Ξανά από την Αρχή

2

Παρά τη φιλότιμη προσπάθεια των Τζίλεγχαλ και Γουότς, το φιλμ δεν αποκτά ποτέ μια συγκροτημένη κινηματογραφική λογική, με τη σκηνή του φινάλε να αποτελεί υπόδειγμα αφελούς χάπι εντ.

Ξανά από την Αρχή

Παρά τη φιλότιμη προσπάθεια των Τζίλεγχαλ και Γουότς, το φιλμ δεν αποκτά ποτέ μια συγκροτημένη κινηματογραφική λογική, με τη σκηνή του φινάλε να αποτελεί υπόδειγμα αφελούς χάπι εντ.

Ξανά από την Αρχή - εικόνα 1

Ο Ντέιβις χάνει τη γυναίκα­ του σε αυτοκινητικό δυστύχημα, αλλά είναι αδύνατο να θρηνήσει. Ο συναισθηματικός του κόσμος είναι μπλοκαρισμένος, αεροστεγώς κλεισμένος στη μεγαλοαστική ευμάρεια. Όλα αυτά μέχρι να έρθει η πλήρης ψυχολογική κατάρρευση, η οποία θα ξεκινήσει από μια σειρά επιστολών που γράφει­ ο ίδιος σε μια εταιρεία αυτόματων πωλητών. Η γνωριμία του, μάλιστα, με την υπάλληλο της εταιρείας Κάρεν και τον γιο της Κρις θα λειτουργήσει καταλυτικά. Και κάπου εκεί αρχίζουν να... κοπανάν οι βαριοπούλες ό,τι βρίσκουν μπροστά τους, διότι μάλλον ο σεναριογράφος Μπράιαν Σιπ αδυνατεί να συλλάβει την ακριβή έννοια της «κινηματογραφικής μεταφοράς».

Ξανά από την Αρχή - εικόνα 2

Για να δείξουμε ότι ένας ήρωας πρέπει πρώτα να γκρεμίσει την παλιά, συμβατική ζωή του και στη συνέχεια να χτίσει απελευθερωμένος μια καινούργια, δεν χρειάζεται να πάρει την μπουλντόζα­ και να τα κάνει όλα ίσωμα (το βλέπουμε και αυτό). Εντάξει, είναι απόλυτα αντιληπτές οι αλληγορικές επεκτάσεις της «κατεδαφιστικής» ιστορίας, από την υπαρξιακή αναζήτηση του ήρωα μέχρι την κλινική υλιστική πραγματικότητα και από την καταπίεση της κοινωνικής συνθήκης μέχρι τη χρηματοπιστωτική απάτη.

Αλλά προς τι όλη αυτή η υπερβολή με το σμπαράλιασμα ψυγείων, πορτών, τζαμαριών και σπιτιών; Κι εκεί που, επιτέλους, τελειώνει­ το ατελείωτο γκρέμισμα και αρχίζει καθυστερημένα το ξαναχτίσιμο της προσωπικότητας του πρωταγωνιστή έρχεται η παντελώς άστοχη αμφίδρομη σχέση­ ενηλικίωσης μεγάλου Ντέιβις και μικρού Κρις, που αποτελειώνει κάθε ελπίδα ορθολογικής μυθοπλαστικής ανοικοδόμησης – σε κάτι που δεν βοηθά σίγουρα και η φορτισμένη σκηνοθετική προσέγγιση του Ζαν-Μαρκ Βαλέ­. Έτσι, παρά τη φιλότιμη προσπάθεια τόσο του Τζέικ Τζίλεγχαλ όσο και της Ναόμι Γουότς, το φιλμ δεν αποκτά ποτέ μια συγκροτημένη κινηματογραφική λογική, με τη σκηνή του τέλους στο καρουζέλ να αποτελεί υπόδειγμα αφελούς χάπι εντ.

ΗΠΑ. 2015. Διάρκεια: 101΄. Διανομή: FEELGOOD ENT.

Περισσότερες πληροφορίες

Ξανά Από την Αρχή

Demolition
2
  • Δραματική
  • 2015
  • Διάρκεια: 101 '
  • Ζαν - Μαρκ Βαλέ

Ο Ντέιβις χάνει τη γυναίκα του σε ένα αυτοκινητικό δυστύχημα, αλλά είναι αδύνατο να θρηνήσει. Ο συναισθηματικός του κόσμος είναι μπλοκαρισμένος, αεροστεγώς κλεισμένος μέσα στη μεγαλοαστική ευμάρεια. Όλα αυτά μέχρι να έρθει η πλήρης ψυχολογική κατάρρευση, η οποία θα ξεκινήσει από μια σειρά επιστολών που γράφει ο ίδιος σε μια εταιρεία αυτόματων πωλητών.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Τύχη Βουνό

Τίμια, ευαίσθητη και καλόκαρδη ταξική κωμωδία, που δημιουργεί οικειότητα, εκμοντερνίζοντας όσο χρειάζεται μια οικεία και δοκιμασμένη αφηγηματική συνταγή.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
16/10/2025

Καλές Γιορτές

Χρυσός Αλέξανδρος στη Θεσσαλονίκη και πλήθος φεστιβαλικών βραβείων για ένα υποδειγματικά σεναριογραφημένο δράμα συναρπαστικών αντιπαραθέσεων με έντονο κοινωνικό αποτύπωμα. | Powered by Uber.

Νεκρό Τηλέφωνο 2

Ατμοσφαιρικά σκηνοθετημένο σίκουελ, που δεν θέλει να κάνει… αρπαχτή. Η ιστορία του, όμως, είναι γεμάτη αυθαιρεσίες και απιθανότητες, οι οποίες το οδηγούν σε ένα αφόρητα κλισέ φινάλε. | Powered by Uber.

Ρίφενσταλ: Στην Καρδιά του Τρίτου Ράιχ

Τεκμηριωμένη προσέγγιση μιας διαβόητης κινηματογραφικής προσωπικότητας, αλλά και της συλλογικής (γερμανικής) νοοτροπίας μιας ολόκληρης εποχής. | Powered by Uber.

Super Paradise

Εικόνες από το παρελθόν, αλλά και καταθέσεις διασημοτήτων, κατοίκων και μονίμων επισκεπτών συνθέτουν ένα πολυπρισματικό χρονικό της ανέγερσης ενός από τους σύγχρονους καθεδρικούς του homo turisticus. | Powered by Uber.

Χάιντι: Η Διάσωση του Μικρού Λύγκα

Οι περιπέτειες της διάσημης ηρωίδας εμπνέουν ένα σύγχρονο οικολογικό παραμύθι για μικρά παιδιά. | Powered by Uber.

Τα Παιδιά του Παράδεισου

Συναρπαστικό πανόραμα εποχής και αξέχαστη ερωτική ιστορία, παραμένει –μαζί με τον "Κανόνα του Παιχνιδιού" του Ζαν Ρενουάρ– η σημαντικότερη μέχρι σήμερα στιγμή του γαλλόφωνου αφηγηματικού κινηματογράφου. | Powered by Uber.