Το Κορίτσι στον Ιστό της Αράχνης

2

Χολιγουντιανά ευπρεπισμένο σίκουελ της λογοτεχνικής τριλογίας του «Millennium», το οποίο, παρά τις προσπάθειες των Κλερ Φόι και Φέντε Άλβαρεζ, δεν μπορεί να συναγωνιστεί τη σκοτεινή ένταση των πρωτότυπων ταινιών.

Το Κορίτσι στον Ιστό της Αράχνης

Η Λίσμπετ Σαλάντερ είναι από τις εμβληματικές κινηματογραφικές ηρωίδες του 21ου αιώνα. Αντισυμβατική σε κάθε επίπεδο, από την εμφάνιση μέχρι την κοινωνική συμπεριφορά και τη σεξουαλική της ελευθεριότητα, δυναμική, ανεξάρτητη και αυτόκλητη υπερασπίστρια του (θηλυκού και αντικαπιταλιστικού) δικαίου, ενσαρκώνει τη ρομαντικά περιπετειώδη εκδοχή του #MeToo μιάμιση δεκαετία προτού αυτό γεννηθεί στην άλλη άκρη του Ατλαντικού.

Βγαλμένη από τις σελίδες της τριλογίας του «Millennium» του Στιγκ Λάρσον, η οποία στην ουσία γέννησε το Nordic noir, ευτύχησε διπλά στην κινηματογραφική της εκδοχή: πρώτα υιοθετώντας το πρόσωπο της Νούμι Ραπάσε (στην πλήρη σκανδιναβική σινε-εκδοχή των Νιλς Άρντεν Όπλεβ και Ντάνιελ Άλφρεντσον) και κατόπιν εκείνο της υποψήφιας για Όσκαρ Ρούνι Μάρα (στο αμερικανικό ριμέικ του «Κοριτσιού με το Τατουάζ» του Ντέιβιντ Φίντσερ). Η τρίτη της βερσιόν όμως μένει παγιδευμένη στον ιστό της χολιγουντιανής αράχνης.

Το Κορίτσι στον Ιστό της Αράχνης - εικόνα 1

Η μέτρια εμπορική επίδοση (232 εκατ. δολάρια παγκοσμίως) του πανάκριβου θρίλερ του Φίντσερ εμπόδισε τους παραγωγούς να ολοκληρώσουν την αγγλόφωνη τριλογία με τους ίδιους, απαιτητικούς συντελεστές. Τα δύο σίκουελ επανασχεδιάστηκαν επανειλημμένα, ώσπου η λύση ήρθε και πάλι από τις προθήκες (και τα ταμεία) των βιβλιοπωλείων.

Το «Κορίτσι στον Ιστό της Αράχνης», η επίσημη συνέχεια των περιπετειών της Λίσμπετ Σαλάντερ, διά χειρός Ντέιβιντ Λάγκερκραντζ, δέχτηκε τις σεναριακές περιποιήσεις των Τζέι Μπάζου, Στίβεν Νάιτ («Picky Blinders») και του σκηνοθέτη Φέντε Άλβαρεζ («Το Πρόσωπο του Κακού», «Μην Ανασαίνεις»), βρήκε την ηρωίδα του στο πρόσωπο της hot Κλερ Φόι (από το τηλεοπτικό «The crown») και ξεκίνησε για νέα, συναρπαστικά σινε-­χακαρίσματα.

Το Κορίτσι στον Ιστό της Αράχνης - εικόνα 2

Το πρώτο έχει να κάνει με τους λογαριασμούς ενός αλαζόνα πλουσίου που κακοποιεί τη γυναίκα του, εισαγωγή που μας συνδέει με το παράνομο μα πάντα στην πλευρά του δικαίου παρόν της μοναχικής Λίσμπετ. Ακολουθεί ένα πολύ πιο παράτολμο σχέδιο, το οποίο την κάνει κάτοχο ενός καλά προστατευμένου λογισμικού για τον έλεγχο των αμερικανικών πυρηνικών όπλων. Αλλά, προτού παραδοθεί και πάλι στον φιλειρηνικό κατασκευαστή του, κάποιος το κλέβει, επιχειρώντας να κλείσει το στόμα της Σαλάντερ. Εκείνη όμως θα διασωθεί την τελευταία στιγμή, θα θυμηθεί τον δημοσιογράφο Μίκαελ Μπλούμ­κβιστ και θα προσπαθήσει να αποκαλύψει την επικίνδυνη συνωμοσία, άμεσα συνδεδεμένη με το δικό της τραυματικό παρελθόν.

Μια επανάληψη δηλαδή των μοτίβων που συναντάμε στο δεύτερο και το τρίτο βιβλίο του Λάρσον, εδώ με επιπλέον μία νότα προσωπικού ενδιαφέροντος. Εκβιαστική και παντελώς αναληθοφανής, η τελευταία βραχυκυκλώνει ακόμη περισσότερο μια κοινότοπη πλοκή με ουκ ολίγες σεναριακές ευκολίες, τις οποίες προσπαθεί να μπαλώσει η αφηγηματική επιδεξιότητα του Άλβαρεζ. Έτσι τα πλέον απλά θριλερικά προσχήματα διασώζονται τελικά, χάρη και στη στιβαρή παρουσία της Φόι, σαφώς της πιο «γυαλισμένης» και πολιτικά ορθής κινηματογραφικής εικόνας της ατίθασης χάκερ.

Μ. Βρετανία, Γερμανία, ΗΠΑ. 2018. Διάρκεια: 117΄. Διανομή: FEELGOOD ENT.

Περισσότερες πληροφορίες

Το Κορίτσι στον Ιστό της Αράχνης

The Girl in the Spider's Web
2
  • Θρίλερ
  • 2018
  • Διάρκεια: 117 '
  • Φέντε Άλβαρεζ

Η καταζητούμενη χάκερ Λίσμπετ Σαλάντερ αναλαμβάνει να υποκλέψει ένα άκρως προστατευμένο λογισμικό των αμερικανικών μυστικών υπηρεσιών. Προτού όμως το παραδώσει και πάλι στον κατασκευαστή του, πέφτει θύμα φονικής επίθεσης και ληστείας, οι οποίες την εμπλέκουν σε μια επικίνδυνη συνωμοσία βγαλμένη από το προσωπικό της παρελθόν.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ο "Κασκαντέρ" και ο ακαταμάχητα κωμικός Ράιαν Γκόσλινγκ

Μετά την τρομερή επιτυχία της "Barbie", ο χολιγουντιανός σταρ επιστρέφει σε ένα ρόλο που μας θυμίζει τη μοναδική ικανότητά του να παραδίδει κωμικές ερμηνείες που συνδυάζουν τις κοφτερές ατάκες, τον αυτοσαρκασμό και την κανονικοποίηση της εύθραυστης αρρενωπότητας.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
02/05/2024

Ο Κασκαντέρ

Χιούμορ και δράση συνδυάζονται σε ένα κωμικό νεονουάρ με ξέφρενη παρωδιακή διάθεση. Άκρως κινηματογραφόφιλο και μεταμοντέρνα ευρηματικό, όσο και χαοτικά ανοικονόμητο.

Στον Ιστό του Τρόμου

Καλοκουρδισμένο, κλειστοφοβικό θρίλερ γεμάτο σασπένς, ένταση και ανατριχίλες, στο οποίο υπάρχει χώρος και μια ευθεία κοινωνικοπολιτική αλληγορία.

Γκάρφιλντ: Γάτος με Πέταλα

Το reboot των αστείων κατορθωμάτων του πιο cool σινε-γάτου ξεκινάει σαν ατακαριστή, μπριόζα κωμωδία καταστάσεων, για να εξελιχθεί σε μια ευρηματικότατη, αγωνιώδη και ξεκαρδιστική "Επικίνδυνη Αποστολή".

Το Χρώμα του Ροδιού

Ένα από τα διαχρονικά αριστουργήματα του ποιητικού σινεμά, το οποίο δημιουργεί ένα μεθυστικών αισθήσεων και συναρπαστικών συναισθημάτων κόσμο (ο αρμένικος πολιτισμός) χάρη στη δύναμη της καθαρής εικόνας.

Επιτέλους όλοι πια μιλάνε για τον Νίκο Παπατάκη

Το Cinobo παρουσιάζει τη φιλμογραφία του ασύγκριτου σκηνοθέτη στην πλατφόρμα του δίνοντας πρόσβαση σε ένα πολύτιμο και εν πολλοίς υποτιμημένο έργο.

Οι 16 Ίριδες που διεκδικεί η "Φόνισσα" ήρθαν νομοτελειακά

Στις υποψηφιότητες της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου αποτυπώνεται η επιτυχία της ποιοτικής διασκευής της Εύας Νάθενα.