Το Φεστιβάλ της Δράμας «σαρανταρίζει» με συμμετοχές ρεκόρ

Η «πρωτεύουσα» της μικρού μήκους ταινίας φορά τα γιορτινά της ενόψει της τεσσαρακοστής διοργάνωσής της.

Το Φεστιβάλ της Δράμας «σαρανταρίζει» με συμμετοχές ρεκόρ

Το φεστιβάλ ελληνικών ταινιών μικρού μήκους της Δράμας (18-23/9) γιορτάζει τα 40 χρόνια διοργανώσεων με ρεκόρ αιτήσεων και συμμετοχών σε όλα τα τμήματά του.

Οι συνολικές αιτήσεις φέτος ξεπέρασαν τις 200, ενώ ο τελικός αριθμός των ταινιών που συμμετέχουν φτάνει τις 161 με καταγωγή από 54 χώρες. Στο τμήμα του ελληνικού διαγωνιστικού θα προβληθούν πάνω από 60 ταινίες, μεταξύ των οποίων 4 ντοκιμαντέρ και 2 animation. Την κριτική επιτροπή του τμήματος απαρτίζουν οι Κατερίνα Μαραγκουδάκη (πρόεδρος, διευθύντρια φωτογραφίας), Ιφιγένεια Κοτσώνη (σκηνοθέτις, σεναριογράφος), Θέλγια Πετράκη (σκηνοθέτις), Γιάννης Σακαρίδης (σκηνοθέτης), Σπύρος Ταραβήρας (σκηνοθέτης, παραγωγός, σεναριογράφος).

Το Φεστιβάλ της Δράμας «σαρανταρίζει» με συμμετοχές ρεκόρ - εικόνα 1
«Maneki Neko»

Δείτε εδώ αναλυτικά τις ταινίες του διαγωνιστικού.

Το παράλληλο πρόγραμμα του διεθνούς φεστιβάλ που φέτος συμπληρώνει 23 χρόνια ύπαρξης, προβάλλει πάνω από 50 ταινίες από όλο τον κόσμο – μέχρι και το Περού. Στο διαγωνιστικό τμήμα του επιλέχθηκαν και οι ελληνικές ταινίες «Play» του Βαγγέλη Λυμπερόπουλου, «Φράγμα» του Γιώργου Τελτζίδη, «Ράγες» της Ελίνας Φέσσα και «Η Ασήμαντη Ζωή της Έλλης Παυλή» του Μιχάλη Χαπέσιη από την Κύπρο.

Το Φεστιβάλ της Δράμας «σαρανταρίζει» με συμμετοχές ρεκόρ - εικόνα 2
«Φράγμα»

Στα highlights του τμήματος συγκαταλέγονται το βραβευμένο στις Κάνες «The Guilt, Probably», το αντιναζιστικό τσέχικο animation «Shadow Over Prague» που βασίζεται σε αληθινή ιστορία του Β’ Παγκόσμιου Πολέμου, το ισπανικό «Miss Wamba» με πρωταγωνίστρια τη Ρουθ Ντίαζ («Η Οργή ενός Υπομονετικού Ανθρώπου») και το «Papillon» του οπερατέρ Στέφανο Παραντίζο με θητεία σε ταινίες όπως «Ο Αμερικάνος» με τον Τζορτζ Κλούνεϊ.

Το Φεστιβάλ της Δράμας «σαρανταρίζει» με συμμετοχές ρεκόρ - εικόνα 3
«Shadow over Prague»

Την κριτική επιτροπή του διεθνούς φεστιβάλ συνθέτουν οι Νίνος Φένεκ Μικελίδης (πρόεδρος, κριτικός και ιστορικός κινηματογράφου), Κάτια Σκάρτον Κιμ (σκηνοθέτις, ηθοποιός), Κρίστι Χούισμανς (συγγραφέας, κριτικός κινηματογράφου), Γκόραν Ραντοβάνοβιτς (σκηνοθέτης, παραγωγός) και Φιλίπε Περέιρα (διευθυντής φεστιβάλ, επιμελητής προγράμματος).

Αφού ολοκληρωθούν οι διεργασίες του φεστιβάλ, οι βραβευμένες ταινίες του θα ταξιδέψουν μέχρι την Αθήνα τον Οκτώβριο (5-11/10) για να προβληθούν στον κινηματογράφο Τριανόν, με ακόμα περισσότερες πόλεις να ακολουθούν.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ο Χρήστος Μασσαλάς, η Έλσα Λεκάκου και το θεαματικό "Broadway"

Το "α" συνάντησε το σκηνοθέτη και την πρωταγωνίστρια της εντυπωσιακής ελληνικής ταινίας, στην οποία η συνοχή ανάμεσα στα μέλη μιας ομάδας χορευτών – πορτοφολάδων που έχει ως ορμητήριο ένα εγκαταλελειμμένο αθηναϊκό θέατρο αρχίζει να καταρρέει εξαιτίας της άφιξης ενός νέου προσώπου.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
22/09/2022

Broadway

Αλμοδοβαρικό δράμα με αφηγηματική ευρηματικότητα και φρεσκάδα. Αν και χωρίς ολοκληρωμένες σεναριακές ιδέες, εντυπωσιάζει ως πολλά υποσχόμενο σκηνοθετικό ντεμπούτο.

Φτερά και Πούπουλα

Μεγάλο Βραβείο της "Εβδομάδας Κριτικής" των Καννών για μια αθόρυβη σουρεαλιστική σάτιρα που ανατέμνει βιτριολικά την αιγυπτιακή πραγματικότητα.

Μην Ανησυχείς Αγάπη Μου

Το American dream ως αστικός εφιάλτης και ένα ψυχολογικό θρίλερ που δεν ξέρει να διαχειριστεί, σεναριακά και σκηνοθετικά, τις ιδέες του, οδηγούμενο σε μια αυτοκαταστροφική, παρωδιακή σχεδόν κορύφωση.

Η Συγκάλυψη

Τυπικό - ατμοσφαιρικό και κοινωνικά καταγγελτικό - Nordic noir, βασισμένο στη λογοτεχνική σειρά "Τμήμα Q" του Γιούσι Άντλερ – Όλσεν. Έχουν προηγηθεί τέσσερις δανέζικες ταινίες (2013-18) με διαφορετικούς πρωταγωνιστές.

Ο Ντογκτανιάν και οι Τρεις Σωματοφύλακες

Οι "Τρεις σωματοφύλακες" διασκευάζονται σε μια διασκεδαστικά παιδική, καρτούν εκδοχή, πιστή στο περιπετειώδες πνεύμα του Αλέξανδρου Δουμά.

Αδελαΐδα

Λιγοστοί διάλογοι, ατμοσφαιρικά πλάνα (σε γήινα, σαθρά χρώματα) και μια αίσθηση αδυναμίας φυγής από το – ιστορικό – πεπρωμένο κυριαρχούν στη μελαγχολική ποιητική ελεγεία για έναν αδύνατο έρωτα.