός της οποίας καταντά φτωχός και μονοδιάστατος.

Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba - To the Training Hashira

Όπως στο περσινό "The Swordsmith Village", έχουμε και εδώ τη συρραφή τριών τηλεοπτικών επεισοδίων, απευθυνόμενη αποκλειστικά στους λάτρεις της πετυχημένης τηλεοπτικής σειράς "Demon Slayer".

Η Μία και Εγώ: Η Ταινία

Πρώτη κινηματογραφική εκδοχή των ναΐφ περιπετειών της ηρωίδας μιας γερμανικής τηλεοπτικής σειράς, η οποία συνδυάζει live action και animation.