Μαρία Μαγδαληνή

Αναθεωρητική και άκρως φεμινιστική εκδοχή της ιστορίας μιας «παρεξηγημένης» βιβλικής φιγούρας. Φέρνει στο νου τον «Τελευταίο Πειρασμό», αλλά δεν διαθέτει ίχνος από την κινηματογραφική δύναμη, το πάθος και την πολυδιάστατη προσέγγιση του σκορσεζικού δράματος.

Μαρία Μαγδαληνή

Αναθεωρητική και άκρως φεμινιστική εκδοχή της ιστορίας μιας «παρεξηγημένης» βιβλικής φιγούρας. Φέρνει στο νου τον «Τελευταίο Πειρασμό», αλλά δεν διαθέτει ίχνος από την κινηματογραφική δύναμη, το πάθος και την πολυδιάστατη προσέγγιση του σκορσεζικού δράματος.

Αν και πολλοί έμαθαν λεπτομέρειες για την –αγία και για τους καθολικούς πλέον– Μαρία Μαγδαληνή από τον «Κώδικα Da Vinci», η ζωή μιας εκ των τριών μυροφόρων της Βίβλου υπήρξε ανέκαθεν πεδίο διαφορετικών ερμηνειών και αντιπαραθέσεων. Θεωρούμενη για αιώνες πόρνη, κυρίως από τη δυτική εκκλησία, έγινε σύμβολο τόσο της αληθινά μετανοημένης αμαρτωλής όσο και της δυναμικής γυναίκας, που είναι μπροστά από την εποχή της, εικόνες της τις οποίες υιοθέτησε και η κινηματογραφική οθόνη (από τη Μελίνα Μερκούρη μέχρι τη Μόνικα Μπελούτσι).

Η Βρετανίδα θεατρική συγγραφέας Έλεν Έντμουντσον έγραψε, με τη βοήθεια της Φιλίπα­ Γκόσλετ, μια αναθεωρητική προσέγγιση της ιστορίας της Μαρίας από τα Μάγδαλα, παρουσιάζοντάς την ως την πιστότερη αλλά και σοφότερη ακόλουθο του Ιησού. Η συγκεκριμένη φεμινιστική εκδοχή θέλει τη νεαρή Εβραία να επαναστατεί ενάντια στην οικογένειά της, η οποία κανονίζει να την παντρέψει με έναν μεγαλύτερό της χήρο, και να την εγκαταλείπει για να ακολουθήσει τον μυστηριώδη και γοητευτικό άντρα που διατείνεται πως είναι ο υιός του θεού.

Μοναδική γυναίκα ανάμεσα σε 12 πιστούς του άντρες, η Μαρία κερδίζει την εύνοια του Ναζωραίου όχι μόνο με την καθαρότητα της καρδιάς της αλλά και με τη βαθιά πίστη της, η οποία τη βοηθάει να κατανοήσει πως ο θεάνθρωπος δεν μιλάει για βίαιη επανάσταση ενάντια στη ρωμαϊκή εξουσία, όπως φαντάζονταν οι απόστολοι, αλλά για το (νέο) βασίλειο των ουρανών μέσα μας. Όλα αυτά με μια αναπαράσταση των παθών η οποία θυμίζει έντονα το γήινο ρεαλισμό του σκορσεζικού «Τελευταίου Πειρασμού», που αφηγείται όμως ο Αυστραλός Γκαρθ Ντέιβις του άκρως υπερτιμημένου «Lion» με τον πιο άνευρο και μονότονο τρόπο. Πλήρης απουσία και της παραμικρής έντασης, αλλοπρόσαλλη επιλογή των βιβλικών επεισοδίων και απόσταση από κάθε «αιρετικό» ή σκοτεινό υπονοούμενο ενάντια στην αγιότητα του πρωταγωνιστικού διδύμου, ενός περισσότερο ψυχολογικά ασταθούς (μήπως άστοχα μυστικιστικού;) παρά ανθρώπινου Ιησού και μιας Μαγδαληνής που κοιτάζει διαρκώς την κάμερα με ορθάνοιχτα από το δέος μάτια.

Μ. Βρετανία, Αυστραλία. 2018. Διάρκεια: 120΄. Διανομή: UIP.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Τα "Μαγνητικά Πεδία" είναι η επίσημη πρόταση της Ελλάδας για τα 95α Όσκαρ

Το ρομαντικό road movie του Γιώργου Γούση επιλέχθηκε να εκπροσωπήσει τη χώρα μας στα βραβεία της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
27/09/2022

To 5o Balkan Can Kino Συμπόσιο Κινηματογράφου επιστρέφει στην Αθήνα

Προβολες ταινιών, μικρού και μεγάλου μήκους, καλλιτεχνικών εγκαταστάσεων, συζητήσεων και εργαστηρίων, σε παρουσιάσεις νέων καινοτόμων οπτικοακουστικών έργων που εγείρουν ερωτήματα σχετικά με τη δική μας ταυτότητα, θέση και σχέση με την αποαποικιοποίηση.

Τα "Minions" προσπαθούν να διασκεδάσουν τη φθινοπωρινή μελαγχολία των κινηματογραφικών αιθουσών

Στην έκτη εβδομάδα του, το σίκουελ του πασίγνωστου animation επανήλθε στην κορυφή του ελληνικού box office, μπροστά από το άνοιγμα του θρίλερ "Μην Ανησυχείς Αγάπη μου".

Τα καλύτερα έρχονται για το Animasyros

Παρακολουθήσαμε το διεθνές φεστιβάλ animation με έδρα την Ερμούπολη αφήνοντάς μας υποσχέσεις για το μέλλον.

"Αnimation Storytelling Workshop" ή αλλιώς, τα πάντα για να φτιάξεις το τέλειο animation

Ένα εντατικό εκπαιδευτικό σεμινάριο που προσφέρει όλα τα απαιτούμενα εργαλεία για την εξέλιξη των επαγγελματιών του animation.

Τα βραβεία του 15ου Animasyros 2022

Δείτε όλους τους νικητές του διεθνούς φεστιβάλ animation της Σύρου.

Οι ταινίες που έρχονται στις αίθουσες την Πέμπτη 29/9

Μια επική περιπέτεια και τέσσερις ακόμα τίτλοι προσεχώς στις μαρκίζες των κινηματογράφων.