Η Ζουλιά Ντικουρνό μιλά περί τρόμου, χιούμορ και Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ με αφορμή το «Raw»

Εντυπωσιακά όμορφη κι εξίσου ταλαντούχα, η 34χρονη Γαλλίδα σκηνοθέτις μιλάει για το «Raw», ένα εναλλακτικό θρίλερ που σοκάρισε το κοινό του Φεστιβάλ Τορόντο και βραβεύτηκε από τους κριτικούς στις Κάνες.

Η Ζουλιά Ντικουρνό μιλά περί τρόμου, χιούμορ και Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ με αφορμή το «Raw»

Εντυπωσιακά όμορφη κι εξίσου ταλαντούχα, η 34χρονη Γαλλίδα σκηνοθέτις μιλάει για το «Raw», ένα εναλλακτικό θρίλερ που σοκάρισε το κοινό του Φεστιβάλ Τορόντο και βραβεύτηκε από τους κριτικούς στις Κάνες.

Η Ζουλιά Ντικουρνό μιλά περί τρόμου, χιούμορ και Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ με αφορμή το «Raw» - εικόνα 1

Ποια είναι η σχέση σας με τα θρίλερ και τις ταινίες τρόμου;
Έξι χρόνων, προφανώς κατά λάθος, έπεσα πάνω στον «Σχιζοφρενή Δολοφόνο με το Πριόνι» στην τηλεόραση κι ενθουσιάστηκα. Δεν φοβήθηκα γιατί το είδα σαν καρτούν, αλλά αργότερα ήρθαν η «Νύχτα με τις Μάσκες», το goth, ο Λάβκραφτ και ο Πόε. Στο σχολείο έγραφα κάτι παράξενες εκθέσεις και ο δάσκαλος ανησυχούσε για μένα. Δεν ξέρω, ίσως επειδή οι γονείς μου είναι γιατροί, είχα συνηθίσει από πολύ μικρή συζητήσεις για ασθένειες, για το θάνατο. Έτσι ένιωσα πολύ οικεία όταν είδα τις ταινίες του Ντέιβιντ Κρόνεν­μπεργκ, εντυπωσιάστηκα από την κλινική, αποστασιοποιημένη ματιά του και το θέμα της μεταμόρφωσης το οποίο τον απασχολεί σταθερά. Με ενδιαφέρει πολύ κι εμένα, καθώς πιστεύω πως η μεταμόρφωση είναι το αντίθετο της ακινησίας και του κομφορμισμού. Υπάρχουν πολλοί τρόποι να την εξερευνήσεις...

Θα συμφωνούσατε ότι το «Raw» είναι μια ταινία τρόμου;

Είναι ταινία είδους, αλλά όχι τρόμου. Δεν μου αρέσει να κατηγοριοποιώ με αυστηρότητα τα πράγματα, οπότε θα έλεγα πως το «Raw» είναι ένα crossover ανάμεσα στο δράμα, στην κωμωδία και, φυσικά, στο θρίλερ τρόμου. Ξέρετε πως το πιο δύσκολο πράγμα στην υλοποίηση της ταινίας ήταν ακριβώς αυτή η μείξη των ειδών; Επί τρία χρόνια που έγραφα το σενάριο προσπαθούσα να ξεκαθαρίσω το στιλ και το κινηματογραφικό είδος. Τελικά, και μάλλον για καλό, άφησα τα πράγματα να προχωρήσουν στο μυαλό μου χωρίς ταμπέλες.

Γιατί επιλέξατε να κινηθείτε γύρω από το θέμα του κανιβαλισμού;
Η ηρωίδα μας είναι φανατική­ χορτοφάγος. Η επιλογή έγινε­ απλώς για να προχωρήσει η ιστορία, η οποία έχει να κάνει με το σοκ τού να βιώνεις μια μεγάλη αλλαγή, να βρίσκεσαι ξαφνικά στην αντίθετη θέση από αυτήν που είχες συνηθίσει, κάτι το οποίο αντιπροσωπεύει εδώ ο κανιβαλισμός.

Υιοθετήσατε ένα σκηνοθετικό ύφος που θυμίζει Κρόνεν­μπεργκ, κυρίως στις πρώτες ταινίες του, αλλά και μια ’70s ατμόσφαιρα. Γιατί;
Ήθελα μια αντι-ακαδημαϊκή οπτική, λίγο παλιομοδίτικη και λίγο παραισθητική. Να παραπέμπει διακριτικά σε εφιάλτη. Υπάρχει­ επίσης, από τη σκηνογραφία μέχρι τα καδραρίσματα, μια ενισχυμένη αίσθηση αταξίας και απειλής. Για παράδειγμα, ο φωτισμός στο δωμάτιο της ηρωίδας δεν είναι ποτέ ο ίδιος. Θέλαμε­ έτσι να τονίσουμε την έννοια της αλλαγής και το αίσθημα του μη οικείου, κάτι που συνειδητά ή ασυνείδητα φαίνεται πως μας φέρνει κοντά στον αγαπητό Κρόνενμπεργκ. Δεν υπάρχει πρόβλημα, αφού είναι καλή παρέα!

Όπως κι εσείς, έχει και αυτός μια ιδιαίτερη αίσθηση του μακάβριου χιούμορ.
Προσπάθησα να μην είμαι σοβαροφανής και υπάρχουν πολλά πράγματα στην ταινία που μου φαίνονται αστεία. Όπως είπε και ο Χίτσκοκ άλλωστε: «Δεν υπάρχει σασπένς χωρίς κωμική διάσταση και τρόμος χωρίς γέλιο».

Περισσότερες πληροφορίες

Raw

Grave
3,5
  • Θρίλερ
  • 2016
  • Διάρκεια: 99 '
  • Ζουλιά Ντικουρνό

Η Ζιστίν είναι μια νεαρή χορτοφάγος που ξεκινά τη φοιτητική της ζωή μακριά από το σπίτι, σε μια σχολή κτηνιατρικής, όπου σπουδάζει και η αδερφή της. Σε μια τελετή «μύησης» θα δοκιμάσει για πρώτη φορά κρέας και η ζωή της θα αλλάξει δραματικά, με ανεξέλεγκτες συνέπειες.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Τρόμος και love story στο trailer του "Bones and All" του Λούκα Γκουαντανίνο

Εν αναμονή της πρεμιέρας της νέας ταινίας του Λούκα Γκουαντανίνο στο 79ο Φεστιβάλ της Βενετίας, παίρνουμε μια πρώτη "γεύση" με το trailer που κυκλοφόρησε.

11/08/2022

79ο Φεστιβάλ Βενετίας: Με βαριά ονόματα κι οσκαρικό αέρα

Εξασφαλίζοντας μερικές από τις πλέον αναμενόμενες πρεμιέρες της επόμενης σεζόν, η φετινή κινηματογραφική Μπιενάλε σηκώνει αυλαία στις 31/8 με το "White Noise" του Νόα Μπάουμπακ. Το "α" θα είναι εκεί με διαρκείς ανταποκρίσεις.

Το Μικρό Βιβλιοπωλείο στο Παρίσι

Ρομαντικό δράμα – συνταγή, γεμάτο γραφικούς χαρακτήρες και γλυκόπικρα συναισθήματα που θυμίζουν λογοτεχνικό μπεστ σέλερ ευρείας κατανάλωσης, βασίζονται όμως σε ιδέα του γνωστού σκηνοθέτη Ετόρε Σκόλα.

Περιμένοντας τον Μποτζάνγκλς

Τολμηρή, μα άνιση μείξη κωμωδίας καταστάσεων, κοινωνικής σάτιρας και συγκινητικού μελοδράματος, η οποία μένει υπερβολικά πιστή στο μυθιστορηματικό πρώτο υλικό της.

Ο Αντικαταστάτης

Αστυνομικό θρίλερ με τολμηρά καταγγελτική διάθεση. Αφηγηματικά ακατέργαστο όμως, δυσκολεύεται εξ αρχής να κάνει την ίντριγκά του πραγματικά ενδιαφέρουσα.

SAS Ειδικές Δυνάμεις: Κόκκινος Συναγερμός

"Die Hard" ιδέα από τα Lidl κι από βιβλίο πολεμοχαρή Βρετανού κομάντο με σινε-διεκπεραίωση στον αυτόματο πιλότο.

Μπαραβέντο

Η πρώτη ταινία του δημιουργού τού cinema novo είναι μια εικαστικά ενδιαφέρουσα, στρατευμένη όσο και φολκλορική κοινωνική διαμαρτυρία η οποία χρωστά τη γοητεία της στην απελευθερωτική ποίηση των εικόνων της.