Ανακοινώθηκαν οι υποψηφιότητες των Όσκαρ 2017: Τρεις Έλληνες στη χώρα του «La La Land»!

Ισοφαρίζοντας το ρεκόρ υποψηφιοτήτων του θεσμού με συνολικά δεκατέσσερις, το «La La Land» αποτελεί ακλόνητο φαβορί για τα 89α Βραβεία Όσκαρ. Στην απονομή της 26ης Φεβρουαρίου όμως θα δώσουν το «παρών» και τρεις Έλληνες!

Ανακοινώθηκαν οι υποψηφιότητες των Όσκαρ 2017: Τρεις Έλληνες στη χώρα του «La La Land»!

Ισοφαρίζοντας το ρεκόρ υποψηφιοτήτων του θεσμού με συνολικά δεκατέσσερις, το «La La Land» αποτελεί ακλόνητο φαβορί για τα 89α Βραβεία Όσκαρ. Στην απονομή της 26ης Φεβρουαρίου όμως θα δώσουν το «παρών» και τρεις Έλληνες!

Ανακοινώθηκαν οι υποψηφιότητες των Όσκαρ 2017: Τρεις Έλληνες στη χώρα του «La La Land»! - εικόνα 1
«Αστακός» με υποψηφιότητα για Όσκαρ υποψήφιου Σεναρίου

Μετά το Φεστιβάλ Κανών, το οποίο τους απένειμε βραβείο σεναρίου, ήρθε τώρα και η Αμερικανική Ακαδημία να αναγνωρίσει την ευρηματική, πραγματικά σπουδαία δουλειά των Γιώργου Λάνθιμου κι Ευθύμη Φιλίππου. Ο «Αστακός» βρίσκεται στην κούρσα για τα Όσκαρ, αποσπώντας μία και καλή υποψηφιότητα για το πρωτότυπο σενάριό του (δεύτερη για τον Λάνθιμο μετά τον ξενόγλωσσο «Κυνόδοντα»).

Βέβαια, η ανακοίνωση των υποψηφιοτήτων περιείχε και άλλη μία ελληνική έκπληξη: η Δάφνη Ματζιαράκη, έχοντας κερδίσει ήδη ένα από τα σπουδαστικά Όσκαρ, βλέπει τώρα το «4.1 Miles» της να φιγουράρει στην πεντάδα των ντοκιμαντέρ μικρού μήκους! Πρόκειται για μια ταινία στην οποία η φοιτήτρια του Μπέρκλεϊ καταγράφει τις δραματικές προσπάθειες του καπετάνιου των λιμενικών αρχών της Λέσβου Κυριάκου Παπαδόπουλου να διασώσει τους μετανάστες που προσεγγίζουν τις ακτές του νησιού.

Ένας μιούζικαλ θρίαμβος

Ανακοινώθηκαν οι υποψηφιότητες των Όσκαρ 2017: Τρεις Έλληνες στη χώρα του «La La Land»! - εικόνα 2
Το «La La Land» έσπασε κάθε ρεκόρ με 14 υποψηφιότητες!

Ας αφήσουμε όμως τη μικρή... ελληνική παροικία που θα δώσει το «παρών» στο Dolby Theater στις 26/2 και ας μιλήσουμε για το μιούζικαλ-φαινόμενο που θα σαρώσει τα αγαλματίδια στη φετινή απονομή. Ο λόγος για το «La La Land», φυσικά, το ανεξάρτητο μουσικοχορευτικό δράμα του 32χρονου Ντάμιεν Σαζέλ και ακλόνητο φετινό φαβορί, το οποίο με δεκατέσσερις υποψηφιότητες ισοφάρισε το ρεκόρ του «Τιτανικού» και του «Όλα για την Εύα». Χωρίς συναγωνισμό στις κατηγορίες ταινίας, σκηνοθεσίας, α΄ γυναικείου ρόλου, μουσικής και τραγουδιού, είναι πιθανό να φύγει το βράδυ της 26ης Φεβρουαρίου από το Dolby Theater χορεύοντας, τραγουδώντας και κερδίζοντας… πάνω από οκτώ χρυσά αγαλματάκια!

Σε μια οσκαρική επιλογή όπου η κυριαρχία των indie παραγωγών είναι συντριπτική και η απουσία του… βαθέως Χόλιγουντ κραυγαλέα (τα βραβεία θα θυμίζουν φεστιβαλική απονομή), το low budget «Moonlight» και η εναλλακτική επιστημονική φαντασία «Arrival» ακολουθούν το πρωτοπόρο «La La Land» με οκτώ υποψηφιότητες. Κάτι αναμενόμενο λίγο πολύ για το γκέι δράμα του Μπάρι Τζένινς, εντυπωσιακό όμως για το σκεπτόμενο sci-fi του Ντενίς Βιλνέβ που δεν έστειλε μεν την Έιμι Άνταμς στην πεντάδα του α΄ ρόλου, αλλά ο τίτλος του βρίσκεται τόσο στις κύριες κατηγορίες (ταινία, σκηνοθεσία, διασκευασμένο σενάριο) όσο και στις τεχνικές (φωτογραφία, μοντάζ, σκηνικά, ήχος).

Βραδιά ανεξαρτησίας

Ανακοινώθηκαν οι υποψηφιότητες των Όσκαρ 2017: Τρεις Έλληνες στη χώρα του «La La Land»! - εικόνα 3
Το «Arrival» είναι η φετινή sci-fi έκπληξη με 8 υποψηφιότητες

Στην τέταρτη θέση της οσκαρικής κούρσας στριμώχνονται τρεις ταινίες: «Manchester by the Sea», «Lion» και «Αντιρρησίας Συνείδησης» με έξι υποψηφιότητες. Είναι φανερό, λοιπόν, πως οι ταινίες που θα πρωταγωνιστήσουν στη φετινή απονομή στηρίχτηκαν κυρίως στο όραμα των δημιουργών και στην εξαιρετική ερμηνεία των πρωταγωνιστών τους παρά στο γιγάντιο μπάτζετ τους (εκτός από το φαινόμενο «La La Land», σίγουρη θεωρείται η επικράτηση του Κέισι Άφλεκ στον α΄ ρόλο για το «Manchester by the Sea» και του Μαερσάλα Αλί στον β΄ για το «Moonlight»). Αυτό το γεγονός κάνει και πάλι επίκαιρη την κουβέντα για το πώς η ψαλίδα που χωρίζει τον εμπορικό κυνισμό του Χόλιγουντ από την καλλιτεχνική ποιότητα και πρωτοπορία ανοίγει κάθε χρόνο και περισσότερο, με τις εισπράξεις των σίκουελ και των πρετ-α-πορτέ κόμικς μεταφορών να επιβάλλουν ολοκληρωτικά τους mainstream κανόνες τους στη βιομηχανία.

Ακόμη και όσον αφορά τη δεύτερη οσκαρική ταχύτητα, τις ταινίες δηλαδή που συγκέντρωσαν λιγότερες υποψηφιότητες, το ανεξάρτητο σινεμά κυριαρχεί και πάλι. Από τέσσερις μετράνε λ.χ. τόσο το εξαιρετικό νεο-γουέστερν «Πάση Θυσία» όσο και το «Fences», το σκηνοθετημένο από τον Ντένζελ Ουάσινγκτον κοινωνικό δράμα που χάρισε στον Αφροαμερικανό σταρ την έκτη ερμηνευτική υποψηφιότητά του – μαζί και την πρώτη του ως παραγωγού.

Οι Αφροαμερικανοί ηθοποιοί που απέσπασαν υποψηφιότητα είναι φέτος επτά, σε αντίθεση με πέρυσι­ που δεν υπήρχε ούτε ένας για δείγμα, ενώ με το «Florence: Φάλτσο Σοπράνο» η ασταμάτητη Μέριλ Στριπ ανέβασε το ρεκόρ της σε είκοσι υποψηφιότητες! Αξιοσημείωτη είναι και η επιστροφή του Μελ Γκίμπσον στη χολιγουντιανή… ομαλότητα με τη σκηνοθετική του παρουσία για τον «Αντιρρησία Συνείδησης», ενδιαφέρουσα η κόντρα «Toni Erdmann» κι «Εμποράκου» στην ξενόγλωσση κατηγορία, ενώ αίσθηση προκάλεσαν η απουσία των Χιου Γκραντ («Florence: Φάλτσο Σοπράνο»), Τομ Χανκς («Sully») και, φυσικά, της Έιμι Άνταμς από τις ερμηνείες, της σκορσεζικής «Σιωπής» από παντού πλην της φωτογραφίας (Ροντρίγκο Πριέτο) και των «Νυκτόβιων Πλασμάτων» του Τομ Φορντ, που ­διασώθηκαν μόνο χάρη στον β΄ ρόλο του Μάικλ Σάνον.

Τα 89α Βραβεία Όσκαρ θα απονεμηθούν την Κυριακή 26/2 στο Dolby Theater του Λος Άντζελες με οικοδεσπότη της τελετής τον κωμικό και τηλεπαρουσιαστή Τζίμι Κίμελ.

Υποψηφιότητες Όσκαρ 2017

Καλύτερη Ταινία

Arrival
Fences
Αντιρρησίας Συνείδησης
Πάση Θυσία
Hidden Figures
La La Land
Lion
Manchester By The Sea
Moonlight

Σκηνοθεσία

Ντενί Βιλνέβ («Arrival»)
Μελ Γκίμπσον («Αντιρρησίας Συνείδησης»)
Ντάμιεν Σαζέλ (« La La Land»)
Κένεθ Λόνεργκαν («Manchester By The Sea»)
Μπάρι Τζένκινς («Moonlight»)

Α΄ Αντρικός Ρόλος

Κέισι Άφλεκ («Manchester By The Sea»)
Άντριου Γκάρφιλντ («Αντιρρησίας Συνείδησης»)
Ράιαν Γκόσλινγκ («La La Land»)
Βίγκο Μόρτενσεν («Captain Fantastic»)
Ντένζελ Ουάσινγκτον («Fences»)

Α' Γυναικείος Ρόλος

Ιζαμπέλ Ιπέρ («Εκείνη»)
Ρουθ Νέγκα («Loving»)
Έμα Στόουν («La La Land»)
Νάταλι Πόρτμαν («Jackie»)
Μέριλ Στριπ («Florence: Φάλτσο Σοπράνο»)

Β’ Αντρικός Ρόλος

Μαχέρσαλα Αλί («Moonlight»)
Τζεφ Μπρίτζες («Πάση Θυσία»)
Λούκας Χέτζις («Manchester by the Sea»)
Ντεβ Πατέλ («Lion»)
Μάικλ Σάνον («Νυκτόβια Πλάσματα»)

Β' Γυναικείος Ρόλος

Βαϊόλα Ντέιβις («Fences»)
Ναόμι Χάρις («Moonlight»)
Νικόλ Κίντμαν («Lion»)
Οκτάβια Σπένσερ («Hidden Figures»)
Μισέλ Γουίλιαμς («Manchester By The Sea»)

Πρωτότυπο Σενάριο

Τέιλορ Σέρινταν («Πάση Θυσία»)
Ντάμιεν Σαζέλ («La La Land»)
Γιώργος Λάνθιμος & Ευθύμης Φιλίππου («Αστακός»)
Κένεθ Λόνεργκαν («Manchester By The Sea»)
Μάικ Μιλς («20th Century Women»)

Διασκευασμένο Σενάριο

Έρικ Χέισερερ («Arrival»)
Όγκαστ Γουίλσον («Fences»)
Άλισον Σρέντερ & Θίοντορ Μέλφι («Hidden Figures»)
Λιουκ Ντέιβις («Lion»)
Μπάρι Τζένκινς & Ταρέλ Άλβιν ΜακΡάνεϊ («Moonlight»)

Animation

Ο Κούμπο και οι Δυο Χορδές
Βαϊάνα
My Life As A Zucchini
Η Κόκκινη Χελώνα
Ζωούπολη

Ξενόγλωσση Ταινία

Land of Mine (Δανία)
Ο Κύριος Όβε (Σουηδία)
Ο Εμποράκος (Ιράν)
Tanna (Αυστραλία)
Toni Erdmann (Γερμανία)

Ντοκιμαντέρ

Φωτιά στη Θάλασσα
I Am Not Your Negro
Life, Animated
O.J.: Made in America
The 13th

Μουσική

«Jackie», Μίκατσου
«La La Land», Τζάστιν Χέργουιτζ
«Lion», Ντάστιν Ο’Χάλοραν & Χόσκα
«Moonlight», Νίκολας Μπριτέλ
«Passengers», Τόμας Νιούμαν

Τραγούδι

Audition («La La Land»)
Can’t Stop The Feeling («Οι Ευχούληδες»)
City Of Stars («La La Land»)
The Empty Chair («Jim: The James Foley Story»)
How Far I’ll Go («Βαϊάνα»)

Φωτογραφία

«Arrival», Μπράντφορντ Γιανγκ
«La La Land», Λάινους Σάντγκρεν
«Lion», Γκριγκ Φρέιζερ
«Moonlight», Τζέιμς Λάξτον
«Σιωπή», Ροντρίγκο Πριέτο

Μοντάζ

«Arrival», Τζο Γουόκερ
«Αντιρρησίας Συνείδησης», Τζον Γκίλμπερτ
«Πάση Θυσία», Τζέικ Ρόμπερτς
«La La Land», Τομ Κρος
«Moonlight», Τζόι ΜακΜίλον & Νατ Σάντερς

Σκηνικά

«Arrival», Πατρίς Βερμέτ
«Φανταστικά Ζώα και που Βρίσκονται», Στιούαρτ Κρεγκ
«Χαίρε Καίσαρ!», Τζες Γκόνχορ
«La La Land», Σάντι Ρέινολντς-Γουάσκο & Ντέιβιντ Γουάσκο
«Passengers», Γκάι Χέντριξ Ντάιας

Κοστούμια

«Σύμμαχοι», Τζοάνα Τζόνστον
«Φανταστικά Ζώα και που Βρίσκονται», Κόλιν Άτγουντ
«Florence: Φάλτσο Σοπράνο», Κονσολάτα Μπόιλ
«Jackie», Μαντελάιν Φοντέν
«La La Land», Μέρι Ζόφρις

Μέικ-Απ

Ο Κύριος Όβε
Star Trek Beyond
Ομάδα Αυτοκτονίας

Οπτικά Εφέ

Deepwater Horizon
Doctor Strange
Το Βιβλίο της Ζούγκλας
Ο Κούμπο και οι Δυο Χορδές
Rogue One: A Star Wars Story

Ηχητικό Μιξάζ

Arrival
Αντιρρησίας Συνείδησης
La La Land
Rogue One: A Star Wars Story
13 Hours

Ηχητικό Μοντάζ

Arrival
Deepwater Horizon
Αντιρρησίας Συνείδησης
La La Land
Sully

Ταινία Μικρού Μήκους

«Ennemis Intérieurs» (Σελίμ Αζαζί)
«La Femme et le TGV » (Τίμο φον Γκούντεν & Γκιανγκούν Κάντουφ)
«Silent Nights» (Άσκε Μπανγκ & Κιμ Μάγκνουσον)
«Sing» (Κριστόφ Ντικ & Άννα Ουντβάρντι)
«Timecode » (Χουάνχο Χιμένες)

Animation Μικρού Μήκους

Blind Vaysha
Borrowed Time
Pear Cider and Cigarettes
Pearl
Piper

Ντοκιμαντέρ Μικρού Μήκους

4.1 Miles
Extremis
Joe’s Violin
Watani: My Homeland
The White Helmets

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Πανηγυρικό queer φινάλε στο "Σινεμά στο Κέντρο"

Οι προβολές που διοργανώνει η Ένωση Ελλήνων Σκηνοθετών - Παραγωγών Ελλάδος ετοιμάζονται να ρίξουν πανηγυρικά αυλαία.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
24/04/2024

Fundamentals of Cinema: Η "Αποκάλυψη Τώρα Redux" του Φράνσις Φόρντ Κόπολα στον Δαναό

Ο Φράνσις Φορντ Κόπολα μάς μεταφέρει στην καρδιά της κόλασης του Βιετνάμ και του αμερικανικού συλλογικού τραύματος.

Ο μικρομηκάς Νίκος Κολιούκος στο Φεστιβάλ των Καννών

Ο σκηνοθέτης με την ταινία "Το Χάος που Άφησε Πίσω της" συμμετέχει στο τμήμα La Cinef.

Το Ταινιόραμα στο Άστυ επιστρέφει "φορτωμένο" αριστουργήματα

Ο ετήσιος σινεφίλ μαραθώνιος στο υπόγειο της πλατείας Κοραή πλησιάζει.

Μια σπουδαία τιμή στην Αντουανέττα Αγγελίδη από τα Anthology Film Archives

Η κορυφαία δημιουργός τιμάται με ένα από τα σημαντικότερα βραβεία στο χώρο του πειραματικού σινεμά.

Την ίδρυση Κρατικής Σχολής Τεχνικών Κινηματογράφου και Οπτικοακουστικών Μέσων ανακοίνωσε το Υπουργείο Πολιτισμού

Το ΑΠΘ αναλαμβάνει την ανάπτυξη προγραμμάτων σπουδών για το σχεδιασμό του νέου πανεπιστημιακού ιδρύματος.

Οι ανησυχίες της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου για τον ενιαίο φορέα

Βρεθήκαμε στη συνέντευξη τύπου της ΕΑΚ όπου ακούστηκαν οι βάσιμες επιφυλάξεις των μελών για το νομοσχέδια που αλλάζει το εγχώριο κινηματογραφικό τοπίο.