
Ο ισπανόφωνος κινηματογράφος χαρακτηρίζεται από μια ξεχωριστή ποιοτική σταθερότητα που «αγκαλιάζει» ταυτόχρονα τους σινεφίλ και το ευρύ κοινό, με ταινίες που κόβουν αξιοζήλευτο αριθμό εισιτηρίων στις ισπανικές και νοτιοαμερικανικές αίθουσες, ενώ ταυτόχρονα αγαπιούνται από το ελληνικό κοινό. Χαρακτηριστικά είναι τα παραδείγματα του αστυνομικού θρίλερ «Το Μικρό Νησί» του Αλμπέρτο Ροντρίγκεζ και του πολιτικού δράματος «Η Ελιά» της Ισιάρ Μπογαΐν. Δεν είναι διόλου τυχαία, λοιπόν, η επιτυχία του περσινού, πρώτου Φεστιβάλ Ισπανόφωνου Κινηματογράφου, το οποίο επιστρέφει φέτος δριμύτερο (8-15/6) για να παρουσιάσει 15 από τις καλύτερες ταινίες της σεζόν. Ας δούμε τι δεν πρέπει να χάσουμε…
Η αγωνία στα ύψη

Ένα από τα χαρακτηριστικά του ισπανόφωνου σινεμά είναι η ασίγαστη παραγωγή συναρπαστικών ταινιών είδους, με θρίλερ, ταινίες μυστηρίου και περιπέτειες που διαθέτουν εξαιρετική ποιότητα παραγωγής, δυνατές ανατροπές, αλλά και χιτσκοκικές αναφορές. Άρα, δικαιολογημένα απολαμβάνουν τη μερίδα του λέοντος στο φετινό πρόγραμμα του φεστιβάλ, το οποίο κάνει πρεμιέρα με τον «Αόρατο Επισκέπτη» του Οριόλ Πάουλο, δημιουργού του ατμοσφαιρικού «Σώματος» που είδαμε και στη χώρα μας. Στο νέο του φιλμ, ένας επιχειρηματίας προσπαθεί να πείσει για την αθωότητά του όταν ξυπνά κλειδωμένος σε ένα ξενοδοχείο χωρίς να θυμάται απολύτως τίποτα, δίπλα στο άψυχο σώμα της ερωμένης του. «Οι Άνεμοι της Αβάνας» πνέουν στην ταινία του Φέλιξ Βισκαρέτ με πρωταγωνιστή έναν εκκεντρικό ντετέκτιβ, ο οποίος αναλαμβάνει την εξιχνίαση της δολοφονίας ενός καθηγητή, υπόθεση που αποκαλύπτει αναπάντεχες συνδέσεις με τον ίδιο. Η δίψα για εξιλέωση ωθεί τον «Οδηγό» Χάρβεϊ, πρώην στρατιωτικό και νυν ταξιτζή, να παρασυρθεί σε μια περίπλοκη υπόθεση εκβιασμού και καταδιώξεων, όταν αναγνωρίζει μια κοπέλα από το ένοχο παρελθόν του κι αποφασίζει να τη βοηθήσει. Η σινεφιλική «Γη και Σκιά», που βραβεύτηκε στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, αποτελεί ένα από τα must του προγράμματος, καθώς απεικονίζει το σπαρακτικό πορτραίτο ενός ηλικιωμένου ο οποίος προσπαθεί να επανενωθεί με τη διαλυμένη του οικογένεια. Σε παρόμοιο ύφος, «Ο Βοσκός» του Χονάταν Μπούρλεϊ δίνει μια μάχη μέχρι τέλους με τα οικονομικά συμφέροντα που τον πιέζουν να πουλήσει τα εδάφη όπου βγάζει τα προς το ζην του.
Ανάλαφρες χιουμοριστικές αποδράσεις

Στον αντίποδα των αγωνιωδών εικόνων, οι φαν των συναισθηματικών περιπετειών μπορούν να απολαύσουν τον Γκαέλ Γκαρσία Μπερνάλ στη ρομαντική κομεντί «Σουζάνα, με Σκοτώνεις», όπου η κοπέλα του τον παρατάει... στα κρύα του λουτρού, κι εκείνος απεγνωσμένος φτάνει μέχρι τις ΗΠΑ να τη βρει. Την ίδια ώρα, ένα παντρεμένο ζευγάρι ζει «Μια Νύχτα Αγάπης» (μεγάλο εμπορικό χιτ στην Αργεντινή), στην προσπάθειά του να αναζωπυρώσει το χαμένο πάθος στη σχέση του. Τέλος, η απροσδόκητα συγκινητική και feelgood «Ανοιχτή Πόρτα» βρίσκει μια απογοητευμένη με την ηδονιστική ζωή της κοπέλα να πρέπει να φροντίσει ένα μικρό κοριτσάκι, δημιουργώντας μαζί του μια ξεχωριστή σχέση.
Δείτε παρακάτω το τρέιλερ του φεστιβάλ:
Δείτε το αναλυτικό πρόγραμμα προβολών:
Θερινός κινηματογράφος Λαΐς - Ταινιοθήκη της Ελλάδος
Ιερά Οδός 48 & Μεγ. Αλεξάνδρου, Κεραμεικός, 2103609695.
Είσ.: € 7, 5 (μειωμ.), 40 (κάρτα διαρκείας)
Πέμπτη 8
21.30 Ο Αόρατος Επισκέπτης (Οριόλ Πάουλο, 2016)
Παρασκευή 9
21.00 Η Ανοιχτή Πόρτα (Μαρίνα Σερεσέκι, 2016)
22.50 Η Σφαγή του Ελ Αμπάρο (Ρομπέρ Καλσαδίγια, 2016)
Σάββατο 10
19.15 Καφέ (Ατουέι Βιβέρος Λαβιέγε, 2014). Η προβολή θα γίνει με ελεύθερη είσοδο στην αίθουσα 1 της Ταινιοθήκης της Ελλάδος.
21.00 Ο Οδηγός (Σαλβαδόρ ντελ Σολάρ, 2015)
23.00 Σουζάνα, με Σκοτώνεις (Ρομπέρτο Σνάιντερ, 2016)
Κυριακή 11
21.00 Οι Άνεμοι της Αβάνας (Φέλιξ Βισκαρέτ, 2016)
23.00 Μία Νύχτα Αγάπης (Ερνάν Γκερστούνι, 2016)
Δευτέρα 12
21.00 Ο Βοσκός (Χονάταν Θενθουάλ Μπούρλεϊ, 2016)
23.00 Χεσούς (Φερνάντο Γκουτσόνι, 2016)
Τρίτη 13
21.30 Το Λαγούμι (Κούρο Γκονζάλεζ, 2016). Η προβολή θα γίνει με ελεύθερη είσοδο στην αίθουσα 1 της Ταινιοθήκης της Ελλάδος.
Τετάρτη 14
21.00 Άλμπα (Άννα Κριστίνα Μπαραγκάν, 2016)
22.50 Η Μεγάλη μου Νύχτα (Άλεξ ντε λα Ιγκλέσια, 2015)
Πέμπτη 15/6
21.00 Η Γη και η Σκιά (Σέσαρ Ασεβέδο, 2015 ) / 23.00 Ο Πιλότος (Σεμπαστιάν Μπορενστέιν, 2016 )