Μήδεια, Κρείσσων των Εμών Βουλευμάτων

3

Ο σκηνοθέτης Νίκος Γραμματικός αναζητάει την κληρονομιά της «Μήδειας» του Ευριπίδη στη σημερινή ελληνική πραγματικότητα.

Μήδεια, Κρείσσων των Εμών Βουλευμάτων

Ο σκηνοθέτης Νίκος Γραμματικός αναζητάει την κληρονομιά της «Μήδειας» του Ευριπίδη στη σημερινή ελληνική πραγματικότητα μέσα από το αυθεντικό κείμενο, πρόβες με ηθοποιούς, συνεντεύξεις με φιλολόγους και απλούς ανθρώπους, σε ένα πρωτότυπο ντοκιμαντέρ με δημιουργικά στοιχεία μυθοπλασίας.

Μήδεια, Κρείσσων των Εμών Βουλευμάτων - εικόνα 1

Σχεδόν μία δεκαετία μετά την «Αγρύπνια» (2005), την τελευταία ταινία του, ο Νίκος Γραμματικός («Ο Βασιλιάς», «Απόντες») επέστρεψε πρόπερσι στο σινεμά με ένα σχέδιο που τον «ταλαιπωρούσε» από το 2008. Εμπνευσμένος από μια προσωπική ερωτική ιστορία, έναν Γιαπωνέζο που απήγγειλε τη «Μήδεια» στο πρωτότυπο και το «Αναζητώντας τον Richard» του Αλ Πατσίνο, άρχισε να αναζητάει την κληρονομιά της εμβληματικής τραγωδίας του Ευριπίδη στη σημερινή ελληνική πραγματικότητα. Με τη βοήθεια του ηθοποιού Βαγγέλη Μουρίκη, ο οποίος κρατά ρόλο συνομιλητή αλλά και πρωταγωνιστή στις αυτοσχέδιες πρόβες ανεβάσματος της «Μήδειας», προσπάθησε να κατανοήσει βαθύτερα την τολμηρή σκέψη και τις πολλαπλές αναγνώσεις του έργου που τον έχει στοιχειώσει, σκηνοθετώντας ένα βιωματικό ντοκιμαντέρ «εν εξελίξει».

Η ειλικρίνεια του Σαλαμίνιου –όπως και ο Ευριπίδης– δημιουργού, ο οποίος αυτο-ψυχαναλύεται μπροστά στην κάμερα, είναι το πρώτο μεγάλο πλεονέκτημα αυτής της εξομολογητικής κατάθεσης ιδεών και ψυχής. Αλλά τα ερωτήματα του Γραμματικού, διαχρονικά ερωτήματα όλων μας, τίθενται διαρκώς σε κοινή «διαβούλευση», προκαλώντας μια σειρά αντιδράσεων/απαντήσεων από ετερόκλητους ανθρώπους. τον φιλόλογο Νίκο Χουρμουζιάδη, ηθοποιούς (Άρης Ρέτσος, Μηνάς Χατζησάββας, Έρση Μαλικένζου) αλλά και απλούς ανθρώπους. Έτσι από το καθαρό κείμενο­, το οποίο ζωντανεύει μια ομάδα γνωστών ερμηνευτών (Σοφία Βογιατζάκη, Τάσος Νούσιας, Αντώνης Αντωνίου, ο Μουρίκης ως Ιάσων και η Γιούκι Κροντηρά ως Μήδεια), και το σχολιασμό του μέχρι τις διακριτικές μυθοπλαστικές παρεμβολές και τις σινεφίλ αναφορές ξεπηδά ένα πρωτότυπο, συγκινητικό και πολυδιάστατο κινηματογραφικό δοκίμιο πάνω στη φράση του ποιητή: «Ξέρω προς ποια κακά βαδίζω, αλλά το πάθος μου είναι ισχυρότερο από τη θέλησή μου». Αλλά και πάνω στη σχέση ιδιωτικού και δημόσιου βίου, ενστίκτου και λογικής, μύθου και Ιστορίας.

Ελλάδα. 2014. Διάρκεια: 93΄. Διανομή: ΤΡΙΑΝΟΝ FILMCENTER.

Περισσότερες πληροφορίες

Μήδεια, Κρείσσων των Εμών Βουλευμάτων

3
  • Ντοκιμαντέρ
  • 2014
  • Διάρκεια: 93 '
  • Νίκος Γραμματικός

Ο σκηνοθέτης Νίκος Γραμματικός αναζητάει την κληρονομιά της «Μήδειας» του Ευριπίδη στη σημερινή ελληνική πραγματικότητα.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ταινίες με σασπένς που βλέπουμε στους κινηματογράφους (11-17/12)

Απαγωγές, απρόβλεπτες καταστάσεις και τραγικές εξελίξεις θα βρείτε στις προτάσεις μας για αυτή την εβδομάδα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΝΤΥ ΒΛΑΣΣΟΠΟΥΛΟΥ
13/12/2025

Νεφέλη Γκαμπάντ, ποια είναι τα highlights του 14ου Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου;

Η επιμελήτρια και προγραμματίστρια του φεστιβάλ μας προτείνει τις προβολές και τις δράσεις που δεν πρέπει να χάσουμε λίγο πριν το φινάλε.

Οι μεταφεστιβαλικές εκδηλώσεις του 38ου Πανοράματος Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου

Τρία διαφορετικά masterclasses από τον κριτικό κινηματογράφου Δημήτρη Καλιοδήμο και τον σκηνοθέτη και διευθυντή φωτογραφίας Μενέλαο Κυρλίδη και ξεχωριστές προβολές στο πρόγραμμα του φεστιβάλ.

Ο Ράντου Ζούντε δεν πιστεύει πως οι ταινίες του θα αλλάξουν τον κόσμο, αλλά θα σας κάνουν να σκεφτείτε το πώς

Συναντήσαμε τον κορυφαίο Ρουμάνο σκηνοθέτη λίγο πριν έρθει στην Αθήνα για να παρουσιάσει τη νέα ταινία του "Kontinental ‘25" στο 14ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου.

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Αναπλιού επιστρέφει για δεύτερη χρονιά

Η εκδήλωση φιλοδοξεί να αναδείξει την πολυμορφία και την πλούσια πολιτιστική κληρονομία της περιοχής του Ναυπλίου, συνδυάζοντας καλλιτεχνική ποιότητα και εκπαιδευτική στόχευση.

Τσίε Χαγιακάουα: Από τον Χιροκάζου Κόρε-έντα στον Θόδωρο Αγγελόπουλο

Μετά το φουτουριστικό "Πλάνο 75", η Γιαπωνέζα σκηνοθέτρια του "Ρενουάρ" αλλάζει ύφος και μιλάει για την τρυφερή, ονειρική και ιμπρεσιονιστική ιστορία ενηλικίωσης, η οποία την οδήγησε ως το διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ Καννών.

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (11-17/12)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.