Τα φαβορί των Όσκαρ: α' και β' γυναικείος ρόλος

Καθώς η στιγμή της μεγάλης απονομής πλησιάζει προβλέπουμε τους νικητές των βασικών κατηγοριών και τα αουτσάιντερ που έχουν πιθανότητες να κάνουν την έκπληξη.

Τα φαβορί των Όσκαρ: α' και β' γυναικείος ρόλος

Καθώς η στιγμή της μεγάλης απονομής πλησιάζει προβλέπουμε τους νικητές των βασικών κατηγοριών και τα αουτσάιντερ που έχουν πιθανότητες να κάνουν την έκπληξη. Ο λόγος λοιπόν στις κυρίες και συγκεκριμένα στις πρωταγωνίστριες που έδωσαν ερμηνείες με μοναδική ένταση, αλλά και στις ηθοποιούς που ξεχώρισαν στους υποστηρικτούς μα δυναμικούς ρόλους τους.

Τα φαβορί των Όσκαρ: α' και β' γυναικείος ρόλος - εικόνα 1
Η Φράνσις ΜακΝτόρμαντ στο «Τρεις Πινακίδες έξω από το Έμπινγκ, στο Μιζούρι»

Α' Γυναικείος Ρόλος

Φράνσις ΜακΝτόρμαντ, «Τρεις Πινακίδες έξω από το Έμπινγκ, στο Μιζούρι»



Η 61χρονη Αμερικανίδα κλείδωσε φέτος την πέμπτη υποψηφιότητά της για Όσκαρ με τις «Τρεις Πινακίδες έξω από το Έμπινγκ, στο Μιζούρι» του Μάρτιν ΜακΝτόνα, και όπως όλα δείχνουν θα αποσπάσει άλλο ένα χρυσό αγαλματίδιο 21 χρόνια μετά τη νίκη της για το «Fargo» των αδελφών Κοέν. Η ΜακΝτόρμαντ αναδεικνύεται κυρίαρχη στην κατηγορία της έχοντας ήδη κερδίσει φέτος Χρυσή Σφαίρα και το βραβείο του Σωματείου των Ηθοποιών, για το ρόλο της ως μία μητέρα που ζητά εκδίκηση με δραστικό και ηχηρό τρόπο από την τοπική αστυνομία η οποία δε βρήκε τον ένοχο του βιασμού και της δολοφονίας της κόρης της.

Σάλι Χόκινς, «Η Μορφή του Νερού»



Η μοναδική που μπορεί να κάνει την έκπληξη και να «χτυπήσει» τη ΜακΝτόρμαντ είναι η ηθοποιός που λατρέψαμε στο γλυκόπικρο «Τυχερή και Ευτυχισμένη» του Μάικ Λι. Είναι η δεύτερη φορά που θα βρεθεί στα Όσκαρ, καθώς είχε προταθεί για τη συμμετοχή της στη «Θλιμμένη Τζάσμιν» του Γούντι Άλεν. Η Χόκινς στη «Η Μορφή του Νερού» του δεξιοτέχνη Γκιγιέρμο ντελ Τόρο, ερμηνεύει μία αξιαγάπητη μοναχική καθαρίστρια που έχει χάσει την ομιλία της και εργάζεται σε ένα μυστικό κυβερνητικό εργαστήριο. Εκεί αποκτά μία ιδιαίτερα έντονη συναισθηματικά σχέση με ένα ανθρωπόμορφο αμφίβιο πλάσματα που πρόκειται να χρησιμοποιηθεί για πειράματα. Η ηθοποιός χρησιμοποιεί αποκλειστικά τη νοηματική γλώσσα και την εκφραστικότητα του προσώπου της για να ερμηνεύσει το ρόλο, και ακόμα κι αν φύγει με άδεια χέρια από την απονομή έχει σίγουρα κερδίσει την καρδιά μας.

Μάργκo Ρόμπι, «Εγώ, η Τόνια»



Η σέξι Χάρλεϊ Κουιν της «Ομάδας Αυτοκτονίας» μεταμορφώνεται στην αθλήτρια καλλιτεχνικού πατινάζ Τόνια Χάρντινγκ και κερδίζει την πρώτη της υποψηφιότητα για Όσκαρ για το «Εγώ, η Τόνια». Η Χάρντινγκ αφήσε ανεξίτηλο στίγμα στην ιστορία των αμερικάνικων '90s όχι για τις επιδόσεις της στον πάγο, αλλά για την εμπλοκή της στο βίαιο τραυματισμό μιας συναθλήτριάς της. Παρά την πολύμηνη προετοιμασία της Ρόμπι για την ταινία και τα εντατικά μαθήματα πατινάζ, η Μάργκο Ρόμπι είναι απίθανο να γνωριστεί φέτος με τον θείο Όσκαρ.

Σέρσια Ρόναν, «Lady Bird»



Η νεαρή Ιρλανδέζα μπορεί να υπερηφανεύεται πως πρωταγωνιστεί σε ένα ακόμα σουξέ του box office μετά το προ τριετίας ρομαντικό «Brooklyn». Στην ταινία ενηλικίωσης «Lady Bird» της αγαπημένης του indie κοινού Γκρέτα Γκέργουιγκ που πραγματοποιεί το σκηνοθετικό της ντεμπούτο, η Ρόναν κλέβει την παράσταση ως μία καλλιτεχνικά ανήσυχη έφηβη που πασχίζει να βρει την ταυτότητά της. Το «Lady Bird» διεκδικεί βραβεία σε 5 συνολικά κατηγορίες, ενώ είναι η τρίτη φορά που η Ρόναν βρίσκεται υποψήφια («Brooklyn», «Εξιλέωση»).

Μέριλ Στριπ, «The Post: Απαγορευμένα Μυστικά»



Πολυνίκης των βραβείων της Ακαδημίας με 3 αγαλματίδια και κάτοχος αριθμού - ρεκόρ 21 συνολικά υποψηφιοτήτων, η Μέριλ Στριπ είναι πάντα ένα δυνατό χαρτί στα Όσκαρ. Φέτος πρωταγωνιστεί στο «The Post: Απαγορευμένα Μυστικά» του Στίβεν Σπίλμπεργκ ως η δυναμική ιδιοκτήτρια της ιστορικής εφημερίδας Washington Post η οποία καλείται να πάρει την κρισιμότερη απόφαση στη ζωή του έντυπου όταν ξεσπά το σκάνδαλο των Pentagon Papers.

Β' Γυναικείος Ρόλος

Άλισον Τζάνεϊ, «Εγώ, η Τόνια»

Τα φαβορί των Όσκαρ: α' και β' γυναικείος ρόλος - εικόνα 2

Χρειάστηκαν πάνω από 100 συμμετοχές σε ταινίες για την 59χρονη ηθοποιό προτού προταθεί για πρώτη φορά στην καριέρα της για Όσκαρ. Στο «Εγώ, η Τόνια» υποδύεται τη σκληροτράχηλη μητέρα της Τόνια Χάρντινγκ (Μάργκο Ρόμπι) η οποία αρέσκεται στο να καταρρακώνει το ηθικό της κόρης της ώστε η τελευταία να προπονείται σκληρότερα. Η Τζάνεϊ έχει ήδη κερδίσει Χρυσή Σφαίρα για αυτόν το ρόλο και βαίνει πρόσω ολοταχώς για το πρώτο της Όσκαρ.

Λόρι Μέτκαλφ, «Lady Bird»

Τα φαβορί των Όσκαρ: α' και β' γυναικείος ρόλος - εικόνα 3

Η Λόρι Μέτκαλφ μοιράζεται μία σειρά κοινών χαρακτηριστικών με τη συναδέλφισσά της Άλισον Τζάνεϊ: ανήκουν στην ίδια γενιά ηθοποιών, προτείνονται πρώτη φορά για Όσκαρ, και ενσαρκώνουν δύο μητέρες με εντελώς διαφορετικές βέβαια μεθόδους ανατροφής των παιδιών τους. Η βασική τους διαφορά εντοπίζεται στο ότι η Μέτκαλφ θα παραμείνει (εκτός συγκλονιστικού απροόπτου) χωρίς χρυσό αγαλματάκι στο ράφι των βραβείων της σε αντίθεση με τη Τζάνεϊ.

Λέσλι Μάνβιλ, «Αόρατη Κλωστή»



Ακόμα μία «πρωτάρισσα» των Όσκαρ είναι η Βρετανίδα ηθοποιός με την πολυετή πείρα στην κινηματογραφική παραγωγή της χώρας της. Στην «Αόρατη Κλωστή» παραδίδει μία ερμηνεία ψιλοβελονιά ως η αυστηρή αδερφή του Ντάνιελ Ντέι Λιούις αναδεικνύοντας με στόμφο το σχεδόν μητρικό ρόλο που έχει στη ζωή του χαρακτήρα του Λιούις.

Οκτάβια Σπένσερ, «Η Μορφή του Νερού»

Τα φαβορί των Όσκαρ: α' και β' γυναικείος ρόλος - εικόνα 4

Το 2012 όταν κέρδισε το πρώτο της και μοναδικό ως τώρα Όσκαρ για το β' ρόλο της στις «Υπηρέτριες», η Οκτάβια Σπένσερ δυσκολευόταν να μιλήσει από τη συγκίνηση στον ευχαριστήριο λόγο της. Ακολούθησε μία ακόμα υποψηφιότητα για τις «Αφανείς Ηρωίδες» και τώρα «Η Μορφή του Νερού» τριπλασιάζει τις οσκαρικές της παρουσίες. Στην ταινία υποδύεται μία χαριτωμένα πολυλογού καθαρίστρια, κολλητή του χαρακτήρα της Σάλι Χόκινς, η οποία αναβλύζει από θετική ενέργεια και τρομερό θάρρος στην πιο κρίσιμη στιγμή της ταινίας. Αγαπάμε Οκτάβια Σπένσερ, όμως εδώ ομολογουμένως δε βγαίνει έξω από τα νερά της και δίνει μία ασφαλή ερμηνεία...

Μέρι Τζ. Μπλάιτζ, «Mudbound»



Το παραγωγής Netflix δράμα εποχής, που αναμένεται να κυκλοφορήσει στις ελληνικές αίθουσες, έχει λάβει θετικά σχόλια στο εξωτερικό ειδικά για την ερμηνεία της Μέρι Τζ. Μπλάιτζ, η οποία στα φετινά Όσκαρ βρίσκεται υποψήφια και με τις δύο ιδιότητές της καθώς διεκδικεί και το βραβείο καλύτερου τραγουδιού. Στο «Mudbound» υποδύεται τη γυναίκα ενός αγρότη, σε μια συναισθηματικά φορτισμένη για εκείνη ερμηνεία καθώς την περιόδο των γυρισμάτων έπαιρνε διαζύγιο.

Η μαγεία των OSCAR αποκλειστικά στην COSMOTE TV! Ζήσε τη λαμπερή 90η τελετή απονομής των βραβείων OSCAR και όλες τις μεγάλες στιγμές τους, σε απευθείας μετάδοση την Κυριακή 4 Μαρτίου στα κανάλια COSMOTE CINEMA. Η μετάδοση θα ξεκινήσει με τις αφίξεις στο κόκκινο χαλί, τις αποκλειστικές δηλώσεις και τις εμφανίσεις των σταρ (στις 23.30).

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι ταινίες που ανυπομονούμε να δούμε στις αίθουσες τον Μάιο

Ο καινούριος Λάνθιμος, η "Furiosa" Άνια Τέιλορ-Τζόι και η κινηματογραφική εμφάνιση - έκπληξη της Βίκυς Καγιά προσεχώς στις μαρκίζες των κινηματογράφων.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
04/05/2024

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (1/5-8/5)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Έρχεται το 8ο Φεστιβάλ Ισπανόφωνου Κινηματογράφου

Ανακαλύψτε τις πρώτες ταινίες που ανακοίνωσε η πληθωρική διοργάνωση.

Ο "Κασκαντέρ" και ο ακαταμάχητα κωμικός Ράιαν Γκόσλινγκ

Μετά την τρομερή επιτυχία της "Barbie", ο χολιγουντιανός σταρ επιστρέφει σε ένα ρόλο που μας θυμίζει τη μοναδική ικανότητά του να παραδίδει κωμικές ερμηνείες που συνδυάζουν τις κοφτερές ατάκες, τον αυτοσαρκασμό και την κανονικοποίηση της εύθραυστης αρρενωπότητας.

Ο Κασκαντέρ

Χιούμορ και δράση συνδυάζονται σε ένα κωμικό νεονουάρ με ξέφρενη παρωδιακή διάθεση. Άκρως κινηματογραφόφιλο και μεταμοντέρνα ευρηματικό, όσο και χαοτικά ανοικονόμητο.

Στον Ιστό του Τρόμου

Καλοκουρδισμένο, κλειστοφοβικό θρίλερ γεμάτο σασπένς, ένταση και ανατριχίλες, στο οποίο υπάρχει χώρος και μια ευθεία κοινωνικοπολιτική αλληγορία.

Γκάρφιλντ: Γάτος με Πέταλα

Το reboot των αστείων κατορθωμάτων του πιο cool σινε-γάτου ξεκινάει σαν ατακαριστή, μπριόζα κωμωδία καταστάσεων, για να εξελιχθεί σε μια ευρηματικότατη, αγωνιώδη και ξεκαρδιστική "Επικίνδυνη Αποστολή".