«Μέρες Οργής» στη Χαμένη Λεωφόρο του Ελληνικού Σινεμά

Η αφιερωμένη στον ελληνικό κινηματογράφο σειρά προβολών επιστρέφει στο Άστορ για πρώτη φορά το 2018.

«Μέρες Οργής» στη Χαμένη Λεωφόρο του Ελληνικού Σινεμά

Οι πρώτες προβολές για το 2018 της «Χαμένης Λεωφόρου του Ελληνικού Σινεμά» (15 & 19/1) στο Άστορ αφιερώνονται στις «Μέρες Οργές» που έγιναν ταινίες.

«Μέρες Οργής» στη Χαμένη Λεωφόρο του Ελληνικού Σινεμά - εικόνα 1
«Με τη Λάμψη στα Μάτια»

Τη Δευτέρα 15/1 σηκώνει την αυλαία η ταινία «Με τη Λάμψη στα Μάτια» (1966) του Πάνου Γλυκοφρύδη. Οι νικήτρια τεσσέρων βραβείων στο φεστιβάλ Θεσσαλονίκης ταινία, τοποθετείται την περίοδο της Κατοχής με πρωταγωνιστές τρία αδέρφια που πρόκειται να εκτελεστούν μαζί με ακόμα 27 άντρες ως αντίποινα για το φόνο ενός στρατιώτη από αντάρτες. Οι χωριανοί ζητούν από το Γερμανό αξιωματικό να χαρίσει τη ζωή σε έναν έστω από αυτούς και εκείνος δέχεται με προϋπόθεση ο πατέρας να επιλέξει εκείνον που θα σωθεί.

«Μέρες Οργής» στη Χαμένη Λεωφόρο του Ελληνικού Σινεμά - εικόνα 2
«Καραβάν Σαράι»

Ακολουθεί το «Καραβάν Σαράι» (1986) του Τάσου Ψαρρά που βασίζεται στο ομότιτλο μυθιστόρημα του Λάζαρου Παυλίδη. Με φόντο την τελευταία πράξη του Εμφυλίου, ο μεσήλικας κεντρικός ήρωας Μαργαρίτης αναγκάζεται μαζί με πολλούς άλλους να εγκαταλείψει το χωριό του ώστε να διευκολυνθεί η διεύλεση του Εθνικού Στρατού και των ανταρτών. Μαζί με τα δύο του παιδιά θα βρεθεί στη Θεσσαλονίκη όπου στο επιταγμένο κτήριο Καραβάν Σαράι θα ζήσει υπό εξαιρετικά άθλιες συνθήκες και θα προσπαθήσει να μείνει αμέτοχος στις πάσης φύσεως ατιμίες που γίνεται μάρτυρας.

«Μέρες Οργής» στη Χαμένη Λεωφόρο του Ελληνικού Σινεμά - εικόνα 3
«Χάππυ Νταίη»

Μία από τις ταινίες που στιγμάτισαν τη φιλμογραφία του Παντελή Βούλγαρη κλείνει την τριάδα των προβολών. Το «Χάππυ Νταίη» αναπαριστά κινηματογραφικά τη ζωή στα ξερονήσια της εξορίας όπου οι κρατούμενοι υπόκεινται καθημερινά σε αναίτια ψυχολογική και σωματική βία. Στη διεύθυνση φωτογραφίας βρίσκεται ο Γιώργος Πανουσόπουλος, τη μουσική υπογράφει ο Διονύσης Σαββόπουλος ενώ μεταξύ των πρωταγωνιστών βρίσκουμε τους Ζωρζ Σαρρή, Κωνσταντίνο Τζούμα και Δημήτρη Πουλικάκο.

Τις ταινίες θα προλογίσουν οι σκηνοθέτιδες Σόνια-Λίζα Κέντερμαν και Ασημίνα Προέδρου.

«Μέρες Οργής» στη Χαμένη Λεωφόρο του Ελληνικού Σινεμά - εικόνα 4
«Μέρες του '36»

Σε μία σπάνια μεταμεσονύκτια προβολή, την Παρασκευή 19/1 στις 00.30, οι «Μέρες του '36» του Θόδωρου Αγγέλοπουλου θα φωτίσουν την οθόνη του Άστορ. Στις παραμονές των εκλογών του 1936, που έμελλε να παίξουν δραματικό ρόλο για το ξέσπασμα της δικτατορίας του Μεταξά την 4η Αυγούστου της ίδιας χρονιάς, ένας πρώην συνεργάτης της αστυνομίας κατηγορείται για τη δολοφονία ενός συνδικαλιστή. Ο πανικός του τον οδηγεί να κρατήσει όμηρο στο κελί του ένα βουλευτεί που τον επισκέπτεται και απειλεί πως θα σκοτώσει εάν δεν απελευθερωθεί.

Την ταινία προλογίζει ο σκηνοθέτης Ευθύμης Kosemund Σανίδης.

Πληροφορίες:
Η Χαμένη Λεωφόρος του Ελληνικού Σινεμά: Μέρες Οργής
Κινηματογράφος Άστορ, Σταδίου 28
Τιμές εισιτηρίων: €5 ανά προβολή | €8 ημερήσιο εισιτήριο
Δευτέρα 15/1 - Αλλαγή ημερομηνίας: 22/1
18.00 Με τη Λάμψη στα Μάτια (Πάνος Γλυκοφρύδης, 1966)
20.00 Καραβάν Σαράι (Τάσος Ψαρράς, 1986)
22.15 Χάππυ Νταίη (Παντελής Βούλγαρης, 1976)
Παρασκευή 19/1
00.30 Μέρες του '36 (Θόδωρος Αγγελόπουλος, 1972)

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Όλες οι κριτικές των νέων ταινιών της εβδομάδας

Η άποψη του "α" για τις πρεμιέρες που παίζονται στους κινηματογράφους από τις 25 Δεκεμβρίου.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΝΤΥ ΒΛΑΣΣΟΠΟΥΛΟΥ
25/12/2025

Είναι το 'Πολύ Σκληρός για να Πεθάνει' η κορυφαία χριστουγεννιάτικη ταινία;

Όλα όσα κάνουν το "Πολύ Σκληρός για να Πεθάνει" το πιο απολαυστικό φιλμ των ημερών.

Father Mother Sister Brother

Χρυσό Λιοντάρι στο Φεστιβάλ Βενετίας για ένα μινιμαλιστικό σινε-κομψοτέχνημα και μια ειρωνική, γλυκόπικρη ματιά στα μυστικά και ψέματα που συντηρούν το εύθραυστο σύγχρονο οικογενειακό οικοδόμημα. | Powered by Uber.

Καποδίστριας

Ο Σμαραγδής, η Wikipedia και ακόμα ένα αγιογραφικό πορτρέτο μιας επιφανούς προσωπικότητας της ελληνικής ιστορίας, χρωματισμένο με έντονη θρησκευτικότητα, ξέχειλο πατριωτισμό και μελοδραματικό μανιχαϊσμό. | Powered by Uber.

Ο Έρωτας Γράφεται...

Συνταγογραφημένη ρομαντική κωμωδία με σκόρπιες καλές ιδέες κι ένα ταιριαστό πρωταγωνιστικό δίδυμο. Σκηνοθετημένη όμως διεκπεραιωτικά, σαν διπλό τηλεοπτικό επεισόδιο. | Powered by Uber.

Μπομπ Σφουγγαράκης: Η Αναζήτηση του Τετραγωνοπαντελονή

Σπιρτόζικο χιούμορ, έξυπνες ατάκες και σινεφίλ αναφορές, σε μια θεαματική ανήλικη περιπέτεια κινηματογραφικών προδιαγραφών, πιστή στο πνεύμα της τηλεοπτικής σειράς. | Powered by Uber.

Γαλάζιο Μονοπάτι

Αργυρή Άρκτος στο Βερολίνο για ένα διαφορετικό… river movie αυτογνωσίας, το οποίο μεταχειρίζεται τα κλισέ του μαγικού ρεαλισμού με τρυφερότητα και ευαισθησία. | Powered by Uber.