Η Αμερικανική Ακαδημία Κινηματογράφου προσκάλεσε 683 καλλιτέχνες να γίνουν μέλη της, ανάμεσά τους και τους Έλληνες δημιουργούς του «Αστακού» Γιώργο Λάνθιμο και Ευθύμη Φιλίππου.
Κάθε χρόνο η Αμερικανική Ακαδημία Κινηματογράφου προσκαλεί όσους ανθρώπους του χώρου πληρούν τις τυπικές ή τις έκτακτες (αναγνώριση της καλλιτεχνικής συνεισφοράς τους) προϋποθέσεις για να γίνουν μέλη της. Η «τάξη του 2016» περιλαμβάνει 683 κινηματογραφικές προσωπικότητες, εκ των οποίων 28 κατόχους του βραβείου Όσκαρ και 98 υποψηφίους, με συνολικά 283 απ’ αυτούς να προέρχονται από 59 χώρες εκτός Ηνωμένων Πολιτειών. Μετά τις έντονες περσινές διαμαρτυρίες περί διακρίσεων, τα στατιστικά δείχνουν πως στα νέα μέλη η αναλογία των γυναικών και των εγχρώμων, 46% και 41% αντίστοιχα, είναι αυξημένη, κάτι που όμως αλλάζει ελάχιστα τις ισορροπίες εντός της Ακαδημίας, η οποία παραμένει «λευκή» κατά 73% και αντροκρατούμενη κατά 89%.
Από τους 683 προσκληθέντες οι ηθοποιοί είναι μόλις 69 – ανάμεσά τους οι Κέιτ Μπέκινσεϊλ, Ρόουζ Μπερν, Άιντρις Έλμπα, Άντριου Γκάρφιλντ, Τομ Χίντελστον, Όσκαρ Άιζακ, Ρέιτσελ ΜακΆνταμς και Έμα Γουότσον -, ενώ οι σκηνοθέτες 91, περισσότεροι απ’ οποιαδήποτε άλλη κατηγορία. Στη λίστα τους συναντάμε τους auteurs Νουρί Μπιλγκέ Τσεϊλάν, Ξαβιέ Ντολάν, Άρι Φόλμαν, Αμπντελατίφ Κεσίς, Αμπάς Κιαροστάμι, Κριστιάν Μουνγκίου, Μαρζάν Σατραπί, Παρκ Τσαν–Γουκ, Νίκολας Γουίντινγκ Ρεφν και Απιτσατπόνγκ Βερασεθάκουλ, αλλά και τους μπλοκμπαστεράδες Ράιαν Κούγκλερ («Creed»), Άνταμ ΜακΚέι («Το Μεγάλο Σορτάρισμα») και τις αδελφές Γουατσόφσκι. Οι σεναριογράφοι είναι συνολικά 46, ανάμεσά τους όμως βρίσκονται δυο Έλληνες: οι μόνιμοι συνεργάτες Γιώργος Λάνθιμος και Ευθύμης Φιλίππου, οι οποίοι μετά την οσκαρική υποψηφιότητα του «Κυνόδοντα» βλέπουν αυτόν τον καιρό τον «Αστακό» να κάνει μια λαμπρή καριέρα (για τα μέτρα του) στο αμερικανικό box office, συνοδευόμενος από εξαιρετικές κριτικές.
Ενδιαφέρον πάντως έχει πως αν και 12 συνολικά νέα μέλη προσκαλούνται και ως σκηνοθέτες και ως σεναριογράφοι – οι ΜακΚέι, Μουνγκίου, Ρεμπέκα Μίλερ, Τομπίας Λίντχολμ και Λάζλο Νέμες είναι μερικοί απ’ αυτούς – κάποιοι καταξιωμένοι δημιουργοί που γράφουν και σκηνοθετούν τις ταινίες τους προτείνονται μόνο στη μια εκ των δυο κατηγοριών. Αυτό, εκτός από τη δυνατότητα που δίνει στο κάθε μέλος να ψηφίζει στα Όσκαρ μόνο για να αναδειχτούν οι υποψήφιοι της κατηγορίας του (και οι καλύτερες ταινίες φυσικά), αντικατοπτρίζει και το ποιο θεωρεί η Αμερικανική Ακαδημία ως μεγαλύτερο καλλιτεχνικό ατού του καθενός. Έτσι οι Τσεϊλάν και Κιαροστάμι θεωρούνται σκηνοθέτες, ενώ ο Λάνθιμος (ο Φιλίππου είναι αποκλειστικά σεναριογράφος έτσι κι αλλιώς), ο Τακέσι Κιτάνο, ο Ζία Ζανγκέ, ο Χιροκάζου Κορεέντα, ο Κάρλος Ρεϊγάδας και ο Άλεξ Γκάρλαντ («Από Μηχανής») μόνο – προς το παρόν; - σεναριογράφοι.